Gå till innehåll

v_b gillar Legato aka v_b vs. the people


variance_beta

Recommended Posts

  • Svars 148
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul att just Bo "Legato" Sehlstedt kommenterar i denna tråd.

 

Han är en vinnande spelare på Partypokers 10$ sit & go-bord, drar in 30 tkr i månaden och har klonkat ett finalbord live på 3 år... berättigar dessa "meriter" 15 min i Pokerlandet?

 

till å börja med så sa bosse "30k en dålig månad och 200k en bra månad" och inget annat, och han spelar betydligt högre än 10$ sng...sen har han nog spelat fler finalbord på 3år än vad DU har sett! och om du inte tycker att bosse är tillräkligt erfaren turneringsspelare för att platsa i "pokerlandet", då vill jag gärna se om dina resultat slår bosses?

 

"väldigt" "förvånad" att det var variance_beta som startade en tråd där man klankar ner på en av sveriges absolut bästa kvinnliga pokerspelare som dessutom inte lever på sitt utseende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att just Bo "Legato" Sehlstedt kommenterar i denna tråd.

 

Han är en vinnande spelare på Partypokers 10$ sit & go-bord, drar in 30 tkr i månaden och har klonkat ett finalbord live på 3 år... berättigar dessa "meriter" 15 min i Pokerlandet?

 

variance_beta, det är såna som du som gör så att såna som Hjort försvinner från forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sköna attacker här och bra span folk har :)

 

Känns som första anhalten vid en granskning borde vara Hendon Mobs databas, men inte ens det bemödade sig visst denne "variance beta".

 

bra skrivit! De e sånna som variance_beta som förstör pokerforumet ungefär som getingar, mygg å fästingar förstör sommaren :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till å börja med så sa bosse "30k en dålig månad och 200k en bra månad" och inget annat, och han spelar betydligt högre än 10$ sng

 

Förstår du inte ens att det är en medveten överdrift från min sida är det kanske inte lönt att diskutera.

 

då vill jag gärna se om dina resultat slår bosses?

 

Jag spelar överhuvudtaget inte turneringar eller sit n go:s så hans resultat lär väl onekligen vara bättre än mina.

Dock lär jag väl ta honom om vi skulle spela poker eftersom han knappast kan ha utvecklat någon större skicklighet genom att bara nöta Sit N Go:s där alternativen är fold eller all-in.

 

"väldigt" "förvånad" att det var variance_beta som startade en tråd där man klankar ner på en av sveriges absolut bästa kvinnliga pokerspelare som dessutom inte lever på sitt utseende!

 

Jag klankar absolut inte ner utan ställer en uppriktigt fråga. De svar jag fått indikerar att hon i viss mån är värd uppmärksamheten.

 

variance_beta, det är såna som du som gör så att såna som Hjort försvinner från forumet.

 

Pokerforum är för Hjort vad heroin är för heroinisten så Hjort lär nog knappast lämna forumet, det kan jag lova dig lille vän.

 

Känns som första anhalten vid en granskning borde vara Hendon Mobs databas, men inte ens det bemödade sig visst denne "variance beta".

 

Givetvis en överdrift från min sida. Poängen var att Chip Reese knappast har idolposters på dig i sitt sovrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

då vill jag gärna se om dina resultat slår bosses?

 

Jag spelar överhuvudtaget inte turneringar eller sit n go:s så hans resultat lär väl onekligen vara bättre än mina.

Dock lär jag väl ta honom om vi skulle spela poker eftersom han knappast kan ha utvecklat någon större skicklighet genom att bara nöta Sit N Go:s där alternativen är fold eller all-in.

 

Du är medveten om att Bosse är en av Sveriges bästa multitable-spelare också va? Har du ens någon aning om vad du snackar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är medveten om att Bosse är en av Sveriges bästa multitable-spelare också va?

 

Jo, att han rent generellt är bra på att multitabla kommer han ha mycket nytta av i t.ex. en HU-match live PL Omaha, i synnerhet om det är Ninja-turtles-multitabling på Nintendo som är hans specialitet.

 

Har du ens någon aning om vad du snackar om?

 

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är medveten om att Bosse är en av Sveriges bästa multitable-spelare också va?

 

Jo, att han rent generellt är bra på att multitabla kommer han ha mycket nytta av i t.ex. en HU-match live PL Omaha, i synnerhet om det är Ninja-turtles-multitabling på Nintendo som är hans specialitet.

