Gå till innehåll

Allt om Ongame Network!


hf89fc

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag tycker man ska kunna sortera borden i lobbyn efter genomsnittpot.. så man slipper klicka på varje för att hitta dom "bra" borden..

 

sen tycker jag att man ska kunna ha ett filter så som tain har.. t.ex enbart visa alla 2-4 6-max bord som ej är tomma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag kör på Linux så gäller allt jag säger bara java-klienten.

 

I java-klienten vill jag ha statistik precis som i nerladdningbara versionen.

 

Två till ikoner för att kategorisera spelare - gärna en vit och en blåfärgad. Tycker det är bättre med olika färger för att kategorisera spelare än att ha 3 st som är gröna.

 

Sedan vill jag att de optimerar javaklienten så den tar mindre CPU-resurser - förut kunde jag köra 4 klienter utan några större problem - numera kan det ske hängningar om jag kör med 3 klienter.

 

 

Vill de fixar problemet som gör att javaklienten hänger sig. Hängningen sker ofta när man tar upp ett nytt bord - tror det är så att när jag tar upp ett nytt bord så tar det så mycket CPU-kraft att en dead-lock situation inträffar på ett av de andra bordet vilket leder till att javaklienten hänger sig. Problemet borde gå att debugga genom att starta en mängd bord tills java-appleten hänger sig och så försöka analysera vad som gått fel.

Det är lite trist att just nu bara kunna spela 2 bord i taget på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixa statistiksidan, den är ju oduglig. Bytte sajt för några dagar sen o det blev ju helt fel direkt... Dessutom tappar den bort mängder av turneringar, inte ens spelad tid stämmer juh!. Dessutom buggar klienten ur ganska ofta o man kan bara spela klart borden, sen måste man starta om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller lobbyn borde "players per flop %" visas för alla bord direkt i listan. Som det är nu måste man klicka på ett bord för att få uppgiften. Man borde även kunna se informationen i lobbyn utan att behöva logga in först.

 

Några andra saker som borde åtgädas i klienten:

 

1. Fönsterhanteringen när man spelar på flera bord är dålig. Ofta blir det en "låsningseffekt" när ett bord poppar upp som gör att alla andra bord blir frysta. Man ska alltid kunna klicka på ett bord för att aktivera det oavsett vilken status de övriga borden är i. Den oranga markeringen i aktivitetsfältet kvarstår ofta om man växlar snabbt mellan borden.

 

2. Det borde vara möjligt att ta bort alla ljudeffekter.

 

3. Väntelistfunktionen borde förbättras, som det är nu missar man ofta sin plats. När det blir ens tur borde en popup-alert med en timer presenteras.

 

4. Leave-knappen borde kompleteras med en varnings-alert. Det är lätt att man av misstag klickar på Leave speciellt om man splar på flera bord.

 

5. Vid en dator-crash blir man oftast utslängd från cash-borden och man förlorar då både platsen och "blind-värdet". Det borde finnas en time-out så att man behåller platsen om man loggar in igen inom en viss tid.

 

6. Om Ongame hävdar att programvaran inte är riggad borde en detaljerad beskrivning av hur systemen och programvaran testats presenteras tillsammans med info om vilka som utfört testen och vid vilken tidpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Nån som vet om man på något sätt kan komma förbi 4 bords gränsen. kunna ha öppet två olika klienter samtidigt kanske?

 

När du spelar fyra bord så ställer du dig bara på kö till fler bord. Svårare än så är det inte.

Vad jag vet är det svårare än så. Har som max fått upp 5 bord var av det femte var tre bord i ett som blev helt ospelbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Är det någon som vet vilka siter som är ok för svenskar? Har reggat mig på holdempoker och någon mer som inte funka för svenskar. Man kan ju verkligfen undra varför?

 

Så jävla jobbigt att man ska nehöva gå igenom hela registreringen innan man får reda på att det inte funkar också.

 

Sen tycker jag personligen att det är bra med 5max bord. Synd att det inte är så utbrett på andra nätverk.

 

Dock suger det där med att man måste "sitta ut" för att fylla på pengar eller kryssa ur "autopost blind".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet vilka siter som är ok för svenskar? Har reggat mig på holdempoker och någon mer som inte funka för svenskar. Man kan ju verkligfen undra varför?

 

Så jävla jobbigt att man ska nehöva gå igenom hela registreringen innan man får reda på att det inte funkar också.

 

Sen tycker jag personligen att det är bra med 5max bord. Synd att det inte är så utbrett på andra nätverk.

 

Dock suger det där med att man måste "sitta ut" för att fylla på pengar eller kryssa ur "autopost blind".

 

Ongame är baserat i Stockholm, och om jag förstått det rätt så har vissa skins också sitt säte där. Detta innebär att de erbjuder spel i Sverige, och är rädda att detta ska strida mot Svenska Spels monopol. Eurobet t ex är inte baserat i Sverige och kan därför erbjuda spel på ongame till sina kunder.

 

Om jag har fattat det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det verkar som en logisk förklaring.

 

Men är det någon som vet om det finns en lista på vilka ongame siter som fungerar för oss svenskar?

 

Det är lite för mycket besvär att få reda på det genom att försöka regga sig.

 

Edit:

 

La till några fler, efter martenmanias kommentar.

 

Fungerar:

Pokespoker

Hollywoodpoker

Check&Raise

Betsson

Eurobet

 

 

Fungerar inte:

Pokerroom

holdempoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mindre processorkrävande klient vore fint. Gränsen för min 3ghz ligger någonstans runt 6-7 bord.

 

När databasen i klienten börjar innehålla många händer, tenderar de att börja gå segare o segare. Mest fråga om minne o snabb hårddisk.

 

Slå av stats, deleta databas mappen med jämna mellanrum(tillverkas en ny då du startat upp klienten igen) eller gör nya stats filer med jämna mellanrum.

 

Ett tips för prestandan är också att inte installera klienten på c: (dvs samma disk som innehåller windows virtuella minne). Om du dessutom kör tex PO eller PT, så belastar du hårddisken väldigt mycket om alla databaser ligger på samma disk som windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...