Gå till innehåll

Hox - Ska öva upp sina coinflipsskillz

Recommended Posts

Postad

En presentation

Vi börjar med en kort beskrivning av mig själv. Jag är 32 år inflyttad Göteborgare som är gift, har katt, bostadsrätt och bostadsrätt. Har en icke avslutad civilingenjörsutbildning på Chalmers och driver numera två olika företag, ett som datakonsult och ett som arbetar med företagsevent på minigolfbanor.

Pokermeriter

Jag har vunnit tre turneringar i mitt liv. Den första var 40VIP freeroll på B2B (193€), den andra var 1$/1000$ guaranteed på Pacific (230$) och den tredje var Party for Free 100k (21000$) :shock: Stora kontraster i prissummor. Gjorde även en deal HU på 11$ på Party med chipleadern och fick där ca 1200$ för mitt besvär.

Jag spelar

Min hemmaplan är NL100 i Cryptologics nätverk. I bordsbrist så spelar jag även NL25 och NL50 där också. I samtliga fall är det fullring, min spelstil passar bättre på 10-mannabord. Jag spelar också lite SnGs på B2B samt Partys 11$ freezeout som börjar 22:30 om jag hinner med.

Vad övrigt kommer denna dagbok att innehålla

Jag är en stor fotbollsfantast och favoritlaget är då Örgryte. Har förstås säsongskort och går på alla hemmamatcher, 50% av bortamatcherna och de flesta b-lags och träningsmatcher. Räkna med många och långa utlägg efter varje match, konstanta lovord om Ailton (allsvenskans klart bästa spelare) och beklagande över att de alltid släpper in mål i slutminuterna...

I övrigt kommer det säkert att finnas Depeche Mode-referenser (fick min första skiva -81 och förstod redan då att det var något stort på gång), ett och annat aktietips, filmcitat och förhoppningsvis något tänkbart för den intresserade.

• Svars 188
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ok, vi börjar att slänga upp några HHs från dagens session. Spelade 6 bord på Crypto, 3st NL100 och 3st NL25.

Game #2024018783: Hold'em NL (£0.15/£0.25) - 2006/07/27 - 16:42:08 (UK)

Table "Rubato" Seat 9 is the button.

Seat 1: Tintal (£33.10 in chips)

Seat 2: Stubow (£10.20 in chips)

Seat 3: 01337 sits out

Seat 4: The_b_fox (£30.15 in chips)

Seat 5: valugga (£20 in chips)

Seat 6: P0kerFun (£20.90 in chips)

Seat 7: Sonofsam (£12.73 in chips)

Seat 8: macarrone (£19.16 in chips)

Seat 9: HERO (£30.30 in chips)

Seat 10: Playert sits out

Tintal: posts small blind £0.15

Stubow: posts big blind £0.25

valugga: posts big blind £0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [As 9s]

The_b_fox: folds

valugga: checks

P0kerFun: calls £0.25

Sonofsam: calls £0.25

macarrone: folds

HERO: calls £0.25

Tintal: folds

Stubow: checks

----- FLOP ----- [6h 4s 6s]

Stubow: checks

valugga: bets £0.75

P0kerFun: calls £0.75

Sonofsam: folds

HERO: calls £0.75

Stubow: calls £0.75

----- TURN ----- [6h 4s 6s][Ac]

Stubow: bets £1.50

valugga: folds

P0kerFun: calls £1.50

HERO: calls £1.50

----- RIVER ----- [6h 4s 6s Ac][Th]

Stubow: bets £3

P0kerFun: folds

HERO: calls £3

----- SHOW DOWN -----

Stubow: shows [Tc 6d] (A Full House, Sixes full of Tens)

HERO: mucks hand [As 9s]

Stubow collects £14.20 from Main pot

Efter jag spelade handen var jag väldigt sur på mig själv. När BB check-synar ett bet på den floppen så kändes det ju väldigt säkert att han hade en sexa. Tomtigt av mig...

Postad

Game #2024326503: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/07/27 - 17:08:44 (UK)

Table "Steelton" Seat 8 is the button.

