Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Unibet €0.25/€0.50

Players:

UTG (EUR 51,65 in seat 1)

UTG+1(EUR 32,02 in seat 2)

UTG+2 (EUR 66,28 in seat 3)

Hero (EUR 90,30 in seat 4)

SB (EUR 18,45 in seat 5)

Fi (EUR 54,93 in seat 6)

Dealer: Hero

Small blind: SB (0,25)

Big Blind: Fi (0,50)

Hero was dealt: 8h - 6h

UTG Fold

UTG+1 Fold

UTG+2Call (0,50)

Hero Raise (2,50) --> känner för en raise för att vidga min HD, hittills nästan bara höjt med pp och höga kort...

SB Fold

Fi Call (2,00)

UTG+2 Fold

Flop Tc - 2s - 8c

Pot 4.50

Fi Check

Hero Bet (4,00) --> träffar åttan och kör på

Fi Call (4,00) --> jasså vad har han då?

Turn Tc - 2s - 8c - Jd

Pot: 12.50

Fi Check

Hero Bet (6,00) --> vill veta vad han har

Fi Call (6,00) --> nånting iallafall...

River Tc - 2s - 8c - Jd - 8d --> hoppsan triss

Fi All-In (42,43) --> ?????

Bara syning hela vägen och så BOM all-in på rivern. Många vid bordet har kört sina AK stenhårt till rivern och hoppats på träff. Vet dock inte om Fi gjort det och nu vill köpa. Tom, slowspelad stege eller set=kåk eller högre 8:a? Hur skulle ni göra på flop, turn och river? Gör jag nånting helt galet? Säger vad jag gjorde på rivern senare...

Postad

read vore bra för....

Möjligt att han använder 8an som skrämselkort. Just pga 8an i vissa lägen är skrämselkort känns det ologiskt att ställa in här, du bettade relativt svagt på turn vilket kan ses som svaghet. Att han bara då synade tyder på färdrag.

Att du har triss här känns rätt irrelevant med tanke på hans bet på rivern, för vad kan du slå utom en bluff som han bettar så här? han har knappast en J

Är han passive, fold

Är han aggressive, lutar åt syn.

Postad
read vore bra för....

Möjligt att han använder 8an som skrämselkort. Just pga 8an i vissa lägen är skrämselkort känns det ologiskt att ställa in här, du bettade relativt svagt på turn vilket kan ses som svaghet. Att han bara då synade tyder på färdrag.

Att du har triss här känns rätt irrelevant med tanke på hans bet på rivern, för vad kan du slå utom en bluff som han bettar så här? han har knappast en J

Är han passive, fold

Är han aggressive, lutar åt syn.

Hade ingen direkt read på honom men jag kände att han missat sitt färgdrag (som kebab sa) och synade. Ville höra åsikter om mitt spel eftersom Fi hade QJ och började skälla ut mig efter att jag hade synat och skrek hur mycket tur jag har. Då undrade jag hur han kan syna potbet med hålstege. Så vem var en clown egentligen?

Postad

han är clownen, på många sätt. Synar på hålstege och dundrar in 2 x potten ur position ( utan att ha sett dig agera) med topparet med halvtaskig kicker.

Du synar väl ingenstans förresten, förutom på rivern med triss. Om en J på parat bord är värt 2 x potten för honom varför skulle det inte vara värt det på triss.

Postad

Hade ingen direkt read på honom men jag kände att han missat sitt färgdrag (som kebab sa) och synade. Ville höra åsikter om mitt spel eftersom Fi hade QJ och började skälla ut mig efter att jag hade synat och skrek hur mycket tur jag har. Då undrade jag hur han kan syna potbet med hålstege. Så vem var en clown egentligen?

Han var väl egentligen mest arg på sitt eget kassa spel...