 

 

MultiBORDS-spelare då om det känns bättre. Du vet en sån där turnering med fler än 10 deltagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato vilken fisk alltså. Grinda lowstakes sngs hela livet och aldrig klonka några tourer. Inte lätt alltså. Men å andra sidan hur ska man kunna vinna pengar om man bara kan folda eler gå all in, löjligt.

 

Förstår inte riktigt hur man kan vara sveriges mest kända turneringsspelare samt bo i en 3 mille lägenhet och köra porsche när man är en sån fisk, han måste ha rika föräldrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato vilken fisk alltså. Grinda lowstakes sngs hela livet och aldrig klonka några tourer. Inte lätt alltså. Men å andra sidan hur ska man kunna vinna pengar om man bara kan folda eler gå all in, löjligt.

 

Förstår inte riktigt hur man kan vara sveriges mest kända turneringsspelare samt bo i en 3 mille lägenhet och köra porsche när man är en sån fisk, han måste ha rika föräldrar.

 

Hihi, japp, mammas kreditkort börjar vara lite slitet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att just Bo "Legato" Sehlstedt kommenterar i denna tråd.

 

Han är en vinnande spelare på Partypokers 10$ sit & go-bord, drar in 30 tkr i månaden och har klonkat ett finalbord live på 3 år... berättigar dessa "meriter" 15 min i Pokerlandet?

 

En liten fråga bara. Vad i hvete har detta med denna tråden att göra?

 

Vill du dra igång någon typ av personangrepp mot Bosse kan du väl starta upp en egen tråd och se hur många som bryr sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övermorgon ska jag försöka bli första svensk någonsin att placera mig i VM tre år i rad, det är tur att man klarar sig hyfsat utan att vara expert på PL Omaha HU, loool.

 

Jo, då är det statistiskt säkerställt - du är grym.

 

Lär min farmor Sklanskys "the system" och hon kommer gå längre än dig i WSOP:s main event 4 gånger av 10.

 

Visst du tjänar pengar på t.ex. WSOP main event där det kryllar av fisk, på turneringar online där stackarna är löjligt grunda och på diverse WPT/EPT event där det antagligen är +EV för hälften av alla Pokerforums medlemmar att ställa upp. (För inte glömma Pokermiljonen där motståndet är benhårt). Det bevisar ju egentligen inget.

 

Vore kul att se dig sitta ner i cash games med djupa stackar och spela mot t.ex. Bengt Sonnert, Fuat Can, Sargon Ruya och Tobias Persson... då blir det helt plötsligt mycket svårare, inte bara all-in pre-flop utan du måste spela poker dessutom möter du spelare som är bra och inte dina normala tomtemotståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övermorgon ska jag försöka bli första svensk någonsin att placera mig i VM tre år i rad, det är tur att man klarar sig hyfsat utan att vara expert på PL Omaha HU, loool.

 

Jo, då är det statistiskt säkerställt - du är grym.

 

Lär min farmor Sklanskys "the system" och hon kommer gå längre än dig i WSOP:s main event 4 gånger av 10.

 

Visst du tjänar pengar på t.ex. WSOP main event där det kryllar av fisk, på turneringar online där stackarna är löjligt grunda och på diverse WPT/EPT event där det antagligen är +EV för hälften av alla Pokerforums medlemmar att ställa upp. (För inte glömma Pokermiljonen där motståndet är benhårt). Det bevisar ju egentligen inget.

 

Vore kul att se dig sitta ner i cash games med djupa stackar och spela mot t.ex. Bengt Sonnert, Fuat Can, Sargon Ruya och Tobias Persson... då blir det helt plötsligt mycket svårare, inte bara all-in pre-flop utan du måste spela poker dessutom möter du spelare som är bra och inte dina normala tomtemotståndare.

 

 

Det är nog verkligen EV+ för dig att vara med i WPT iaf :roll: Och jag tror knappast det är det för särskilt många av PF:s medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att man är en bra shortstackspelare så betyder det inte att man är en dålig deepstack-spelare.

 

Nej, absolut inte. Sehlstedt kan mycket väl vara bra men innan han bevisar detta genom att vinna mot bra spelare i cash-games så prisar jag honom inte.

Ta t.ex. Hellmuth som byggt en karriär på att vara riktigt bra mot dåliga motståndare... all heder åt honom men så länge han inte presterar mot bra motstånd vinner han inte min respekt.

 

Bara för att man är en bra shortstackspelare så betyder det inte att man är en dålig deepstack-spelare.

 

Bo har presterat bra i turneringar med tomtemotståndare som Chris Ferguson, Tuan Le, Phil Ivey, Juha Helppi, David Williams, Isabelle Mercier etc.

 

Och dessa 6 motståndare utgör 1 procent av startfältet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...