Biffbison Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 Det är nästan löjligt hur kasst det går HU...visst har jag mycket missflyt men jag börjar snart gråta! Spelar ingen roll om jag är chippie eller inte...aggressiv eller tight (vilket är det sämre alternativet HU). Kör ganska LAG å trycker på med nästan allt å hoppas på åtminstonde en 50/50...hjälper inte om jag är 80/20 ens tydligen..( ok DET är otur.och QJ vs KK som jag hade i 2st...) Så här ser det ut nu iaf...är inte så rutinerad sng spelare då jag eg spelar CG FL men ville köra på ett tag nu när min BR är lite vissen efter en rejäl downswing Nåja så här ser det ut iaf, ganska litet underlag jag vet.... 133 st sng 1:a 5 2:a 20 3:a 22 Citera
MAC Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 Problemet kanske mer är hur du spelar när ni är tre kvar? Citera
Biffbison Postad 30 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2006 Jag vet inte...tycker jag lösar upp spelet ganska bra och försöker pressa på, spelar nästan lika hårt som HU när det är 3 pers kvar...fel? Tilläggas kan att jag spelar diciplinerat och ungefär som de strategier jag ser andra tillämpar, se ex myssions sng guide. För övrig ett mycket bra jobb med den guiden Citera
eurythmech Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 Hur stora är blindsen när du hamnar HU? Har du stats från PT eller PO? Citera
psykologen Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 Lira enligt eget recept är bästa melodin. Jag tycker guider gjort mig till en sämre spelare. Visst, man kan anama en grej här och där men inte mer ån så. Saknar man känslan generellt så hjälper inte den bästa guiden i världen. Kan bero på varians. Har själv varit med om dylikt. Citera
Biffbison Postad 31 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2006 Lira enligt eget recept är bästa melodin. Jag tycker guider gjort mig till en sämre spelare. Visst, man kan anama en grej här och där men inte mer ån så. Självklart spelar jag ett "eget" spel...men visst har jag annamat saker från alla guider och böcker man läst Utan strategi skulle ju framföralllt variansen vara oändlig! Och ens strategi kan man ju innehålla att man ska anpassa sig efter spelet... Jaja Jo jag kör PT och har alla stats där, tänkte du på något särskilt jag ska ha koll på? Citera
nolifer Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 133sng´s är för lite....visst, det ser inte bra ut men ibland har man kvällar där man inte vinner en enda HU..... Hade själv 20% 1:a, 10% 2:a, 10% 3:a på mina första 300sng´s, efter det började man loosa fler avgörande händer och ROIén började plana ut Räknar själv med att ha mer givande statistik efter ett par tusen sng´s Citera
eurythmech Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 Jo jag kör PT och har alla stats där, tänkte du på något särskilt jag ska ha koll på? Jag vet inte riktigt. Kanske skriva ner i princip alla stats för 2, 3 resp 4-manna och se om man ser några konstiga skillnader. Citera
Njordir Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Växla hela tiden tempo mellan raise/reraise/call-bet osv. Ha ett mycket stort tålamod och bli inte desperat om motståndaren har 4xdin stack om blindsen tillåter det. Raise 2-3x bb när moståndaren är passiv och var beredd att slänga när du får mothugg. Annars gäller det att spela många potter, även 23 27 39 mm såfrämt blindsen inte är jättehöga och alla potter blir all-in, bli för all del inte för passiv och vänta på en all-in situation. Bara några generella råd, men har själv haft problem HU tidigare och oftast berodde det på att jag ville avgöra för tidigt ! Lycka till med ditt HU-spelande! Citera
LazarusS Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Spelar ingen roll om jag är chippie eller inte...aggressiv eller tight (vilket är det sämre alternativet HU). Kör ganska LAG å trycker på med nästan allt å hoppas på åtminstonde en 50/50...hjälper inte om jag är 80/20 ens tydligen..( ok DET är otur.och QJ vs KK som jag hade i 2st...) När man väl är HU är det oftast push eller fold som gäller iom att blindsen ofta är så höga att allt vad eventuellt postfolpspel heter blir helt ointressant. Vad jag tycker är viktigare än hur man själv spelar är att veta hur din motståndare spelar. Om han tex. är übertight och inte synar med mindre än ett ess så är det bara att bomba på med i stort sett allt du har. Sno blinds så mycket det bara går. Verkar han syna med vad skit som helst får du ta det lite lugnare, vänta in godtagbara händer och hålla tummarna. Utdragningar får du alltid räkna med men de brukar ju ramla åt rätt håll också ibland. Lycka till! Citera
SweCyrus Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag satte mig ner och gnetade massor med HU SnG eftersom jag hade samma problem som du. Gå sen över och spela max6 manna sng:s så blir bubblan-HU spelet mer avgörande och dessutom slipper du tappa tempo. Citera
Svinto Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Det är nog bara variansen som tokjävlas. Under mina 20 senaste HU-möten har jag blivit antingen utdragen eller utcoinflippad 17 gånger. Eller ja, det är möjligt att jag inte gått in som favorit precis varje gång, men i alla fall. Citera
MacDaddy Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Jag brukar gå all-in när det är HU, problemet just nu är att jag vinner ca 1 av 7 All-ins just när det är HU. Citera
Svensson_92 Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Beta mycket och om han betar tillbax om du har bra kort så går du all-in direkt.Försök bluffa mycket innan flopp får du topp paret med bra kicker och han raisar så går du ju all-in. Nyckeln i HU är att beta mycket. Citera
fuske Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Lös och aggresiv är väl en ganska bra formel om man har ungefär lika stora stackar. Dock inte så aggresivt att man inte kan höja utan att dra en all-in som många gör. Fortsätt spela poker liksom (om blindsen tillåter det). Sen är det väl alltid bra att ha lite reads så man kan gissa när han försöker köpa dig, samtidigt som man varierar sig själv och spelar lite underligt så att han inte kan läsa dig Det största felet jag märker att folk gör är att dom vill ha slut på HU:en alldeles för fort och spelar alldeles för löst och aggresivt. Citera
PaleRider Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Försök att börja med lätt jabbning; minihöjningar preflop minibetar ochminihöjningar postflop - allt för att få en känsla för hans bet/synmönster. Ofta är mörkarna låga nog och markerhögarna höga nog för att tillåta detta (annars får du börja kika på ditt spel innan hu också). När du fått en känsla för fi väntar du in rätt läge - du bör då kunna avgöra vad "rätt läge" innebär. Men A och O är att ha tålamod i början innan du byggt upp en bild av vem du har att göra med. Citera
CatEatDog Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Lira enligt eget recept är bästa melodin. Jag tycker guider gjort mig till en sämre spelare. Visst, man kan anama en grej här och där men inte mer ån så. Saknar man känslan generellt så hjälper inte den bästa guiden i världen. Kan bero på varians. Har själv varit med om dylikt. Du skriver mycke bra inlägg, håller med dej fullständigt här. ABC och Glimne poker i all ära... men man måste ha ngn slags gambler känsla annars tror jag inte man kan plussa.... I HU måste du föra spelet, "hellre beta än syna", och viktigt att blanda upp spelet med olika betar och växla oftare än vanligtvis. Reraisa hellre än syna för att få info. Citera
Recommended Posts