Gå till innehåll

NLT - Monster på turn, fi tror(vet) jag är tomte

Recommended Posts

Postad

Svenska spel, alltså ingen handkonverterare :( 2.5/5

Fi tycker jag är en tomte eftersom jag spelat aggressivt, på en Q 7 6 Flopp med 2 hjärter checkraisade jag allin m,ed stor överbet med 93 i hjärter, han klagade mkt innan han la AKo. Har klagat på mitt spe4l senare också. han är själv rätt aggressiv.

Jag: Big blind med AA stack: 745

Fi: UTG stack: 610

Preflop: Fi höjer till 15, foldas till mig som höjer till 50, Utg synar. pott: 102.5

flopp: 10 J A med 2 ruter, fin träff, mkt drag dock. Jag bet: 50 Fi: syn 50 Pott: 197.5 (raken bortdragen)

Turn: J ruter, har tredje nötenm, till 95 % säker på att jag har bäst hand

Hur få ut mest nu? Som jag spelade tror jag att jag fick ut minimalt... Fel spelat på flopp?

Postad

potta flopp.

sen halvpott kanske, royal och fyrtal är inget att oroa sig för, och du vill att han ska syna så ge honom bra odds för det trots att de egentligen är dåliga eftersom han drar dött.

är han bluffbenägen kan man ju checka turn också men skulle betta 9/10 ggr.

synar han mycket så kan du ju potta hela vägen också.

Postad

Potta flopp jagar bort ett drag, ett drag som han har färre odds till än han tror och får han in fel stackar jag honom mer än hur han stackar mig om han får in sitt drag rätt?

Ok så jag följde nästan ditt råd, jag bettade 1/3 pott på turn ville verka vek, fick syn. Vad tycks?

River: total blank Pott: cirka 350, Fi har 430 kvar.

Och nu?

Postad
Potta flopp jagar bort ett drag, ett drag som han har färre odds till än han tror och får han in fel stackar jag honom mer än hur han stackar mig om han får in sitt drag rätt?

Ok så jag följde nästan ditt råd, jag bettade 1/3 pott på turn ville verka vek, fick syn. Vad tycks?

River: total blank Pott: cirka 350, Fi har 430 kvar.

Och nu?

Edit: han synar ej mkt, gör en hel del laydowns.

Postad

om han har kåk, borde han höja dig oavsett om du pottar eller inte tycker jag, kanske även färg. halv pott:a på river? fast jag skulle nog hellre pottat, ifall chansen finns att han bara synar med färg/stege- sen allin

Postad

Finns också ett värde att inte låta det gå till showdown, tryck till med 75% pottbett både turn o river för att han i fortsättning ska få svårt att läsa dig. Kanske synar han en o sen foldar. Annars kommer han kunna läsa bluffar och nötsatsningar helt öppet.

Postad

Okej, min tanke färgades nog för mkt att han trodde jag var en tomte, så jag degade in. En del över pott och han foldade. Istället borde jag gått på min read som sa K-10, Q-10, A-10. trodde bestämt hanh hade höjt mig med K-J på turn....

Ifall han har en sån hand, vad bör man betta då? Tror han checkar bakom om man checkar river. 100?

tror allin är bra bara om han har en kåk, och det är väl inte så ofta.... :?