Bjorn_ Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 10 players Converter Pre-flop: (10 players) Hero is SB with J:club: Q:diamond: 8 folds, Hero calls, BB checks. BB är typen som nästan alldrig viker sin BB här preflop. Väljer att openlimpa för att sätta press på honom postflop. Flop: J:diamond: J:spade: 3:club: (2SB, 2 players) Hero checks, BB checks. Monsterflop, väljer att slöspela floppen. Rätt eller fel? Turn: A:spade: (1BB, 2 players) Hero ??? Ska man skjuta här eller välja att checka igen och hoppas på en bluff? Det troligaste är ju att han har absolut ingenting. Hur spelar du här? /Bjorn Citera
Hjort Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Kan inte se någon anledning att beta floppen. Jag hatar att slöspela hela vägen men jag misstänker att det är rätt här mot en spelare som är så passiv som nivån + beteende gör troligt. Citera
Bjorn_ Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 Kan inte se någon anledning att beta floppen. Jag hatar att slöspela hela vägen men jag misstänker att det är rätt här mot en spelare som är så passiv som nivån + beteende gör troligt. Med hela vägen menar du då att man inte bara checkar turn utan även river om han skulle checka bakom på turn?!? /Bjorn Citera
Eruk Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 Ser ingen anledning till att bara syna med QJo där, är ju en riktigt fin hand. Sedan ska du bara slöspela hela vägen och beta på rivern. Citera
SaInT Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 Fast höja preflop och sedan checka flop kommer se väldigt suspekt ut, lite beroende på hur mycket hero brukar c-b'a mot en motståndare. Citera
Jessica Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 Checka turn. Om han har ett A kanske han bara synar. Men om du checkar kan du få in ett CR. Om han har Du dödar juh stegdrag med din Q rätt mkt. Oj såg färgchans fanns också men checka endå. Jag tror han hugger till där med färgdrag för att ta ner potten och då kan du CR'a.. ps. beta any river Citera
Recommended Posts