Gå till innehåll

Karin Lundgren lägger AA preflop i WSOP (hypotetiskt)!


jaha

Recommended Posts

Sedan kan man också tänka på hur mycket WSOP betyder för en.

 

Hade det varit en billigare onlineturnering så hade jag synat och hoppats att ingen klonkar men just i WSOP så vill jag nog inte åka ut första handen.

 

Men betydde inte WSOP så mycket för mig då jag skiter pengar och bara råka köpa in mig i WSOP för att jag var uttråkad så skulle jag syna.

 

MVH

//KF

 

det är ju också ett vädligt märkligt resonemang...visst åka ut första handen i wsop är ju inte så kul men man spelar väl för att vinna så mycket pengar som möjligt?

 

 

liksom är det roligare och åka ut precis utanför pengarna för att man inte tagit några nödvändiga risker?

 

Det är EV+ att syna där men för mig så kanske det är mycket mer värt att vara kvar i turneringen.

 

Men om vi skippar mig för en stund så tänker jag lite så här:

Jag (Som inte är Jag) kanske inte vill slantsingla för en 5-dubbling (även om det är utan tvekan rätt Odds mässigt att syna, det är självklart!) men jag kanske känner att jag kan spela bra Poker och spela ut spelarna och kanske plocka (mindre) potter med lite mindre risk.

 

Men visst, en turnering är ju en hel del slantsinglingar så varför inte börja redan nu?

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är visserligen ett grymt fint par men då till frågan,folda eller ej!? Jag spelade AA heads up i ALL IN drabbning. Jag hade AA 5 ggr på raken och förlorade alla fem gångerna mot färg,2 par,stege,triss mm. Det här var mot 1 person och inte mot tre chanstagare. Valet är fritt och den sjätte gången med AA blir det nog vinst, hoppas bara jag sitter i WSOP då! :lol:

 

Den som vågar vinner heter det visst!

 

Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är visserligen ett grymt fint par men då till frågan,folda eller ej!? Jag spelade AA heads up i ALL IN drabbning. Jag hade AA 5 ggr på raken och förlorade alla fem gångerna mot färg,2 par,stege,triss mm. Det här var mot 1 person och inte mot tre chanstagare. Valet är fritt och den sjätte gången med AA blir det nog vinst, hoppas bara jag sitter i WSOP då! :lol:

 

Den som vågar vinner heter det visst!

 

Champ

 

Är det bara mot en spelare så synar jag. Då vet jag att det är mer än runt 50/50 (säkerligen mer än 50/50 nu med p.g.a. att de andra har väl runt KK, AKs etc.).

 

Men jag skulle aldrig folda AA i en turnering mot en person för att jag är rädd att bli utdragen av färgen mot en person.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag (Som inte är Jag) kanske inte vill slantsingla för en 5-dubbling (även om det är utan tvekan rätt Odds mässigt att syna, det är självklart!) men jag kanske känner att jag kan spela bra Poker och spela ut spelarna och kanske plocka (mindre) potter med lite mindre risk. "

 

Problemet är att "jag", som inte är du, måste vara ganska hjärndöd om han tror att han har coinflip på att få upp stacken till 50k genom bra poker o småpotter (=

 

Så då tror jag att den personen som resonerar som du gör ABSOLUT borde ta synen eftersom han har noll chans annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan kan man också tänka på hur mycket WSOP betyder för en.

 

Hade det varit en billigare onlineturnering så hade jag synat och hoppats att ingen klonkar men just i WSOP så vill jag nog inte åka ut första handen.

 

Men betydde inte WSOP så mycket för mig då jag skiter pengar och bara råka köpa in mig i WSOP för att jag var uttråkad så skulle jag syna.

 

MVH

//KF

 

det är ju också ett vädligt märkligt resonemang...visst åka ut första handen i wsop är ju inte så kul men man spelar väl för att vinna så mycket pengar som möjligt?

 

 

liksom är det roligare och åka ut precis utanför pengarna för att man inte tagit några nödvändiga risker?

 

Det är EV+ att syna där men för mig så kanske det är mycket mer värt att vara kvar i turneringen.

 

Men om vi skippar mig för en stund så tänker jag lite så här:

Jag (Som inte är Jag) kanske inte vill slantsingla för en 5-dubbling (även om det är utan tvekan rätt Odds mässigt att syna, det är självklart!) men jag kanske känner att jag kan spela bra Poker och spela ut spelarna och kanske plocka (mindre) potter med lite mindre risk.

 

Men visst, en turnering är ju en hel del slantsinglingar så varför inte börja redan nu?

 

MVH

//KF

 

men det är ju grejen, du har inte, phil hellmuth har inte, en sådan edge att han kan säga nej till detta.

