Gå till innehåll

NLT - Lägga tvåparet på rivern?


garviset

Recommended Posts

Kommentera gärna hur jag spelar denna, och vad göra på rivern.

 

Min "read" på FI: VPIP 42%, PFR 4% (25 händer), inte varit inblandad i stora potter.

 

Table 'Downergrill's HE': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 1: Clonez ($107,70 in chips)

Seat 3: Winther_Yeah ($126,65 in chips)

Seat 4: eRazor. ($89,65 in chips)

Seat 5: HERO ($77,70 in chips)

Seat 6: Groovejunkie ($75,90 in chips)

Seat 7: hernancortez ($100,90 in chips) (on the button)

Seat 9: jkingoff ($97 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to HERO: Kh

Dealt to HERO: Qh

jkingoff : Post Blind ($0,50)

Clonez : Post Blind ($1)

 

*** Pre-Flop *** :

Winther_Yeah : Fold

eRazor. : Fold

HERO : Bet ($3)

Groovejunkie : Fold

hernancortez : Fold

jkingoff : Call ($2,50)

Clonez : Fold

 

*** Flop *** : 3h 6c Qd

jkingoff : Check

HERO : Bet ($4)

jkingoff : Call ($4)

 

*** Turn *** : [ 3h 6c Qd ] 2d

jkingoff : Check

HERO : Bet ($7) <---------------för lite?

jkingoff : Raise ($14)

HERO : Call ($7)

 

*** River *** : [ 3h 6c Qd 2d ] Ks

jkingoff : Bet ($76)

jkingoff : All In ($76)

HERO : ???

 

****************************

 

Tycker det är jobbigt i de här lägena.. Är jag slagen här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt den. Check -miniraisen på turn skriker jättestyrka och all in på river känns som en tomte som försöker få betalt med ett monster. Dessutom är det i stort sett en okänd fi (25 händer säger inte så mycket). Fold!

 

Varför känns det som en tomte som gör så? Tycker det är ett bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt den. Check -miniraisen på turn skriker jättestyrka och all in på river känns som en tomte som försöker få betalt med ett monster. Dessutom är det i stort sett en okänd fi (25 händer säger inte så mycket). Fold!

 

Varför känns det som en tomte som gör så? Tycker det är ett bra spel.

 

Well, för att potten ligger runt $50 och hans all in bet är alltså drygt 1.5*potten. Han får bara syn av en mycket bra hand. Om han har säg triss i det här läget, hade det inte varit bättre att beta dryga halvpotten eller 2/3 pott? Då är det lättare att få syn av en mellanbra hand som 2-par. Är det däremot en mycket kompetent spelare som vet att motståndaren kan syna ett 1.5pott bett med en mellanbra hand är det bra spelat. Men eftersom det inte fanns mycket reads här tror jag att det är en tomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bra bet för alltför många spelare på denna nivån kliar det i fingrarna att syna, speciellt om dom synat miniraisen på turn.

 

Jag kanske skulle synat i ren avsky för minraisen på turnen. Men han har nog 33 eller 66 så du får nog betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

miniraise på turn

Det är nog där han måste bestämma sig om han ska spela potten eller inte, jag hade lagt där, känns som fi slowspelade floppen och vill ha betalt nu. Sen blir beslutet på river svårare eftersom du spelade fel på turn.

 

Håller helt med här. Alldeles för många som inte vågar släppa sina tp för miniraise på det här sättet. Beta lite mer på turn dessutom så han inte får ett perfekt bluffläge när du sitter med en hyfsad hand.

 

Nu när du ändå kommer till river är detta ett väldigt svårt problem ofta, stål eller bluff skulle jag tro, beror helt på motståndet hur jag skulle göra här. Men med denna information hade jag nog foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

miniraise på turn

Det är nog där han måste bestämma sig om han ska spela potten eller inte, jag hade lagt där, känns som fi slowspelade floppen och vill ha betalt nu. Sen blir beslutet på river svårare eftersom du spelade fel på turn.

 

Jag hade betat hårdare på flop och lagt mig på turn vid samma relativa situation. Spänn musklerna lite, halvpotten du betar ger dig inget på varken flop eller turn där.

 

Check/call på flop, följt av check/miniraise på turn, är situationer jag skippar 8 ggr av 10 med den handen.

Lägre tvåpar är väl inte så troligt, AQ hade han markerat på flop eller åtminstone med en något hårdare raise på turn

 

Du slår en bluff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

miniraise på turn

Det är nog där han måste bestämma sig om han ska spela potten eller inte, jag hade lagt där, känns som fi slowspelade floppen och vill ha betalt nu. Sen blir beslutet på river svårare eftersom du spelade fel på turn.

