Gå till innehåll

FLT - AKo i tidig pos blir TPTK, TTK, FH

Recommended Posts

Postad

UKbetting $1/2 Hold'em (9 handed)

Dags för ny bonus.

Bordet har ca 45% flops seen. Verkar vara ganska tomtigt, ofta familjepotter mot många limpers.

Preflop: Hero is UTG+1 with A :spade: K :club:

UTG folds, Hero raises, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, button calls, SB calls, BB calls.

Standardraise med AK, blir lite förvånad att jag inte får mer respekt för en raise ur tidig position. Blir ju inte direkt ledsen att få båda blindsen med mig.

Flop: (8 SB) K :heart: Q :heart: J :spade: (4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, button calls, SB calls, BB folds

TPTK plus nötstegdrag är ju inte fel. Finns ju dock en risk att någon sitter med stegen med AT och att åtminstonde någon har färg eller stegdrag ser jag som en självklarhet. Vill därför inte ge några gratiskort utan bettar ut.

Turn: (5 BB) K :spade: (3 players)

SB checks, Hero bets, button calls, SB calls

Ser ingen anledning att tro att jag inte leder eller att jag skall få möjlighet att checkraisa så jag bettar ut.

River: (8 BB) A :heart: (3 players)

SB checks, Hero bets, button raises, SB folds, Hero reraises, button caps, Hero calls

Känns som drömkortet, inte nog med att det ger mig kåk, förhoppningsvis ger det även fi en stark andrahand. Sätter han med 90-95% konfidens på nötfärgen eller sämre, visserligen kan han ha smiskat in en Royal eller en överkåk på rivern men det känns aningen långsökt. (Dock antagligen rätt spelat i så fall då en royal här ger en $125 dvs 62½BB jackpot.)

Results:

Button: shows [Qs Td] (A Straight, Ace high)

Hero: shows [As Kc] (A Full House, Kings full of Aces)

Hero collected 16BB from Main pot

Nu har jag ju helt klart en del tur i den här potten, samtidigt som fi spelar rätt kasst. Har hur som helst ett par specifika frågor.

Hur rädd ska man vara för att någon floppat stegen och vad kan/bör man i sä fall göra för att hantera situationen. Som det är nu bestämmer jag mig mer eller mindre för att ignorera möjligheten tills jag får mothugg.

Vad tänker fi egentligen när han cappar rivern? Kan någon komma på en rimlig hand som är höjningsbar i tidig position som inte minst delar potten?!?

/Bjorn