 

du kommer inte kunna plocka hem så många småpotter så att du kan kompensera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag (Som inte är Jag) kanske inte vill slantsingla för en 5-dubbling (även om det är utan tvekan rätt Odds mässigt att syna, det är självklart!) men jag kanske känner att jag kan spela bra Poker och spela ut spelarna och kanske plocka (mindre) potter med lite mindre risk. "

 

Problemet är att "jag", som inte är du, måste vara ganska hjärndöd om han tror att han har coinflip på att få upp stacken till 50k genom bra poker o småpotter (=

 

Så då tror jag att den personen som resonerar som du gör ABSOLUT borde ta synen eftersom han har noll chans annars.

 

Jag, som är jag, tror inte att jag har någon som helst chans i WSOP och vill nog hellre spela en eller ett par dagar extra för att jag tycker det är kul och för upplevelsen!

 

Dock så är Jag, som är Jag, en av världens sämsta spelare!

 

Men när jag väl hade kommit till Kritan så hade jag nog synat ändå, men jag förstår även om man foldar.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som foldar AA preflop låter som en drömmotståndare ("ALL-IN!").

Men om man är i WSOP i första hand för att få sitta bredvid pokerkändisar och njuta av atmosfären är det ju helt rationellt att folda nötterna.

 

I Poker Magazines julinummer säger Daniel N att han synar AK all-in första handen i turnering om han vet att motståndaren har QJ. Han spelar nog mest för EV dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som foldar AA preflop låter som en drömmotståndare ("ALL-IN!").

Men om man är i WSOP i första hand för att få sitta bredvid pokerkändisar och njuta av atmosfären är det ju helt rationellt att folda nötterna.

 

I Poker Magazines julinummer säger Daniel N att han synar AK all-in första handen i turnering om han vet att motståndaren har QJ. Han spelar nog mest för EV dock.

 

 

Mr. N spelar ju liknande turneringar hela tiden och har säkert bra många dollarer i rullen för att kunna spela dyra turneringar medan Jag spelar typ 20$-turneringar ibland och bara att vara i Vegas och, som du säger, lira med Proffs och bara vara är helt klart mycket värde för mig.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni måste förstå att jag ser värde i att bara spela WSOP.

Hade det varit en 50$-turre så hade jag synat även om alla 9 tidigare hade ställt.

 

MVH

//KF

 

jag förstår dig. men även om man anser att man är dålig så borde väl pengarna locka?

 

eller du kanske är jätterik på annat än poker?

 

om inte så förstår jag dig inte. för med 50K i marker efter första handen ligger du väldigt bra till för att iaf ta dig ITM.

 

och bara ITM är ju mycket pengar om man kvalat in via satellit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni måste förstå att jag ser värde i att bara spela WSOP.

Hade det varit en 50$-turre så hade jag synat även om alla 9 tidigare hade ställt.

 

MVH

//KF

 

jag förstår dig. men även om man anser att man är dålig så borde väl pengarna locka?

 

eller du kanske är jätterik på annat än poker?

 

om inte så förstår jag dig inte. för med 50K i marker efter första handen ligger du väldigt bra till för att iaf ta dig ITM.

 

och bara ITM är ju mycket pengar om man kvalat in via satellit.

 

Hade jag varit jätterik hade jag nog synat och spelat Cash Game istället med Proffsen och donerat där istället ifall jag hade åkt ut. Nu skulle jag inte ha råd att lira Poker med Proffsen (om de inte vill lira NL100 med mig, kanske NL200) och därför kan det vara kul att bara sitta och sitta bredvid och spela med Proffsen.

 

Troligtvis hade jag blivit Bustad med AKo en eller två händer efter ändå så där jag träffar Kungen och han slowplayar sitt Set fram till Rivern.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att om man foldar AA för man vill stanna i turneringen borde man inte anmält sig. Hellre åker jag ut då jag har jätteläge att skaffa mig megastack, i första handen än sliter i tiotals timmar för att bli utdragen. Jag menar det går fler tåg, jag tror vi alla är relativt unga(ingen som håller Doyle ålder här) så skulle man åka ut första handen så får man väl åka tillbaka nästa år.

 

Men man kommer kanske aldrig mera få sådant jätte EV+ igen in så stor turnering. Dessutom är chansen väldig stor att 2 st är all in med KK som blockar varandra.

 

Jag blir fan förbannad på Karin Lundgren då hon vill folda AA för hon inte vill gambla preflop så tidigt i turneringen. Hon tror ju hon håller klass med Hellmuth, Ivey o grabbarna.

 

Turneringspoker måste man samla på sig chips för att ha en chans för att vinna o här har man jätteläge att skaffa sig megastack.

 

Om jag så hade betalt mina sista slantar för att spela denna turnering enbart mot tomtat hade jag synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att om man foldar AA för man vill stanna i turneringen borde man inte anmält sig. Hellre åker jag ut då jag har jätteläge att skaffa mig megastack, i första handen än sliter i tiotals timmar för att bli utdragen. Jag menar det går fler tåg, jag tror vi alla är relativt unga(ingen som håller Doyle ålder här) så skulle man åka ut första handen så får man väl åka tillbaka nästa år.

