ponttuss Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Kan inte mycket om internetsäkerhet, men använder norton brandvägg, har i princip aldrig fått ett meddelande om någon attack men dom 2 senaste dygnen har jag fått över 100 alarm som lyder "Ett intrångsförsök "HTTP MS IIS NTLM ASN1 BO" mot datorn upptäcktes och blockerades." men angriparna har oftast olika adress. Har sökt runt på forum, men inte hittat så mycket om det , så är det någon som vet var det är?, vad man gör åt det?, enligt symantecs hemsida verkar det vara ett ganska allvarligt hot, men vad vet jag. Tack. / Pontus Citera
jezaja Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Känns rätt allvarligt, se till att uppdatera ditt Windows via Windows Update eller manuella patchar. Finns länkar till patcharna längst ner på symantacs sida. Citera
kfluffie Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 En snabb sökning på Google: http://www.symantec.com/avcenter/attack_sigs/s21141.html Urklipp ur texten: Severity: High You do the math! =) MVH //KF Citera
ponttuss Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 En snabb sökning på Google:http://www.symantec.com/avcenter/attack_sigs/s21141.html Urklipp ur texten: Severity: High You do the math! =) MVH //KF Har läst det oxå, men blev inte så mycket klokare.... Citera
kfluffie Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 En snabb sökning på Google:http://www.symantec.com/avcenter/attack_sigs/s21141.html Urklipp ur texten: Severity: High You do the math! =) MVH //KF Har läst det oxå, men blev inte så mycket klokare.... Har du XP Home: Microsoft Windows XP Home: Microsoft Upgrade Security Update for Windows XP: KB828028 länk till microsoft.com Finns ju ett par Patchar under beroende på vilket system och verison du kör. Dunka på FFS. MVH //KF Citera
kfluffie Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 EDIT: Jag har inte problemet så jag vet ju inte om det funkar eller ej. MVH //KF Citera
ponttuss Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 EDIT: Jag har inte problemet så jag vet ju inte om det funkar eller ej. MVH //KF Ok, tack för hjälpen ! Citera
kfluffie Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 EDIT: Jag har inte problemet så jag vet ju inte om det funkar eller ej. MVH //KF Ok, tack för hjälpen ! Hoppas det hjälper! MVH //KF Citera
ponttuss Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Hoppas det hjälper! MVH //KF Det hoppas jag med , synd att man inte hängde med mer i skolan, då skulle man kanske förstå lite mer vad läser om på alla sidor jag hittat. Förresten är det inte lite märkligt, att alla attacker kommer från olika adresser som har samma ISP som mig ? Citera
ponttuss Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Bumpar här, eftersom skiten inte löste sig................ ÄR det någon datakunning person som vet vad man gör åt detta/eller vad det är "HTTP MS IIS NTLM ASN1 BO" ? Tacksam gör hjälp......... Citera
Loveless Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Du kan vara hyffsat lugn om du har uppdaterat windows ordentligt. Att du fortfarande får meddelandet betyder bara att någon försöker utnyttja felet hos de stackare som inte har uppgraderat och inte kör med brandvägg. Dessutom säger ju din brandvägg att den har hindrat attacken. Citera
Recommended Posts