Gå till innehåll

zomg! eury har nu tio tusen inlägg! (#1265)

eurythmech

Vilken look ska eurythmech ha på SM? Bilder på s. 44  

127 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken look ska eurythmech ha på SM? Bilder på s. 44

Recommended Posts

Jag hoppades få lite kommentarer runt den handen. Jag tyckte det kändes som ett vik när jag spelade handen, men var inte säker. Jag leder ju klart mot händerna chipleadern höjer med, frågan är bara om jag leder tillräckligt. Som chiptvåa (trots att blindarna är höga och osäkerheten därmed också hög) får man spela snortight på bubblan mot chipleadern. Han kommer ju alltid syna när jag degar in, jag bör ha i runda slängar 60-65% att vinna handen, tror inte att det räcker.

Kan köra handen i SNGPT....

Jag antar till att börja med att han alltid synar, och skriver därför in det i SNGPT som att han pushat och jag synar pushen...

Ja, alltså. Enligt ICM (vilket är en god vägledande faktor) så förlorar jag drygt $4 på att syna med AKs om jag vet att han pushar any two. Det är alltså en enorm siffra för ett enskilt beslut.

Mot ATC kan jag syna med 99+, även om 99 är väldigt marginellt.

Nu tror jag dock inte att motståndaren är på ATC.

Säg att han är på top 50%, då kan jag plötsligt bara syna med QQ+.

Har han en top 35% hand måste jag vika QQ.

Har han en top 10% (66+,ATo+,A8s+,KJs+) måste jag vika KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Oops, hade visst blindarna inställda på 100/200/25, med korrekta blindar så kan vi syna med KK mot ovanstående hd men får vika mot 9% (66+,ATo+,A9s+,KQs) ;)

Alltså, det du menar är att efter ha korrigerat blindarna så stämmer fortfarande det du skrev förutom...

Har han en top 10% (66+,ATo+,A8s+,KJs+) måste jag vika KK.

...där KK faktiskt är ok att syna mot. Men ändrar man till 9% så är det bara AA som gäller. Är det korrekt uppfattat?

Lekte lite snabbt med SnGPT och det jag fick fram var att det inte fanns någon HD då AKs var bra att pusha med efter din logiska förenkling. Trodde först det skulle vara betydligt mera marginelt mellan fold/push (+/-0,5% Ev Diff), men hade ganska fel där. ;)

Ganska matnyttigt för mig.

Länk till kommentar

Ja, om inte jag gjorde något fel med SNGPT - vilket jag inte tror då jag dubbelkollade - så är KK syn mot top 10% och vik mot top 9%, om man går strikt efter ICM.

Det har väl inget praktiskt värde i sig, eftersom det knappast finns någon spelare som höjer så smalt. Men jag tycker ganska bra det illustrerar bubblan.

Jag menar fi ställer 42 parkombinationer vi krossar, 1 vi är lika med, sex som krossar oss. Samt 80 oparade händer vi krossar. Trots det ska vi vika.

Tyckte diffen på AKs också var större än jag först tänkt mig, så även om jag kastade handen fanns det antagligen lägen där jag hade synat men borde lagt mig. Dvs ett något mer gynnsamt läge men som ändå inte är gott nog.

Länk till kommentar

Lyckades just med en fining. jag TT på sb ställer in i chipien på bubblan han synar med QJ. Jag åker. En av FI har 0,7BB kvar. ojojojjo vad bra...

Man brukar ju känna sig så dum såna gånger. Men ofta är det ju dega in som gäller med TT, speciellt om en uppdubbling svider för bb.

Låter som en råkorkad syn, såvida han inte hade bekvämt med marker och såg det som en spitesyn. Spite är ju lite roligt.

Länk till kommentar

Inte just nu.

Datorn slöade till något oerhört när jag spelade tidigare idag, så jag bestämde mig för att låta PAHUD skapa en cache för databasen. Det gör att den kräver mindre resurser, men å andra sidan tar det en evighet att färdigställa cachen tydligen. Den har jobbat i många timmar nu, tänkte vänta tills det är färdigt innan jag spelar igen. Det kanske inte blir förrän i morgon :(

Länk till kommentar

Alltså, hur menar du att inköpet spelar mer än marginell roll?

Just ovanstående situation i sig uppkommer väl inte så ofta, men liknande situationer är man med om hela tiden. Det är så otroligt stor skillnad mellan dega och vika här att man har ganska mycket att tjäna på att göra rätt.

Det vidrör ändå ganska viktiga principer såsom hur man värderar sin stack som chiptvåa på bubblan, hur bra AKs står sig gentemot breda hd:ar, hur bra AKs är jämfört med paren osv.

Länk till kommentar

Alltså, hur menar du att inköpet spelar mer än marginell roll?

Just ovanstående situation i sig uppkommer väl inte så ofta, men liknande situationer är man med om hela tiden. Det är så otroligt stor skillnad mellan dega och vika här att man har ganska mycket att tjäna på att göra rätt.

Det vidrör ändå ganska viktiga principer såsom hur man värderar sin stack som chiptvåa på bubblan, hur bra AKs står sig gentemot breda hd:ar, hur bra AKs är jämfört med paren osv.

Hmm vet inte riktigt, mina argument är oerhört fiskiga men:-D

På låga nivåer man kan våldta sina FIs på ett helt annat sätt genom att pusha sönder dom. Då uppstår det ofta att tomtarna börjar skriva i chatten saker som "lol allin with Q4, you will get caught sooner or later!!". Det blir som "alla mot mig", då viker jag ogärna en riktigt bra hand som JJ/AKs även om det inte är jättekul att syna sig allin som chiptvåa...

Sen med såpass höga blinds så kan du ändå inte folda dig itm, du kommer bli tvungen att ställa med J8 först in på SB i vissa lägen. Då kan det vara roligare att få in pengarna med en vettig hand som AKs. Det är också bra att visa andra regulars att dom inte ska bråka med mig....

My fishy cents :-) , hm jag känner mig nästan som motsatsen till klyka när det gäller SnGs. Jag är inte så jättehet i teorin men har spelat stört mycket (20-tablar) så spelar nog rätt bra ändå hehe. Har iaf bra resultat genomgående på stars $3.4/$6.5/$16/$27/$60 sngs.

Läste igenom inlägget nu, låter oerhört fiskigt och skrytigt, men men, skyller på att jag är trött. Och har lite ångest.

Kanske blir svårt för dig att svara nått vettigt, men hoppas det framgick hyffsat hur jag tänker.

Länk till kommentar

Jag förstår vad du menar och du har helt klart en poäng.

ICM är inte allt, man har spelmässig fördel mot moståndarna ofta, man har inte så mycket manöverutrymme med höga blindar osv.

Det är bara det att i handen med AKs är vik värt så löjligt mycket mer än deg, så där kan inga faktorer i världen uppväga ICM:s brister.

Länk till kommentar

Det är bara det att i handen med AKs är vik värt så löjligt mycket mer än deg

först tolkade jag "deg" som pengar. Men du kanske menar deg som i dega som i allin?

Om du menar pengar så fattar jag inte riktigt, mer vadå? E-penis? 8-)

Hehe nej men utveckla. Skönt att du fattade min poäng iaf :) phew

Länk till kommentar

PokerStars Game #13724270105: Tournament #69635973, $25+$2 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2007/12/08 - 07:53:52 (ET)

Table '69635973 1' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: AnfieldRoad (1500 in chips)

Seat 2: MyLuckyCards (1450 in chips)

Seat 3: Poker_106 (1690 in chips)

Seat 4: gitano67 (1700 in chips)

Seat 5: RoterBlitz (1480 in chips) is sitting out

Seat 6: robinson23 (1840 in chips)

Seat 7: Brian8568 (1480 in chips)

Seat 8: jet1881 (960 in chips)

Seat 9: rene@fun (1400 in chips)

RoterBlitz: posts small blind 10

robinson23: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnfieldRoad 10 of DiamondsAce of Clubs

Brian8568: folds

RoterBlitz has returned

jet1881: raises 20 to 40

rene@fun: raises 20 to 60

AnfieldRoad: folds

MyLuckyCards: folds

Poker_106 has timed out

Poker_106: folds

Poker_106 is sitting out

gitano67: folds

RoterBlitz: calls 50

robinson23: folds

jet1881: raises 20 to 80

rene@fun: raises 20 to 100

RoterBlitz: calls 40

jet1881: raises 20 to 120

rene@fun: raises 20 to 140

RoterBlitz: calls 40

jet1881: raises 20 to 160

rene@fun: raises 20 to 180

RoterBlitz: folds

jet1881: raises 20 to 200

rene@fun: raises 20 to 220

jet1881: raises 20 to 240

rene@fun: raises 20 to 260

jet1881: calls 20

*** FLOP *** 7 of Spades3 of Clubs5 of Spades

jet1881: bets 700 and is all-in

rene@fun: calls 700

*** TURN *** 7 of Spades3 of Clubs5 of Spades8 of Diamonds

*** RIVER *** 7 of Spades3 of Clubs5 of Spades8 of Diamonds8 of Spades

*** SHOW DOWN ***

jet1881: shows 10 of Clubs7 of Diamonds (two pair, Eights and Sevens)

rene@fun: shows King of SpadesKing of Clubs (two pair, Kings and Eights)

rene@fun collected 2080 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 2080 | Rake 0

Board 7 of Spades3 of Clubs5 of Spades8 of Diamonds8 of Spades

Seat 1: AnfieldRoad folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: MyLuckyCards folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Poker_106 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: gitano67 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: RoterBlitz (small blind) folded before Flop

Seat 6: robinson23 (big blind) folded before Flop

Seat 7: Brian8568 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: jet1881 showed 10 of Clubs7 of Diamonds and lost with two pair, Eights and Sevens

Seat 9: rene@fun showed King of SpadesKing of Clubs and won (2080) with two pair, Kings and Eights

Länk till kommentar

• Skapa nytt...