 

Jag hade betat hårdare på flop och lagt mig på turn vid samma relativa situation.

 

Check/call på flop, följt av check/miniraise på turn, är situationer jag skippar 8 ggr av 10 med den handen.

Lägre tvåpar är väl inte så troligt, AQ hade han markerat på flop eller åtminstone med en något hårdare raise på turn

 

Du slår en bluff

 

Visst kan han beta hårdare på floppen också men det är viktigare på turn där han betar alldeles för lite jämfört med potsize. Sedan hoppas jag du menar Bet/call, Bet/miniraise. Och jag håller med om att han hade markerat AQ hårdare antingen på flop eller turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

miniraise på turn

Det är nog där han måste bestämma sig om han ska spela potten eller inte, jag hade lagt där, känns som fi slowspelade floppen och vill ha betalt nu. Sen blir beslutet på river svårare eftersom du spelade fel på turn.

 

Jag hade betat hårdare på flop och lagt mig på turn vid samma relativa situation.

 

Check/call på flop, följt av check/miniraise på turn, är situationer jag skippar 8 ggr av 10 med den handen.

Lägre tvåpar är väl inte så troligt, AQ hade han markerat på flop eller åtminstone med en något hårdare raise på turn

 

Du slår en bluff

 

Visst kan han beta hårdare på floppen också men det är viktigare på turn där han betar alldeles för lite jämfört med potsize. Sedan hoppas jag du menar Bet/call, Bet/miniraise.

 

Jojo... jag utgår från mitt eget spel där jag oftast kör hårdare på flop, men framförallt turn.

 

Nej nej... jag menar check/call, check/miniraise, precis som handhistoriken säger. Jag har iaf svårt att tolka Fi´s check som ett bet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

miniraise på turn

Det är nog där han måste bestämma sig om han ska spela potten eller inte, jag hade lagt där, känns som fi slowspelade floppen och vill ha betalt nu. Sen blir beslutet på river svårare eftersom du spelade fel på turn.

 

Jag hade betat hårdare på flop och lagt mig på turn vid samma relativa situation.

 

Check/call på flop, följt av check/miniraise på turn, är situationer jag skippar 8 ggr av 10 med den handen.

Lägre tvåpar är väl inte så troligt, AQ hade han markerat på flop eller åtminstone med en något hårdare raise på turn

 

Du slår en bluff

 

Visst kan han beta hårdare på floppen också men det är viktigare på turn där han betar alldeles för lite jämfört med potsize. Sedan hoppas jag du menar Bet/call, Bet/miniraise.

 

Jojo... jag utgår från mitt eget spel där jag oftast kör hårdare på flop, men framförallt turn.

 

Nej nej... jag menar check/call, check/miniraise, precis som handhistoriken säger. Jag har iaf svårt att tolka Fi´s check som ett bet ;)

 

Oj, missuppfattade vad du menade. Ber om ursäkt. Frågan är mot vilka spelare man skulle ta synen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt den. Check -miniraisen på turn skriker jättestyrka och all in på river känns som en tomte som försöker få betalt med ett monster. Dessutom är det i stort sett en okänd fi (25 händer säger inte så mycket). Fold!

 

Varför känns det som en tomte som gör så? Tycker det är ett bra spel.

 

Well, för att potten ligger runt $50 och hans all in bet är alltså drygt 1.5*potten. Han får bara syn av en mycket bra hand. Om han har säg triss i det här läget, hade det inte varit bättre att beta dryga halvpotten eller 2/3 pott? Då är det lättare att få syn av en mellanbra hand som 2-par. Är det däremot en mycket kompetent spelare som vet att motståndaren kan syna ett 1.5pott bett med en mellanbra hand är det bra spelat. Men eftersom det inte fanns mycket reads här tror jag att det är en tomte.

 

Utan read...

 

** Game ID 880007796 starting - 2006-08-01 16:00:00

** Missed Tackle [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- rumen1981 sitting in seat 1 with $107.71

- MickMac sitting in seat 3 with $52.77

- jackbalsam sitting in seat 4 with $124.51

- URFish2Me sitting in seat 5 with $163.41 [Dealer]

- mr_all_in sitting in seat 6 with $176.70

 

mr_all_in posted the small blind - $0.50

rumen1981 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to jackbalsam: Ace of Clubs, Jack of Diamonds

MickMac called - $1.00

jackbalsam raised - $4.00

URFish2Me folded

mr_all_in folded

rumen1981 called - $4.00

MickMac folded

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, Jack of Spades, 8 of Diamonds

rumen1981 checked

jackbalsam bet - $6.00

rumen1981 raised - $12.00

jackbalsam called - $12.00

 

** Dealing the turn: Jack of Clubs

rumen1981 checked

jackbalsam bet - $14.00

rumen1981 called - $14.00

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

rumen1981 checked

jackbalsam bet - $93.00

rumen1981 went all-in - $78.71

rumen1981 shows: 8 of Clubs, 7 of Clubs

jackbalsam shows: Ace of Clubs, Jack of Diamonds

jackbalsam wins $216.92 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra exempel Jackbalsam. Jag tycker precis som jag sagt tidigare att det är fel att trycka in stacken på rivern som du gör. Du betar 1.5 gånger potten och vad ska du få syn av?