Seat 1: littlecsk ($103.50 in chips)

Seat 2: djeepy2 ($103 in chips)

Seat 3: HERO ($90.94 in chips)

Seat 4: Codyhh ($112.88 in chips)

Seat 5: sucrose ($100 in chips)

Seat 6: Kicsieva ($51.75 in chips)

Seat 7: res077y1 ($26.63 in chips)

Seat 8: Chaisri ($44.56 in chips)

Seat 9: hyranny ($68.50 in chips)

Seat 10: portakal ($31.75 in chips)

hyranny: posts small blind $0.50

portakal: posts big blind $1

sucrose: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Ks Ac]

littlecsk: folds

djeepy2: folds

HERO: raises to $4

Codyhh: folds

sucrose: folds

Kicsieva: folds

res077y1: folds

Chaisri: folds

hyranny: calls $3.50

portakal: calls $3

----- FLOP ----- [9c 5c 7c]

hyranny: bets $1

portakal: calls $1

HERO: raises to $9

hyranny: raises to $17

portakal: folds

HERO: calls $8

----- TURN ----- [9c 5c 7c][Jc]

hyranny: bets $10

HERO: raises to $35

hyranny: raises to $47.50 and is all-in

HERO: calls $12.50

----- RIVER ----- [9c 5c 7c Jc][9s]

----- SHOW DOWN -----

hyranny: shows [Td Tc] (A Flush, Jack high)

HERO: shows [Ks Ac] (A Flush, Ace high)

HERO collects $140 from Main pot

Det intressanta är ju hur man ska spela floppen i denna hand, sedan spelar den ju sig själv. Killen bettar ut 1$ i en 12$ pott och jag slår upp det till 9$. Då gör han en minraise, och det som jag tycker är intressant med den raisen är att det finns en spelare till efter honom innan jag. Jag trodde iaf att han hade ett set men det kostade mig 8$ att syna en pott på 31$. Klonkar sedan turn och trycker då för att han inte ska få något gratiskort till sitt eventuella set. Så här i efterhand kan man ju undra hur sjutton killen spelade, han lurade ju mig iaf.

Postad

Game #2029087693: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/07/27 - 17:53:19 (ET)

Table "Steelton" Seat 2 is the button.

Seat 1: runnincef ($104.75 in chips)

Seat 2: mrHAL ($56.50 in chips)

Seat 3: Pete65 ($19 in chips)

Seat 4: Frog300 ($119.75 in chips)

Seat 5: HERO ($79.50 in chips)

Seat 6: urzaiz ($79.50 in chips)

Seat 7: SUZYLOU ($111.50 in chips)

Seat 8: thewhale1 ($94 in chips)

Seat 10: z_en4 ($44.75 in chips)

Pete65: posts small blind $0.50

Frog300: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Qc Qd]

HERO: raises to $3

urzaiz: folds

SUZYLOU: folds

thewhale1: folds

z_en4: folds

runnincef: folds

mrHAL: folds

Pete65: folds

Frog300: calls $2

----- FLOP ----- [7c 6d Tc]

Frog300: bets $2

HERO: raises to $5

Frog300: calls $3

----- TURN ----- [7c 6d Tc][Js]

Frog300: checks

HERO: bets $7

Frog300: calls $7

----- RIVER ----- [7c 6d Tc Js][3h]

Frog300: checks

HERO: checks

----- SHOW DOWN -----

Frog300: shows [9h 9s] (A Pair of Nines, Jack high)

HERO: shows [Qc Qd] (A Pair of Queens, Jack high)

HERO collects $29 from Main pot

Spelade denna handen lite vekt enligt mig själv, men så här i efterhand undrar jag verkligen om jag kunnat få ut så mycket mer från Fi. Jag tycker att flopraisen var lite väl vek, 3$ extra till en 8$ pott, men jag är ofta lite rädd för att raisa för mycket med ett överpar. Synar de då är man nästan alltid slagen och har förlorat ett stor bet, medans om de är slagna så foldar de. Turnspelet är inte så mycket att säga om, kanske att man skulle lag på en $ eller två och betta mer än 50$ av potten. Det som jag är mest tveksam över är riverspelet. Egentligen borde man väl valuebetta lite grann där, men bordet var ju trots allt ganska farligt. Det är inte många händer jag slår som han betalar av ett litet bet, och hur ska man agera om han ger ett pottomslag tillbaka?

Postad

Lite skrämmande att läsa din presentation, min systers man är ÖIS:are så det knakar, stort fan av Depeche och är 32-33 år. ;)

Ang. QQ-handen hade jag slagit om mer på flop som du sa, bettat mer på turn och hade nog faktiskt bettat river också. Han har ju agerat ganska passivt i handen så svårt o sätta han på en bra hand, checkraisar han river är det nog bara att passa..

