Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

10 players

Converter

Pre-flop: (10 players) Hero is SB with J:club: Q:diamond:

8 folds, Hero calls, BB checks.

BB är typen som nästan alldrig viker sin BB här preflop. Väljer att openlimpa för att sätta press på honom postflop.

Flop: J:diamond: J:spade: 3:club: (2SB, 2 players)

Hero checks, BB checks.

Monsterflop, väljer att slöspela floppen. Rätt eller fel?

Turn: A:spade: (1BB, 2 players)

Hero ???

Ska man skjuta här eller välja att checka igen och hoppas på en bluff? Det troligaste är ju att han har absolut ingenting. Hur spelar du här?

/Bjorn

Postad

Kan inte se någon anledning att beta floppen. Jag hatar att slöspela hela vägen men jag misstänker att det är rätt här mot en spelare som är så passiv som nivån + beteende gör troligt.

Postad
Kan inte se någon anledning att beta floppen. Jag hatar att slöspela hela vägen men jag misstänker att det är rätt här mot en spelare som är så passiv som nivån + beteende gör troligt.

Med hela vägen menar du då att man inte bara checkar turn utan även river om han skulle checka bakom på turn?!?

/Bjorn

Postad

Checka turn. Om han har ett A kanske han bara synar. Men om du checkar kan du få in ett CR. Om han har Du dödar juh stegdrag med din Q rätt mkt.

Oj såg färgchans fanns också men checka endå. Jag tror han hugger till där med färgdrag för att ta ner potten och då kan du CR'a..

ps. beta any river