Gå till innehåll

Lägger ned tills vidare


Recommended Posts

Med det humöret han haft sista månaderna tillför han inte så mycket ändå så han kan gott få vila upp sig lite. Konstruktiv kritik tjänar vi alla på, visst, men när den övergår till hån av de som är mindre insatta eller har mindre kunskap gör han oss alla en tjänst att ta ett break.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det enda Hjort begär är att folk ska tänka till innan de postar.

 

Och det enda jag begär är att han ska vara hövlig eller avstå från att svara om han inte kan vara det. Han sitter inne med kunskap, men har för den skull inte rätt att håna folk som inte har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda Hjort begär är att folk ska tänka till innan de postar.

 

Och det enda jag begär är att han ska vara hövlig eller avstå från att svara om han inte kan vara det. Han sitter inne med kunskap, men har för den skull inte rätt att håna folk som inte har det.

 

Vem blir hånad??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda Hjort begär är att folk ska tänka till innan de postar.

 

Och det enda jag begär är att han ska vara hövlig eller avstå från att svara om han inte kan vara det. Han sitter inne med kunskap, men har för den skull inte rätt att håna folk som inte har det.

 

Vem blir hånad??

 

Du får läsa igenom de trådarna själv, orkar inte leta just nu, men det finns en del. Kanske du kan hitta här om du är nyfiken http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31482&start=15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda Hjort begär är att folk ska tänka till innan de postar.

 

Och det enda jag begär är att han ska vara hövlig eller avstå från att svara om han inte kan vara det. Han sitter inne med kunskap, men har för den skull inte rätt att håna folk som inte har det.

 

Det är väl bara att inse, visst, pokerforum.nu har fått många tillskott senaste tiden (mkt tack vare WSOP) varav vissa är mer och vissa mindre kunniga. Dock är iaf min definition av ett forum att man bör kunna vädra sin/sina åsikter utan att för den delen bli Kallad "fjortis", "okunnig", "opåläst" mm. Kommentarer som: (och detta är inte direkt citerat från hjort, många övriga som har "samma" attityd) -"Läs på innan du postar" "VET innan du skriver något" och dyl. känns bara väldigt onödiga.

 

På sistone börjar pokerforum.nu mer och mer likna FCPs forum där "rookies" blir sågade vid fotknölarna vid första posten. Tycker att alla här inne som, kanske med all rätt, påstår sig mer kunniga än övriga kan ta sitt ansvar och isf ge mer konstruktiva svar istället för att brusa upp vid minsta lilla tvivelaktiga utsepl från en "fjunig fjortis som bara spelat online i två månader"

 

Just my two cents...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen när alla gör samma sak mot honom tycker han det blir jobbigt och drar.

 

Klarar inte Hjort av att ta kritik på hans sätt att moderera och föra diskussion, så gör han rätt i att ta ett break.

 

Är ni dyslektiker eller bara dumma? Hjort lämnar inte för att folk kritiserarar honom.

 

Nej Nej, det är givetvis en slump att forumet inte fyller hans behov längre, samtidigt som han fått kritik. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väldigt sällan sett Hjort fnysa åt någon nybörjare som ställer en seriös fråga. Han brukar ge sig in i leken när medlemmar, både nybörjare och rutinerade postare, hävdar något utan belägg. Att ifrågasätta någon som hävdar något som saknar grund är ganska naturligt för de flesta som inte växt upp med en silversked i munnen.

 

Sen de som tjatar om att han ska linda in det, snälla, välkommen till vuxenlivet. Raka svar är att föredra där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen när alla gör samma sak mot honom tycker han det blir jobbigt och drar.

 

Klarar inte Hjort av att ta kritik på hans sätt att moderera och föra diskussion, så gör han rätt i att ta ett break.

 

Är ni dyslektiker eller bara dumma? Hjort lämnar inte för att folk kritiserarar honom.

 

Nej Nej, det är givetvis en slump att forumet inte fyller hans behov längre, samtidigt som han fått kritik. :roll:

 

Så har nog varit fallet ett ganska bra tag med tanke på att forumet har rasat totalt senaste halvåret men han har förmodligen hängt kvar här av vana. Gnälltråd nummer 23 om Hjort var förmodligen bara den utlösande faktorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Nej, det är givetvis en slump att forumet inte fyller hans behov längre, samtidigt som han fått kritik. :roll:

 

Eh, Hjort har fått kritik mer eller mindre konstant sedan han dök upp, och inte lämnat PF.nu för det.