Postad

ÖIS och Depeche är förstås en vinnande kombination. Det är lite jobbigt att vara ÖISare just nu förstås, alla matcher vi är sämre eller lika bra som motståndarna förlorar vi och alla vi är bättre än dom spelar vi oavgjort i. Så då ligger man sist helt enkelt. Är lite sur för att jag har ett minigolfevent på lördag som jag måste ta hand om och kan därför inte åka upp till Stockholm och titta på matchen. Eventet startar 1530 och håller på till ca 18, så jag kan inte ens gå till Plain Kitchen och titta där. TILT! Andra missade matchen i år, om man vi nu räknar med träningsmatchen mot Lättmjölken (ÖISares benämning på blåvitt) under sommaruppehållet.

Vi tar en HH till:

Game #2032932543: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/07/28 - 03:01:37 (ET)

Table "Orchid" Seat 9 is the button.

Seat 1: Hox ($77 in chips)

Seat 2: Unicumhun ($74.75 in chips)

Seat 3: VanByRivr ($30.75 in chips)

Seat 4: cotupac ($94.25 in chips)

Seat 5: ucgolf23 ($61.38 in chips)

Seat 6: billyhunt ($92.50 in chips)

Seat 7: Holdinaa ($25.87 in chips)

Seat 8: VerityJ ($17.50 in chips)

Seat 9: Jomppa ($87 in chips)

Seat 10: marklar ($29.50 in chips)

marklar: posts small blind $0.50

Hox: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hox [9d 9s]

Unicumhun: raises to $4.75

VanByRivr: folds

cotupac: folds

ucgolf23: folds

billyhunt: folds

Holdinaa: folds

VerityJ: folds

Jomppa: calls $4.75

marklar: folds

Hox: calls $3.75

----- FLOP ----- [Th 7s 4d]

Hox: checks

Unicumhun: bets $10

Jomppa: folds

Hox: raises to $20

Unicumhun: folds

Returned uncalled bets $10 to Hox

Hox: doesn't show hand

Hox collects $33.25 from Main pot

Några observationer från denna hand. 99 solklar syn av höjning från BB och med en annan synare så tycker jag inte att man kan höja här. Generellt sätt så reraisar jag aldrig med pockets lägre än QQ, synar hellre då bara och väntar på träff. Floppen är tre relativt låga kort och det är rainbow. Om pf-raisaren har två överkort så har han missat och kan inte syna ett bet eller höjning mot honom. Han bettar och när knappen lägger sig bestämmer jag mig för att kolla genom en minraise. Synar han det vet jag att jag är slagen och ger upp potten om jag inte träffar min 2-outare på turn.

Några andra saker att fundera över:

1. Jag har usel position.

2. Killen höjde med ett ojämnt tal pf vilket han inte gjort förr, är det bara jag som får griller i huvudet när någon gör det?

3. Bordet har varit rätt löst de 15 minutrarna jag spelat där.

4. Jag hade hittills inte spelat en enda hand vid bordet, dvs om någon haft koll borde jag iaf ha en väldigt tajt image.

Postad

Hmmm... Undra vilket du menar. Satt på Plain Kitchen (vilket för er oinvigda är en ÖISig sportsbar i Götet) och bredvid oss satt några andra ÖISare och Dominic Yobe (mittfältare/högerback i ÖIS). I paus kom det upp en bild på ett lättmjölksmärke varvid en av våra bordkompisar pekar på märket och säger till Yobe vänligt men bestämt "Gå aldrig dit, lova det!". Yobe lovade 8-)

Inför morgondagens match är jag fortfarande sur för att jag måste jobba och missar den helt. Just nämnde Yobe ovan har flygits hem till Zambia av familjeskäl, känns inte bra dels pga att han varit bra de senaste matcherna och dessutom så låter familjeskäl tyvärr som typ "pappa död" eller något. Tråkigt. ÖIS inlånade Elfsborgare (Elfsborg kan även benämnas hårbandsgänget, då alla i laget hade det för tre år sedan) Martin Strömberg borde nog få starta. Killen har ju rutin och har spelat relativt många matcher för Elfsborg denna säsong, så det blir nog helt ok. Värre är det att Valter Tomaz Jr är avstängd. Valter, en av allsvenskans mest underskattade och av oss ÖISare mest uppskattade spelare kommer att saknas. Med Johan Anegrund fortfarande skadad så är våra två bästa mittbackar borta. Positivt annars var anfallsspelet från förra matchen. Ailton visar gryende form och Boyd Mwila har varit bra hela säsongen. Att sedan ha Ola Toivonen som offensiv mittfältare gör förvisso att en yttermittfältare hela tiden måste gå in och täcka upp i defensiven, men Källander klarar ju att springa de där extra stegen på plan.

Jag är optimistik! Matcherna mot Djurgården brukar vara underhållande och målrika. Jag tippar 3-2 till ÖIS efter mål av Ailton x 2 samt Ola. Ska också blunda när de visar Markus Johannesen, aka Dräparn, i den fula Djurgårdströjan. Saknar han upprätta löpstil på vårt defensiva innermittfält! :cry:

Nu till kvällsgrinden. Ska spela Party 11$ turnering som startar om 10 minuter och även spela 4-5 bord NL100-NL25 på Pokerplex. Postar några HHs när det kommer några intressanta...

Postad

Liten fråga från en ÖISare till en annan.

hur tycker du att det är och spela så olika limits på borden samtidigt?

personligen tycker jag att det är väldigt jobbigt, och när jag raisar på de låga borden blir det ofta alldeles för mycket pga av att de är en standard raise på de högre borden.

kan va min hjärna oxå men...

Postad

Det är samma för mig, åtminstone efter floppen. Väldigt lätt att efter floppen överbetta sina händer, samt att syna för stora bet för att det känns som väldigt lite pengar.

Preflop är det relativt detsamma, där kan man ju fortfarande enkelt se allt i BB. Jag försöker dock att spela tajtare på lägre nivåer, och framförallt inte continuationbetta lika mycket som på högre nivåer.

Spelar just nu 1st NL100£ och 2st NL25£ på Plex, 2st NL100 på Pacific och så Partys 11$ turnering. Har jobbat mig upp till 3700 chips, så en liten förbättring hittills...

Postad

Går hyfsat i turneringen, lite över avg stack efter 1h efter att precis ha slowspelat in denna:

** Dealing down cards **

Dealt to Hox [ Kh Ks ]

Hox calls [300].

smitroc folds.

Ramaho111 folds.

turdb folds.

GTA95 folds.

Juls0817 folds.

SuperHungry folds.

KaptenKula folds.

Milotzovich raises [950].

delirium_w folds.

Hox calls [800].

** Dealing Flop ** [ 6h, 5d, 5s ]

Sunday Million satellites are running 24/7 - check the lobby for your options to qualify and win big this Sunday!

Milotzovich checks.

Hox bets [500].

Milotzovich calls [500].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Milotzovich checks.

Hox checks.

** Dealing River ** [ Ts ]

Milotzovich bets [3136].

Hox is all-In [3113]

Milotzovich shows [ Ad, Qs ] a pair of fives.

Hox shows [ Kh, Ks ] two pairs, kings and fives.

Milotzovich wins 23 chips from side pot #1 with a pair of fives.

Hox wins 9726 chips from the main pot with two pairs, kings and fives.

Postad

21kchips och avg är 15k. 150 pers kvar, 80 ITM. Spelar bra.

Är nog en 80$ plus på mina Cryptobord efter några rejäla klonkar, dock lika mycket back på Pacific efter en antiklonk och lite otur...

Postad

Kämpar mig på, har 20k avg är 38k och det är 60 pers kvar, dvs ITM 8-) Blindsen är 2k dock så det är lite panik...

Pacific är nu -110$, Cryptona typ 100$ plus. Klarar inte av Pacific, sitter med 6 personer som har pf raise på 15-20% och dessutom V$PIP på över 50 allihop. Fattar inte hur jag kan torska där...

Postad

Hänger faktiskt fortfarande kvar, nu 30 pers kvar. Har 30k, blind 4k/2k

Åkte dock på en KK vs AA på ett cryptobord, och jag har inte vunnit en hand på Pacific på över en timme nu. Är nog -170$ minus på CG...

Postad

Hmmm... TT vs JJ, ut på plats 28... Jag höjde från UTG, button ställer. Han har 25% pf raise. Go figure. Fick iaf 50$ för besväret! Ska summera kvällen strax och slänga upp några HHs...

Postad
Hmmm... TT vs JJ, ut på plats 28... Jag höjde från UTG, button ställer. Han har 25% pf raise. Go figure. Fick iaf 50$ för besväret! Ska summera kvällen strax och slänga upp några HHs...