 

Men man kommer kanske aldrig mera få sådant jätte EV+ igen in så stor turnering. Dessutom är chansen väldig stor att 2 st är all in med KK som blockar varandra.

 

Jag blir fan förbannad på Karin Lundgren då hon vill folda AA för hon inte vill gambla preflop så tidigt i turneringen. Hon tror ju hon håller klass med Hellmuth, Ivey o grabbarna.

 

 

 

Turneringspoker måste man samla på sig chips för att ha en chans för att vinna o här har man jätteläge att skaffa sig megastack.

 

Om jag så hade betalt mina sista slantar för att spela denna turnering enbart mot tomtat hade jag synat.

 

jo fan sant, borde syna i alla lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, säger fold och visar essen :P Svår fråga asså, skulle man ha typ rulle för att spela en sådan turre så skulle man syna, men palla typ sätta 70k som man jobbat ihopp under 4 år på spel första handen :lol: Fast vinner man så är man ju klar för finalbordet :P

 

men du är ju helt obegriplig. palla sätta 10K dollar som man slitit ihop och sen inte ge sig bästa chans att få avkastning på dem...

 

men ser man WSOP som ett rent nöje som är värt 10K dollar så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att om man foldar AA för man vill stanna i turneringen borde man inte anmält sig. Hellre åker jag ut då jag har jätteläge att skaffa mig megastack, i första handen än sliter i tiotals timmar för att bli utdragen. Jag menar det går fler tåg, jag tror vi alla är relativt unga(ingen som håller Doyle ålder här) så skulle man åka ut första handen så får man väl åka tillbaka nästa år.

 

Men man kommer kanske aldrig mera få sådant jätte EV+ igen in så stor turnering. Dessutom är chansen väldig stor att 2 st är all in med KK som blockar varandra.

 

Jag blir fan förbannad på Karin Lundgren då hon vill folda AA för hon inte vill gambla preflop så tidigt i turneringen. Hon tror ju hon håller klass med Hellmuth, Ivey o grabbarna.

 

Turneringspoker måste man samla på sig chips för att ha en chans för att vinna o här har man jätteläge att skaffa sig megastack.

 

Om jag så hade betalt mina sista slantar för att spela denna turnering enbart mot tomtat hade jag synat.

 

Grejen är den att en person kan sitta på 3.2 Miljarder Dollar så 1:a priset är ingen större förändring för person utan han spelar bara för att lira med Proffsen etc. (och han gillar inte CG)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, säger fold och visar essen :P Svår fråga asså, skulle man ha typ rulle för att spela en sådan turre så skulle man syna, men palla typ sätta 70k som man jobbat ihopp under 4 år på spel första handen :lol: Fast vinner man så är man ju klar för finalbordet :P

 

men du är ju helt obegriplig. palla sätta 10K dollar som man slitit ihop och sen inte ge sig bästa chans att få avkastning på dem...

 

men ser man WSOP som ett rent nöje som är värt 10K dollar så...

 

Hehe det jag menar, många ser nog det mer som en upplevelse mer än att ja...äsch borde inte finnas någon ursäkt för att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS: vad betyder hypotetiskt?

 

hitta det inte på synonymer.se

 

EDIT: hitta det visst men förstår inte så var vänlig förklara :D

 

Vill inte vara taskig... men hur gammal är du? Utan hypotetiskt i ditt ordföråd kan du väl inte ha klarat gymnasiet? I mitt gymnasium användes det ett par gånger per lektion av varje lärare.

 

Hursomhelst så betyder det man berör vad som skulle ske i teorin. Karin säger att hon skulle lägga och därmed göra det i teorin. Frågan är om hon skulle göra det i praktiken om det osannolikt nog inräffade?

 

Gick du på det Hypotetiska-gymnasiet i Hypotesbyn eller?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning av mitt Svammel:

 

Spelar jag för att vinna med Oddsen på min sida så synar jag.

Spelar jag för nöjet (alltså viktigare än vinsten) så foldar jag.

 

MVH

//KF

 

förstår dig men förstår dig inte ;)

 

Grejen är att jag ser ett väldigt stort Värde att bara vara med i WSOP.

 

Om jag hade lirat en Onlineturnering som inte har så stor betydelse så skulle jag försöka spela den mest korrekta pokern som jag kan, som inte är allt för mycket, och syna med AA i den situation.

 

Men jag finner det mycket värde i att bara vara i WSOP och spela med Pros.

 

Förstår du? ;)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vore sjukt roligt att preparera en lek med bara ess o dela ut i första handen av wsop. bara för att se om ngn verkligen hade foldat. om inte annat så hade det nog höjt stämningen runt bordet iaf. borde klart ske på tv bordet

 

hade självklart inte foldat, o tror alla som säger dem skulle göra det övervärderar wsop. så stort är det inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...