 

 

Handdistribution:

 

Om vi antar att det är en genomsnittlig spelare (vi har ingen read).

 

Händer som synar ditt all in: 77, 88, 9,10s, (10,J J,Q) K,J, A,J.

 

 

Här leder du bara mot K,J och en möjlig Q,J eller 10,J men de känns mindre troliga. Dessutom splittar du med A,J. Att fi den här gången synar med 7,8 bevisar bara att det var en inkompetent spelare. Vi måste utgå från att det är en medelspelare utan read. En vettig spelare hade väl förstått att han låg under med 7,8 i det här läget?

 

Jag tror att fi oftare har en av händerna som har dig slagen. Jag hade hellre sett ett betydligt mindre bet på rivern som kan få syn av en större handdistribution.

 

Tycker du att jag tänker fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra exempel Jackbalsam. Jag tycker precis som jag sagt tidigare att det är fel att trycka in stacken på rivern som du gör. Du betar 1.5 gånger potten och vad ska du få syn av?

 

 

Handdistribution:

 

Om vi antar att det är en genomsnittlig spelare (vi har ingen read).

 

Händer som synar ditt all in: 77, 88, 9,10s, (10,J J,Q) K,J, A,J.

 

 

Här leder du bara mot K,J och en möjlig Q,J eller 10,J men de känns mindre troliga. Dessutom splittar du med A,J. Att fi den här gången synar med 7,8 bevisar bara att det var en inkompetent spelare. Vi måste utgå från att det är en medelspelare utan read. En vettig spelare hade väl förstått att han låg under med 7,8 i det här läget?

 

Jag tror att fi oftare har en av händerna som har dig slagen. Jag hade hellre sett ett betydligt mindre bet på rivern som kan få syn av en större handdistribution.

 

Tycker du att jag tänker fel?

 

Jag förstår vad du menar men i praktiken så stämmer det inte riktigt tycker jag. Jag gör såna här överbet lite då och då (med halvstarka händer) när jag tycker det är läge och det lyckas oväntat ofta. Den här handen var såklart lite extrem.

 

I just min hand tycker jag inte hans spel på tidigare gator passar med en jättestark hand, typ kåk. Därför tror jag min hand slår +90% av hans HD. Detta kombinerat med att folk gillar att betala av såna där överbets gjorde att det kändes rätt, och det funkade ju. :)

 

I ditt första inlägg skrev du:

 

Jag hade lagt den. Check -miniraisen på turn skriker jättestyrka och all in på river känns som en tomte som försöker få betalt med ett monster. Dessutom är det i stort sett en okänd fi (25 händer säger inte så mycket). Fold!

 

Jag reagerade på detta eftersom jag lovar att trådskaparen synade och torskade mot typ ett set. Vem är tomten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reagerade på detta eftersom jag lovar att trådskaparen synade och torskade mot typ ett set. Vem är tomten?

 

Nej jag synade inte. (Kan iofs vara en tomte ändå, då jag bl.a tror att jag synar för sällan i dylika situationer :? ) Lät tiden rinna ut. Hatar att behöva lägga handen när kungen kommer, men tänkte att han säkert har ett set. Som sagt, har ju ingen vidare read så man får anta att jag var slagen här.

 

Tycker Fi spelade handen ok faktist. Byggde upp potten lite med en miniraise

som jag automatsynade (utan att egentligen tänka på vad raisen betyder), sen ställer han in när kungen kommer på rivern då just KQ är en av händerna jag sannolikt kan sitta på. Om han nu tänkte så långt.

 

Hade han bettat 2/3 pott - pott kanske jag skulle betalat av. Var det en bluff får man gratulera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker själv att flopbetten är ok då det är en ganska standard continuation bet.

 

Som folk påpekat så är min turnbet för svag. Bettar jag runt 12-13 in i potten på 15$ så blir det betydligt mycket lättare att tolka hans raise (edit: och därpå följande all-in).

 

Har en tendens att underbetta lite för ofta ("vill i alla fall få ut lite med den här handen- syndromet"), vilket gör beslut på senare gator svåra. Ska jobbas på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...