Gå till innehåll

zomg! eury har nu tio tusen inlägg! (#1265)

eurythmech

Vilken look ska eurythmech ha på SM? Bilder på s. 44  

127 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken look ska eurythmech ha på SM? Bilder på s. 44

Recommended Posts

Kliver du upp till $27 vid $1350 eller?

Hade snarare tänkt mig 60 inköp - men vi får se.

Förslag: Om du kör med 60 inköp så skotta på $27 så fort du har 10 extra inköp på den nya nivån. Allt överstigande $960 (60x$16) är ju ändå bara döda pengar som ligger och skräpar. Så skotta så fort du har $1230 ($960+($27x10)). Går det bra så går det bra, och om det går dåligt så är det bara att gå ner till $16 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 weeks later...
  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej kära dagbok!

Jag har varit frånvarande ett tag, jag vet.

Det började med att jag var och besökte gamla jaktmarker (Gävle) över en helg. Av någon anledning försöker alltid polarna locka hem mig den där veckan, Cityfest. För er som inte vet det så är det som vilken stadsfestival som helst, förutom att alla artister i Gävle är av Darinkvalitet. Faktiskt.

Det är ohyggligt.

Så, fyra dagars ohejdat festande följdes upp av några dagars konvalescens, och sedan mer festande. Till slut, efter en dryg vecka stapplade jag hemåt igen. Mkt sugen på poker så klart. Den enda poker jag fått i mig på ca en vecka var fyllepoker på förfester. Så jag har hunnit spela kanske hundratalet SnGs sedan återkomsten, samt naturligtvis hunnit testa HORSE osv på Stars.

Jag har tänkt så här. Hädanefter redovisar jag bara resultat för mitt SnG-spelande. Jag kanske nämner andra turrar, Omaha, HORSE osv i förbifarten, men siffrorna är SnG och inget annat.

Tänkte redovisa mina augustiresultat so far, men först kommentarer på två inlägg:

emilio, jag gav en kollega 10:1 på ett slags Murphys lag-vad, tyvärr hände det otroliga och skiten uteblev.

Myss, det är ett jätteintressant förslag.

Får fundera på det...

Eller...egentligen. Varför nöja sig med att fundera, varför inte bara hoppa på?

Det låter jävligt rimligt...

Resultat augusti:

$16:

Spelade turneringar: 177

Resultat: $192

ROI: 6.78%

ITM: 38.98%

Timlön: $8.37/h

Gäller att gasa på det sista och klonka in en femhunka till i varje fall!

Länk till kommentar

Vad vare du nickade på Stars? Har ju gått upp till $16 nu :)

AnfieldRoad, själv?

Ska hålla utkik. durre79 heter ja.. går dock inte så jättebra just nu. Vanligaste scenariot just nu är att komma utanför pengarna i 3 av 4 och vinna den sista.

Då plussar man ju iaf ;)

Håll ut, kämpa kämpa osv :)

Länk till kommentar

Har sett till att finnas på Sharkscopes toplista! :)

Any Game 9-10 Seated Turbo $6-$15 (Last Updated: 22-Aug-06 02:16 PST)

Ranking Username Network Total Profit

1 sippin_criss PokerStars $10,721

2 bob69 PokerStars $7,383

3 loonatwok PokerStars $7,109

4 RaiNKhAN PokerStars $6,408

5 kordothebear PokerStars $6,074

6 scossett PokerStars $4,625

7 BB John PokerStars $4,440

8 AnfieldRoad PokerStars $3,898

9 chiselmonkey PokerStars $3,858

10 neophyte25 PokerStars $3,442

11 djwwizard PokerStars $2,969

12 cardhunter11 PokerStars $2,829

13 Quagmire PokerStars $2,808

14 cha59 PokerStars $2,739

15 smnrgg81 PokerStars $2,639

16 mcphail7 PokerStars $2,607

17 BTats PokerStars $2,590

18 joeynav PokerStars $2,532

19 JEM87 PokerStars $2,508

20 wuwut666 PokerStars $2,496

Any Game 9-10 Seated Turbo $6-$15 (Last Updated: 22-Aug-06 02:16 PST)

Ranking Username Network Av. Profit Per Game

1 scossett PokerStars $4.25

2 JEM87 PokerStars $3.90

3 sippin_criss PokerStars $3.84

4 pokergnome PokerStars $3.77

5 neophyte25 PokerStars $3.77

6 cardhunter11 PokerStars $3.76

7 bob69 PokerStars $3.73

8 wuwut666 PokerStars $3.60

9 AJB444 PokerStars $3.46

10 BB John PokerStars $3.20

11 FunkiMunki PokerStars $3.04

12 Simon. Ongame $2.96

13 stu007 PokerStars $2.76

14 AnfieldRoad PokerStars $2.63

15 Ludrock PokerStars $2.55

16 pjotrr PokerStars $2.36

17 oucheroonie PokerStars $2.33

18 HesseJames PokerStars $2.32

19 chiselmonkey PokerStars $2.31

20 Ur Junk PokerStars $2.25

------------------------------------------------------------------

Ska dock förtydligas att jag är inne i en svacka, så i tabell två borde jag kunna klättra betydligt. Förstaplatsen börjar kunna slå emellanåt ;)

Länk till kommentar

AnfieldRoad, själv?

Ska hålla utkik. durre79 heter ja.. går dock inte så jättebra just nu. Vanligaste scenariot just nu är att komma utanför pengarna i 3 av 4 och vinna den sista.

Heeeey, vi spelade en ihop den 30/6 =)

Länk till kommentar

AnfieldRoad, själv?

Heeeey, vi spelade en ihop den 30/6 =)

Vann jag? Förmodligen inte eftersom jag hade en ROI på typ -40% vid den tiden :) Inte kvar några HHs från den tiden. Funkar PT snabbt o bra? Funderar på att byta ut PO eftersom det är så sjukt slött samt registrerar slutplaceringar fel.

Länk till kommentar

Vann jag? Förmodligen inte eftersom jag hade en ROI på typ -40% vid den tiden :) Inte kvar några HHs från den tiden. Funkar PT snabbt o bra? Funderar på att byta ut PO eftersom det är så sjukt slött samt registrerar slutplaceringar fel.

Nej, vann gjorde jag :)

Du komm 5-6 nånting. For what it's worth.

När segar sig PO?

PT är segt när man är inne i databasen. Dvs när man ska öppna upp den, eller byta vyer. Men själva inläsandet av HH:er funkar smidigt.

Länk till kommentar

Nej, vann gjorde jag :)

Du komm 5-6 nånting. For what it's worth.

När segar sig PO?

PT är segt när man är inne i databasen. Dvs när man ska öppna upp den, eller byta vyer. Men själva inläsandet av HH:er funkar smidigt.

När jag startar det så tar det 1minut då datorn helt stannar upp. Ingen mening att bläddra mellan vyer för det tar 1minut varje gång... och då har jag bara 330st SNGs reggade :( Låter inte som att PT skulle vara ett bättre alternativ då.

Länk till kommentar

Provade räkna sekunder nu.

Det tog 8 sekunder ca att öppna upp huvudvyn (ca 1200 turrar i det filtret).

Ibland tar det längre tid, men då är det bara PT-fönstret som fryser, aldrig resten av datorn. Att byta mellan olika flikar tog ungefär 3-5 sekunder, förutom "tourney notes", som tog kanske 10-12, men den tar extra tid när man klickar i att visa timlön.

Länk till kommentar

Ibland tar det längre tid, men då är det bara PT-fönstret som fryser, aldrig resten av datorn. Att byta mellan olika flikar tog ungefär 3-5 sekunder, förutom "tourney notes", som tog kanske 10-12, men den tar extra tid när man klickar i att visa timlön.

Hur snabb dator har du? Sitter själv på nått 1.6ghz skrälle från AMD. Möjligt att den helt enkelt e för dålig men känns dumt att köpa ny dator för att kunna köra PO/PT :)

Länk till kommentar

Hur snabb dator har du? Sitter själv på nått 1.6ghz skrälle från AMD. Möjligt att den helt enkelt e för dålig men känns dumt att köpa ny dator för att kunna köra PO/PT :)

2MHz duo core / 1GB Laptop.

Länk till kommentar

eurythmech, hur många sng's tycker du man ska ha spelat för att få ett hum om sin ROI?

Vet inte riktigt, och så beror det väl på vad man menar med hum också :)

Om man tittar på mina siffror så hade jag efter 1000 på den här nivån ca 21.7%.

Om man tittar på spannet mellan 500 och 1000 spelade så varierar min ROI mellan ca 17% och 26%. Så...det - förmodar jag - tråkiga svaret är att inte ens vid 1000 kan man vara särskilt säker på sin ROI. Däremot kan man nog relativt tidigt säga om man är en vinnande spelare eller inte.

Jag försöker själv fokusera mindre på ROI. Jag tror det kan vara nyttigt.

Länk till kommentar

2MHz duo core / 1GB Laptop.

Hehe, mjahapp.. 2Mhz säger du. Jag får väl råna ett museum eller nått då :)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...