 

Tror du själv att Hjort får ut särskilt mycket, rent pokerteorimässigt, av att hänga här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du själv att Hjort får ut särskilt mycket, rent pokerteorimässigt, av att hänga här?

 

Får gdaily det? Tycker personligen att han mycket trevligare än Hjort. Jag tycker absolut att det är tråkigt att Hjort lämnar, men han har definitivt varit mer otrevlig än nödvändigt, vilket ibland har lett till sämre stämning på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du själv att Hjort får ut särskilt mycket, rent pokerteorimässigt, av att hänga här?

 

Får gdaily det? Tycker personligen att han mycket trevligare än Hjort. Jag tycker absolut att det är tråkigt att Hjort lämnar, men han har definitivt varit mer otrevlig än nödvändigt, vilket ibland har lett till sämre stämning på forumet.

Trevligare för att han sällan ifrågasätter medlemmarnas felaktiga påståenden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort,

 

I början av min PF.nu-karriär så såg jag mest dina dryga sidor, samtidigt som jag anade en stor respekt bland andra medlemmar för dig som spelare.

 

Vartefter min egen kunskap växte så insåg jag att det är ett fåtal postare som verkligen utvecklar diskussionerna och leder den på djupet. Du är en av de främsta bland dessa.

 

Bland dem som jag respekterar mest på forumet finns du, Gyre, morberg, Staahla (mfl som jag inte kommer på just nu) som verkligen diskuterar på en hög nivå. Jag har svårt att se hur jag skulle kunna bidra till att lyfta nån av er till en högre nivå, men känner definitivt att jag blir lyft av att läsa era inlägg. Därför är det högst förståeligt, men samtidigt mycket beklagligt att en av er lämnar forumet.

 

Detta visar att vi måste ta hårdare tag mot alla dessa skräpinlägg som svämmar över forumet. För att det ska vara värt att diskutera här så måste forumet ha en rätt hög relevansdensitet, annars blir det lätt att man bara strösurfar på forumet utan att egentligen verkligen tänka och diskutera. Detta är en beklaglig utveckling.

 

Jag hoppas att du tillsammans med övriga moderatorteamet kommer fram till att ni ska moderera forumet hårdare och dra upp tydligare riktlinjer för användandet av detsamma. Det är mitt främsta hopp för att forumet ska bli mer relevant, och du själv är en av dem som kan ta tag i och styra upp det.

 

Så, mina förhoppningar är tre:

 

1) Att forumet återigen ska bli en plats med mycket relevant information och lite skräp

2) Att du ska märka av denna utveckling och komma tillbaks till forumet

3) Att du ska vara en av dem som förverkligar punkt (1) genom att stanna kvar på forumet och moderera det.

 

Något av ett Moment 22, mao. Men.

 

Mvh

/Klyka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att inse, visst, pokerforum.nu har fått många tillskott senaste tiden (mkt tack vare WSOP) varav vissa är mer och vissa mindre kunniga. Dock är iaf min definition av ett forum att man bör kunna vädra sin/sina åsikter utan att för den delen bli Kallad "fjortis", "okunnig", "opåläst" mm. Kommentarer som: (och detta är inte direkt citerat från hjort, många övriga som har "samma" attityd) -"Läs på innan du postar" "VET innan du skriver något" och dyl. känns bara väldigt onödiga.

 

Grejen är den att många tror att detta är en mötesplats för Whinande och postande av Bad Beats och deras utdragna ÄssÄss.

 

Om folk, nu syftar jag mest på nybörjare (dock inte alla, självklart), tog sig tid att läsa igenom reglerna samt använda sokfunktionen så skulle inte lika många dryga svar ges tillbaka på felaktiga trådar och jag syftar mest på "AllIn Pre med AA, utdragen, vad gjorde jag för fel?"-trådar.

 

Det ger inget till forumet utan tar bara plats och slöseri med Klickeri samt att man själv måste läsa igenom alla dryga svar samt ge en dryg kommentar till författaren så att han/hon lär sig hur man ska skriva en tråd så att det blir rätt!

 

På sistone börjar pokerforum.nu mer och mer likna FCPs forum där "rookies" blir sågade vid fotknölarna vid första posten. Tycker att alla här inne som, kanske med all rätt, påstår sig mer kunniga än övriga kan ta sitt ansvar och isf ge mer konstruktiva svar istället för att brusa upp vid minsta lilla tvivelaktiga utsepl från en "fjunig fjortis som bara spelat online i två månader"

 

Just my two cents...

 

Vart har du fått i svar alt. läst till svar såsom "Du fattar ingenting, läs en Pokerbok" eller dy.?

 

Grejen med Hjort är att han inte serverar saker och ting på Silverfat utan förväntar sig att man ska använda det man har bakom pannan. Folk frågar en fråga och förväntar sig att ett svar ska komma tillbaka medan Hjort ger en motfråga och gör lite djupare analyser och låter en själv svara, på så sätt så använder man ju själv sin hjärnkapacitet för att förstå sin egna fråga och utvecklas som människa/pokerspelare.

 

Tro inte att jag är någon Fan eller Idoldyrkare av Hjort, jag har haft mina Hatritualer mot honom och tyckt att hans inlägg kan låta lite uppkäftiga men innert inne vet man att han oftast har rätt och han kan argumentera för det också.

 

Han är smart helt enkelt som försöker utveckla en själv likaså.

 

MVH

//KF

- Just my two cents!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta visar att vi måste ta hårdare tag mot alla dessa skräpinlägg som svämmar över forumet. För att det ska vara värt att diskutera här så måste forumet ha en rätt hög relevansdensitet, annars blir det lätt att man bara strösurfar på forumet utan att egentligen verkligen tänka och diskutera. Detta är en beklaglig utveckling.

[...]

Så, mina förhoppningar är tre:

 

1) Att forumet återigen ska bli en plats med mycket relevant information och lite skräp

2) Att du ska märka av denna utveckling och komma tillbaks till forumet

3) Att du ska vara en av dem som förverkligar punkt (1) genom att stanna kvar på forumet och moderera det.

 

Mina förhoppningar är att Forumet ska bli en mer hård diktatur och inte så mycket daltande. Visserligen har jag på flera håll redan nu sett att Baller och Lfx har blivit lite mer hårdare.

 

Man kan inte dalta med alla medlemmar på PF (vet inte hur många det är i dagsläget men en hel del kan jag tänka mig) utan det är "PF:s way or the Highway" så att säga ...

 

Jag menar inte att man ska bli avstängd ifall man postar i fel forum men ni ska klistra in länken till Forumreglerna samt Postningsregler och sedan bara låsa tråden.

 

Jag tycker även att Nybörjare ska ha någon form av regel innan de kan börja Posta eller dy. eller vad som helst.

 

Det finns många nybörjare här som är väldigt duktiga på att Posta rätt etc. etc. men säkerligen flera kan inte det och "spammar" på så sätt ner Forumet.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att inse, visst, pokerforum.nu har fått många tillskott senaste tiden (mkt tack vare WSOP) varav vissa är mer och vissa mindre kunniga. Dock är iaf min definition av ett forum att man bör kunna vädra sin/sina åsikter utan att för den delen bli Kallad "fjortis", "okunnig", "opåläst" mm. Kommentarer som: (och detta är inte direkt citerat från hjort, många övriga som har "samma" attityd) -"Läs på innan du postar" "VET innan du skriver något" och dyl. känns bara väldigt onödiga.

 

Grejen är den att många tror att detta är en mötesplats för Whinande och postande av Bad Beats och deras utdragna ÄssÄss.

 

Om folk, nu syftar jag mest på nybörjare (dock inte alla, självklart), tog sig tid att läsa igenom reglerna samt använda sokfunktionen så skulle inte lika många dryga svar ges tillbaka på felaktiga trådar och jag syftar mest på "AllIn Pre med AA, utdragen, vad gjorde jag för fel?"-trådar.

 

Det ger inget till forumet utan tar bara plats och slöseri med Klickeri samt att man själv måste läsa igenom alla dryga svar samt ge en dryg kommentar till författaren så att han/hon lär sig hur man ska skriva en tråd så att det blir rätt!

 

På sistone börjar pokerforum.nu mer och mer likna FCPs forum där "rookies" blir sågade vid fotknölarna vid första posten. Tycker att alla här inne som, kanske med all rätt, påstår sig mer kunniga än övriga kan ta sitt ansvar och isf ge mer konstruktiva svar istället för att brusa upp vid minsta lilla tvivelaktiga utsepl från en "fjunig fjortis som bara spelat online i två månader"

 

Just my two cents...

 

Vart har du fått i svar alt. läst till svar såsom "Du fattar ingenting, läs en Pokerbok" eller dy.?

 

Grejen med Hjort är att han inte serverar saker och ting på Silverfat utan förväntar sig att man ska använda det man har bakom pannan. Folk frågar en fråga och förväntar sig att ett svar ska komma tillbaka medan Hjort ger en motfråga och gör lite djupare analyser och låter en själv svara, på så sätt så använder man ju själv sin hjärnkapacitet för att förstå sin egna fråga och utvecklas som människa/pokerspelare.

 

Tro inte att jag är någon Fan eller Idoldyrkare av Hjort, jag har haft mina Hatritualer mot honom och tyckt att hans inlägg kan låta lite uppkäftiga men innert inne vet man att han oftast har rätt och han kan argumentera för det också.

 

Han är smart helt enkelt som försöker utveckla en själv likaså.

 

MVH

//KF

- Just my two cents!

 

 

Är det inte just "whinande" och dyl. saker som skall postas i resp. tillhörande del av forumet? Eller är det förbjudet att posta sånt? Själv får jag inte ut ett jota av att läsa dessa trådar, så jag låter helt enkelt bli. Tips för andra att följa kanske.. Och några allin pre och förlora med AA har jag med handen på hjärtat inte sett, och i de ytterst få fall dessa skulle förekomma kan man KANSKE, visa lite överseende...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PF hade en gång en Hjort, han satte folk på plats

men det var för länge sen, så länge sen..

Svara mig nu, var är han nu?

Jag bara undrar... var är han nu?

 

Hjort var hård ibland, sa "Vilken dålig hand!"

men det var för länge sen, så länge sen..

Svara mig nu, vad säger han nu?

Jag bara undrar... vad säger han nu?

 

Hjort han kunde sin grej, smartare än dig och mig

men det var för länge sen, så länge sen..

Svara mig nu, hur är han nu?

Jag bara undrar... hur är han nu?

 

Han drog från detta 'plejs', tålde ej media-indoktrinerade fejs

men det var för länge sen, så länge sen...

Svara mig nu, var är han nu?

Jag bara undrar... var är han nu?

 

Slut på hysteri, Hjort han slog sig fri

nu skriver han en avhandling om idioti...

Svara mig nu, var skriver Hjort nu?

Jag bara undrar... var skriver Hjort nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare Text!

 

 

Är det inte just "whinande" och dyl. saker som skall postas i resp. tillhörande del av forumet? Eller är det förbjudet att posta sånt? Själv får jag inte ut ett jota av att läsa dessa trådar, så jag låter helt enkelt bli. Tips för andra att följa kanske.. Och några allin pre och förlora med AA har jag med handen på hjärtat inte sett, och i de ytterst få fall dessa skulle förekomma kan man KANSKE, visa lite överseende...

 

Jo, Whinande ska få förekomma i sina respektive trådar men många klarar ju av en sån lätt sak att läsa igenom reglerna, de klarar endast att bocka i "Jag har läst igeneom reglerna och accepterar dem".

 

Sedan så skapar de nya "Bad Beat"-trådar direkt i Forumet, inte under respektive Klistrade tråd.

 

MVH

//KF

 

Stahl:

Vackert. :heart:

 

EDIT: Jag tycker att det ska vara mer Diktatoriskt och mer "hårdhandskar" av moderaterna. Inte så att man skrämmer alla nya medlemmar utan mera så att de lär sig att posta rätt etc. etc. och försöka få hela forumet att bli bättre och mer struktuerat samt en allmänt bättre attityd!

 

Men vad vet jag ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fine, många postar fel, och visst, det är klart det är frustrerande i längden. Men det är väl dock inte det folk har reagerat på. Jag har mest varit en "railbird" i forumet utan att ha skrivit mkt, och har läst mkt av vad hjort skrivit, och absolut, mkt duktig på att analysera och dyl. Dock tycker jag, och jag anser mig ha rätt till MIN åsikt, att några av inläggen på senare tiden varit lite väl låga... Men ur ren pokeraspekt håller jag med om att det är en förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fine, många postar fel, och visst, det är klart det är frustrerande i längden. Men det är väl dock inte det folk har reagerat på. Jag har mest varit en "railbird" i forumet utan att ha skrivit mkt, och har läst mkt av vad hjort skrivit, och absolut, mkt duktig på att analysera och dyl. Dock tycker jag, och jag anser mig ha rätt till MIN åsikt, att några av inläggen på senare tiden varit lite väl låga... Men ur ren pokeraspekt håller jag med om att det är en förlust.

 

Du har rätt till din egen åsikt.

Jag tycker att "några" av inläggen av en massa medlemmar på forumet på senare tid har varit lite väl låga ...

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...