SaInT Postad 28 Juli , 2006 Rapport Share Postad 28 Juli , 2006 Efter att ha startat upp min bonushorkarriär lite smått har jag börjat förstå att raken är skyhög i FL jämfört med NL. Detta om man jämför nivåer efter bankrullekrav. Till exempel så pröjsar jag lika mycket i rake på 0.25/0.50 NL som jag gör på 0.5/1 FL (båda fullring), trots att NL-alternativet är ett mycket högre spel. Kan man inte jämföra på detta sätt, eller är det så att FL i alla fall på lägre nivåer helt enkelt är dumt att spela om man också behärskar NL? *Flytt till Pokerteori - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ski_punk Postad 29 Juli , 2006 Rapport Share Postad 29 Juli , 2006 Low FL är svindyrt. En intressant sak de dock har på OnGame är att, när potterna är små är raken HUTLÖS. Men på t ex 0.5/1 så tas inte mer än 50c ut som rake, oavsett hur stor potten är. Så en pot på $20 rakas "bara" med 2,5%. På FL 1/2 är max rake $1. Har dock inte räknat på det hur vidare de tjänar mindre/mer på det, antar att det är det senare... Spela mot bonus eller me RB är väll bästa knepet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ski_punk Postad 29 Juli , 2006 Rapport Share Postad 29 Juli , 2006 *Dubbelpost* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts