eurythmech Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag hoppades få lite kommentarer runt den handen. Jag tyckte det kändes som ett vik när jag spelade handen, men var inte säker. Jag leder ju klart mot händerna chipleadern höjer med, frågan är bara om jag leder tillräckligt. Som chiptvåa (trots att blindarna är höga och osäkerheten därmed också hög) får man spela snortight på bubblan mot chipleadern. Han kommer ju alltid syna när jag degar in, jag bör ha i runda slängar 60-65% att vinna handen, tror inte att det räcker. Kan köra handen i SNGPT.... Jag antar till att börja med att han alltid synar, och skriver därför in det i SNGPT som att han pushat och jag synar pushen... Ja, alltså. Enligt ICM (vilket är en god vägledande faktor) så förlorar jag drygt $4 på att syna med AKs om jag vet att han pushar any two. Det är alltså en enorm siffra för ett enskilt beslut. Mot ATC kan jag syna med 99+, även om 99 är väldigt marginellt. Nu tror jag dock inte att motståndaren är på ATC. Säg att han är på top 50%, då kan jag plötsligt bara syna med QQ+. Har han en top 35% hand måste jag vika QQ. Har han en top 10% (66+,ATo+,A8s+,KJs+) måste jag vika KK. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2007 Oops, hade visst blindarna inställda på 100/200/25, med korrekta blindar så kan vi syna med KK mot ovanstående hd men får vika mot 9% (66+,ATo+,A9s+,KQs) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hox Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Hade instaställt den handen. Här har vi en förklaring till min höga bubbelprocent... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Oops, hade visst blindarna inställda på 100/200/25, med korrekta blindar så kan vi syna med KK mot ovanstående hd men får vika mot 9% (66+,ATo+,A9s+,KQs) Alltså, det du menar är att efter ha korrigerat blindarna så stämmer fortfarande det du skrev förutom... Har han en top 10% (66+,ATo+,A8s+,KJs+) måste jag vika KK. ...där KK faktiskt är ok att syna mot. Men ändrar man till 9% så är det bara AA som gäller. Är det korrekt uppfattat? Lekte lite snabbt med SnGPT och det jag fick fram var att det inte fanns någon HD då AKs var bra att pusha med efter din logiska förenkling. Trodde först det skulle vara betydligt mera marginelt mellan fold/push (+/-0,5% Ev Diff), men hade ganska fel där. Ganska matnyttigt för mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2007 Ja, om inte jag gjorde något fel med SNGPT - vilket jag inte tror då jag dubbelkollade - så är KK syn mot top 10% och vik mot top 9%, om man går strikt efter ICM. Det har väl inget praktiskt värde i sig, eftersom det knappast finns någon spelare som höjer så smalt. Men jag tycker ganska bra det illustrerar bubblan. Jag menar fi ställer 42 parkombinationer vi krossar, 1 vi är lika med, sex som krossar oss. Samt 80 oparade händer vi krossar. Trots det ska vi vika. Tyckte diffen på AKs också var större än jag först tänkt mig, så även om jag kastade handen fanns det antagligen lägen där jag hade synat men borde lagt mig. Dvs ett något mer gynnsamt läge men som ändå inte är gott nog. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 AK är riktigt intressant. Tänker oftast inte när jag får handen, utan degar bara. Men fold här känns bra, ska försöka hitta den i praktiken också i liknande lägen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Lyckades just med en fining. jag TT på sb ställer in i chipien på bubblan han synar med QJ. Jag åker. En av FI har 0,7BB kvar. ojojojjo vad bra... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2007 Lyckades just med en fining. jag TT på sb ställer in i chipien på bubblan han synar med QJ. Jag åker. En av FI har 0,7BB kvar. ojojojjo vad bra... Man brukar ju känna sig så dum såna gånger. Men ofta är det ju dega in som gäller med TT, speciellt om en uppdubbling svider för bb. Låter som en råkorkad syn, såvida han inte hade bekvämt med marker och såg det som en spitesyn. Spite är ju lite roligt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Han hade fint med marker men jag trodde nog inte på syn med QJ iallafall..... Lirar du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2007 Inte just nu. Datorn slöade till något oerhört när jag spelade tidigare idag, så jag bestämde mig för att låta PAHUD skapa en cache för databasen. Det gör att den kräver mindre resurser, men å andra sidan tar det en evighet att färdigställa cachen tydligen. Den har jobbat i många timmar nu, tänkte vänta tills det är färdigt innan jag spelar igen. Det kanske inte blir förrän i morgon Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Finns större luckor att täppa till än att inte folda AK i det läget imo. Inget att lägga jättevikt på på $27's. Tror inte det är så dåligt som sngpt vill säga.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2007 Alltså, hur menar du att inköpet spelar mer än marginell roll? Just ovanstående situation i sig uppkommer väl inte så ofta, men liknande situationer är man med om hela tiden. Det är så otroligt stor skillnad mellan dega och vika här att man har ganska mycket att tjäna på att göra rätt. Det vidrör ändå ganska viktiga principer såsom hur man värderar sin stack som chiptvåa på bubblan, hur bra AKs står sig gentemot breda hd:ar, hur bra AKs är jämfört med paren osv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Lyckades just med en fining. jag TT på sb ställer in i chipien på bubblan han synar med QJ. Jag åker. En av FI har 0,7BB kvar. ojojojjo vad bra... Jag tror någon har lite abstinens av att inte ha en DB... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Jag tror någon har lite abstinens av att inte ha en DB... Var mest en inflik i AK grejen men, men känner du så ska jag sluta posta och flytta til Pakistan.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Alltså, hur menar du att inköpet spelar mer än marginell roll?Just ovanstående situation i sig uppkommer väl inte så ofta, men liknande situationer är man med om hela tiden. Det är så otroligt stor skillnad mellan dega och vika här att man har ganska mycket att tjäna på att göra rätt. Det vidrör ändå ganska viktiga principer såsom hur man värderar sin stack som chiptvåa på bubblan, hur bra AKs står sig gentemot breda hd:ar, hur bra AKs är jämfört med paren osv. Hmm vet inte riktigt, mina argument är oerhört fiskiga men:-D På låga nivåer man kan våldta sina FIs på ett helt annat sätt genom att pusha sönder dom. Då uppstår det ofta att tomtarna börjar skriva i chatten saker som "lol allin with Q4, you will get caught sooner or later!!". Det blir som "alla mot mig", då viker jag ogärna en riktigt bra hand som JJ/AKs även om det inte är jättekul att syna sig allin som chiptvåa... Sen med såpass höga blinds så kan du ändå inte folda dig itm, du kommer bli tvungen att ställa med J8 först in på SB i vissa lägen. Då kan det vara roligare att få in pengarna med en vettig hand som AKs. Det är också bra att visa andra regulars att dom inte ska bråka med mig.... My fishy cents , hm jag känner mig nästan som motsatsen till klyka när det gäller SnGs. Jag är inte så jättehet i teorin men har spelat stört mycket (20-tablar) så spelar nog rätt bra ändå hehe. Har iaf bra resultat genomgående på stars $3.4/$6.5/$16/$27/$60 sngs. Läste igenom inlägget nu, låter oerhört fiskigt och skrytigt, men men, skyller på att jag är trött. Och har lite ångest. Kanske blir svårt för dig att svara nått vettigt, men hoppas det framgick hyffsat hur jag tänker. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Jag förstår vad du menar och du har helt klart en poäng. ICM är inte allt, man har spelmässig fördel mot moståndarna ofta, man har inte så mycket manöverutrymme med höga blindar osv. Det är bara det att i handen med AKs är vik värt så löjligt mycket mer än deg, så där kan inga faktorer i världen uppväga ICM:s brister. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Var mest en inflik i AK grejen men, men känner du så ska jag sluta posta och flytta til Pakistan.. Nä, saknar din DB, bara. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Det är bara det att i handen med AKs är vik värt så löjligt mycket mer än deg först tolkade jag "deg" som pengar. Men du kanske menar deg som i dega som i allin? Om du menar pengar så fattar jag inte riktigt, mer vadå? E-penis? Hehe nej men utveckla. Skönt att du fattade min poäng iaf phew Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Dega in, ställa. Inser nu att det låter lite luddigt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Oki då är jag med Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 först tolkade jag "deg" som pengar. Men du kanske menar deg som i dega som i allin?Om du menar pengar så fattar jag inte riktigt, mer vadå? E-penis? Hehe nej men utveckla. Skönt att du fattade min poäng iaf phew Jag fick läsa det tre ggr för att fatta det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Utan någon annan anledning än kärlek (och vad är större än kärlek?) måste jag okynnesposta en bild på reserv-Neko, Kathryn Calder Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Nä, saknar din DB, bara. Äsch, detta är ju nöten. Skankes alla sjyssta kommentarer men vi slipper alla HH med badbeats:-) Förresten Skanke så saknade jag dig på MSN, hoppas du mår bra! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Haha, det har säkert hänt nån gång att baksmällan slagit till sent, även om mitt i natten är lite väl sent En gång, efter en heldagsaktivtet som pågick i nästan 22 timmar blev jag bakfull vid lunchtid på måndagen:shock: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 8 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 December , 2007 PokerStars Game #13724270105: Tournament #69635973, $25+$2 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2007/12/08 - 07:53:52 (ET) Table '69635973 1' 9-max Seat #4 is the button Seat 1: AnfieldRoad (1500 in chips) Seat 2: MyLuckyCards (1450 in chips) Seat 3: Poker_106 (1690 in chips) Seat 4: gitano67 (1700 in chips) Seat 5: RoterBlitz (1480 in chips) is sitting out Seat 6: robinson23 (1840 in chips) Seat 7: Brian8568 (1480 in chips) Seat 8: jet1881 (960 in chips) Seat 9: rene@fun (1400 in chips) RoterBlitz: posts small blind 10 robinson23: posts big blind 20 *** HOLE CARDS *** Dealt to AnfieldRoad Brian8568: folds RoterBlitz has returned jet1881: raises 20 to 40 rene@fun: raises 20 to 60 AnfieldRoad: folds MyLuckyCards: folds Poker_106 has timed out Poker_106: folds Poker_106 is sitting out gitano67: folds RoterBlitz: calls 50 robinson23: folds jet1881: raises 20 to 80 rene@fun: raises 20 to 100 RoterBlitz: calls 40 jet1881: raises 20 to 120 rene@fun: raises 20 to 140 RoterBlitz: calls 40 jet1881: raises 20 to 160 rene@fun: raises 20 to 180 RoterBlitz: folds jet1881: raises 20 to 200 rene@fun: raises 20 to 220 jet1881: raises 20 to 240 rene@fun: raises 20 to 260 jet1881: calls 20 *** FLOP *** jet1881: bets 700 and is all-in rene@fun: calls 700 *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** jet1881: shows (two pair, Eights and Sevens) rene@fun: shows (two pair, Kings and Eights) rene@fun collected 2080 from pot *** SUMMARY *** Total pot 2080 | Rake 0 Board Seat 1: AnfieldRoad folded before Flop (didn't bet) Seat 2: MyLuckyCards folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Poker_106 folded before Flop (didn't bet) Seat 4: gitano67 (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 5: RoterBlitz (small blind) folded before Flop Seat 6: robinson23 (big blind) folded before Flop Seat 7: Brian8568 folded before Flop (didn't bet) Seat 8: jet1881 showed and lost with two pair, Eights and Sevens Seat 9: rene@fun showed and won (2080) with two pair, Kings and Eights Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts