Gå till innehåll

NLT - Trn, hur spela QQ i ett tidigt skede?

Recommended Posts

Postad

NL Texas Hold'em Trny Level:3 Blinds(50/100) 14:50:55 ET 2006

Har suttit på bordet i ca 30 min och uppfattat att utg+3 har spelat mycket märkligt (inte speciellt bra).

Inköp $22

blinds 50/100

Spelare kvar ca 450 av 600

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: fi ( $3333 )

Seat 4: utg + 3 ( $4787 )

Seat 6: hero ( $3830 )

Seat 7: cutoff( $2630 )

Seat 8: button( $2101 )

Seat 9: sb ( $1623 )

Seat 10: bb ( $6224 )

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Qd Qh ]

utg folds

utg+1 folds

fi raises [597].

utg + 3 calls [597].

utg+4 folds

hero ?

Hur bör man spela QQ i ett så här tidigt skede av en turnering. Är det korrekt att syna/raisa?

Hur mycket bör man raisa?

Postad

Det finns två alternativ:

1. Ställa in preflopp. Nej det finns i praktiken ingen annan höjning pre-flopp som kan få FI 1 och 2 att lägga sina kort.

2. Syna och slänga korten om ett A eller K kommer på floppen - annars ställa in.

Är du uppe mot AA/Kk - sånt händer.

Postad

men om man re-raisar till ca 1800 här, då borde man bli av med iaf 1 spelare, och oavsett om man får syn av 1 eller 2 så kan man ta beslut på floppen...

om FI ställer in och UTG+3 synar så har vi ett riktigt jobbigt beslut, då är vi knappast favorit, eller isf marginellt..

Postad
men om man re-raisar till ca 1800 här, då borde man bli av med iaf 1 spelare, och oavsett om man får syn av 1 eller 2 så kan man ta beslut på floppen...

Känns inte direkt hett att höjja halva stacken för att ta "beslut" på floppen. Du kommer få så bra odds att du måste syna vad som än dyker upp, typ.

Postad

vad kan du sätta för händer på "fi" och "utg3" då ? fi höjer ju ändå nästan 6xbb om jag läst rätt..

Du säger att utg3 inte är så bra, menar du då att han spelar många händer och synar stora höjningar på halvbra kort, isåfall hade jag nog ställt in.. Fast sen har ju fi kvar och har du någon read på honom från tidigare händer eller något ?

Postad
vad kan du sätta för händer på "fi" och "utg3" då ? fi höjer ju ändå nästan 6xbb om jag läst rätt..

Du säger att utg3 inte är så bra, menar du då att han spelar många händer och synar stora höjningar på halvbra kort, isåfall hade jag nog ställt in.. Fast sen har ju fi kvar och har du någon read på honom från tidigare händer eller något ?

Han var inblandad i mängder av händer och har för mig att han synade rätt stora höjningar med konstiga händer. Hade förövrigt ingen read på fi.