Okey synd att du inte kunde klonka hem den, men 50dollar är ju inte fyskamt ;)

Btw, bra dagbok :)

Postad

Hårt.. jag som tänkte Specca =(

Får fortsätta följa Live rapporterna från WSOP ist =)

Pacific är btw en mindre bra sida enligt mitt sätt o se det ;)

Brukar inte snacka om riggat men där jaa.... :shock:

Lycka till med liret iaf. kommer nog följa den här dagboken =)

Trots mitt lättmjölksblod :P

Postad

En hederlig gammal bra hand vs ännu bättre hand...

Game #2042819293: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/07/29 - 00:30:48 (UK)

Table "Steelton" Seat 4 is the button.

Seat 1: SUZYLOU ($154 in chips)

Seat 2: bigboom ($26 in chips)

Seat 3: The_Omen ($100 in chips)

Seat 4: -HADES- ($80 in chips)

Seat 5: VelRevolv ($57.50 in chips)

Seat 6: Pete65 ($28.75 in chips)

Seat 7: Mark15095 ($151.50 in chips)

Seat 8: Tonyrh ($76.25 in chips)

Seat 9: Hox ($78.50 in chips)

Seat 10: fadedsig ($38.50 in chips)

VelRevolv: posts small blind $0.50

Pete65 sits out

Mark15095: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hox [Qd Qh]

Tonyrh: calls $1

Hox: raises to $4

JeepRide joins the table at seat #6

fadedsig: folds

bigboom: folds

VelRevolv: folds

Mark15095: raises to $10

Tonyrh: folds

Hox: calls $6

----- FLOP ----- [Ah 6s Kh]

Mark15095: checks

----- TURN ----- [Ah 6s Kh][3h]

Mark15095: bets $11

Hox: folds

Returned uncalled bets $11 to Mark15095

----- SHOW DOWN -----

Mark15095: shows [As Ac] (Three of a kind, Aces, King high)

Mark15095 collects $20.50 from Main pot

Får QQ och han raisar min bet. Här är jag alltid villrådig... Synar jag är jag ur position i resten av handen. Ska jag syna bara för att träffa en dam? Reraisa och folda mot ännu ett omslag?

Funderade länge på turn om jag skulle syna. 11$ till en pott på 20$. Funderade på hur mycket implicita odds jag kunde få, men trodde inte att en fyrflush på bordet skulle göra att han synade ett pottbett på rivern.

Postad

Game #2041256373: Hold'em NL (£0.50/£1) - 2006/07/28 - 22:57:30 (UK)

Table "Fiji" Seat 2 is the button.

Seat 1: Brisco001 (£88.25 in chips)

Seat 2: rakeforU (£326.54 in chips)

Seat 3: SUZYLOU (£81 in chips)

Seat 4: Andyrob1 (£73.78 in chips)

Seat 5: Hox (£82.88 in chips)

Seat 6: mueller (£92 in chips)

Seat 7: MlNSK (£78 in chips)

Seat 8: Cash4me (£88 in chips)

Seat 9: Grove33 (£58.25 in chips)

Seat 10: Eggynug (£81.50 in chips)

SUZYLOU: posts small blind £0.50

Andyrob1: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hox [Jc Ah]

Hox: raises to £3

mueller: folds

MlNSK: folds

Cash4me: calls £3

Grove33: folds

Eggynug: folds

Brisco001: folds

rakeforU: folds

Andyrob1: folds

----- FLOP ----- [Tc Kh 6h]

Hox: bets £5

Cash4me: calls £5

----- TURN ----- [Tc Kh 6h][8h]

Hox: bets £12

Cash4me: calls £12

----- RIVER ----- [Tc Kh 6h 8h][Qh]

Cash4me: calls £12

----- SHOW DOWN -----

Hox: shows [Jc Ah] (A Flush, Ace high)

Cash4me: mucks hand [7h 5h]

Hox collects £62.50 from Main pot

Continuationbettade floppen. När färgen kom på turn så tänkte jag att jag borde ha rätt många outs, både till stege och till färgen. Helt klart värt ett bet till. Prickade färgen på rivern och slänger in ett litet bet för att jag tror inte att han betalar av mer. Med tanke på vad han hade så spelade jag handen väldigt fel på turn. Killen lärde sig nog en läxa att aldrig mera slowspela en låg färg...

Postad

Sista för dagen, sedan är det sängen som gäller...

Game #2042346773: Hold'em NL (£0.50/£1) - 2006/07/29 - 00:04:24 (UK)

Table "Fiji" Seat 8 is the button.

Seat 1: _KaTiE_ (£104 in chips)

Seat 2: rakeforU (£357.54 in chips)

Seat 3: Philipio7 (£49.50 in chips)

Seat 4: layne (£88.51 in chips)

Seat 5: Hox (£84.13 in chips)

Seat 6: Action002 (£56.41 in chips)

Seat 7: MlNSK (£100.25 in chips)

Seat 8: Cash4me (£166.25 in chips)

Seat 9: marcus82 (£36 in chips)

Seat 10: familyguy (£124 in chips)

marcus82: posts small blind £0.50

familyguy: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hox [3s 3h]

_KaTiE_: folds

rakeforU: folds

Philipio7: folds

layne: calls £1

Hox: calls £1

Action002: folds

MlNSK: folds

Cash4me: folds

marcus82: calls £0.50

familyguy: checks

----- FLOP ----- [3c 2h Td]

marcus82: bets £1

familyguy: calls £1

layne: raises to £4

Hox: calls £4

marcus82: folds

familyguy: folds

----- TURN ----- [3c 2h Td][8d]

layne: bets £5

Hox: calls £5

----- RIVER ----- [3c 2h Td 8d][4s]

layne: checks

layne: calls £12

----- SHOW DOWN -----

Hox: shows [3s 3h] (Three of a kind, Threes, Ten high)

layne: mucks hand [Jd Jh]

Hox collects £45.75 from Main pot

Hur tycker ni att fi spelar här? Han har det lägsta överparet och i en ohöjd pott så raisar han ett minbet och får en kallsyn av en kille som har pos på honom. Inget färgdrag finns, stegdraget inte troligt. Jag kallsynar alltså ett pottbet på floppen med 2 pers efter mig att agera (som dessutom stoppat i pengar i potten på floppen). Turn kommer blank och han bettar då ut 5$ i en 14$-pott. Får ännu en kallsyn och när rivern kommer blank så checkar han och får då en halvpottsbet mot sig. Var exakt gjorde han felet om något alls. Min röst ligger på turnbettet, antingen inget alls eller också skulle han smällt på med en 9-10$ och vid syn/omslag ge upp handen. Vilka röstar för att han borde ha pf-raisat och därmed kunna tagit bort eventuella AT, KT ur motståndarnas syndistribution?

Postad

Kul att några läser dagboken, var lite orolig att jag bara skulle skriva för mig själv :lol:

Dagens resultat:

Pacfic -64$

Pokerplex -54$ samt +68£

Partyturnering +40.05$

Aningen plus alltså iaf.

Postad

Ska kolla rullen ikväll, men det är åtskilligt mer än vad som krävs för att spela NL100 iaf. Har ju generellt sett gått pluss genom hela min pokerkarriär, och med klonken av Partys 100k turnering så har jag säkert plockat ut en 200-250kSEK totalt sett.

Ska precis ge mig ut till Tuve för att vara värd på ett minigolfevent för en svensexa. Blir förvisso kul, men hade hellre sett ÖIS-matchen. Så precis den officiella laguppställning och ÖIS har faktiskt bytt förstemålvakt till Axel Wibrån istället för Dick Last. Har ju sett Axel i många b-lagsmatcher under de senaste åren och har hela tiden att han varit nära Dicken, och det verkar som om Sören Börjesson (ÖIS tränare) tydligen tyckte att Axels två matcher nu när Dick blev utvisat+automatiskt avstängd två matcher var så bra att han numera är förstemålis. Kul för honom! Ska sanningen fram så kändes det hela som en coinflip, Dick har inte kommit upp till samma höga nivå som han hade förra hösten eller för två år sedan. Kom igen nu RödBlått!!!

Postad

Vi bjuder på denna innan avfärd:

Game #2046134583: Hold'em NL (£0.50/£1) - 2006/07/29 - 10:28:34 (UK)

Table "Fiji" Seat 5 is the button.

Seat 1: JUDGE_T (£96.50 in chips)

Seat 2: harem (£30 in chips)

Seat 3: Fisheyy1 (£59.55 in chips)

Seat 4: Jacobw001 (£96.50 in chips)

Seat 5: Theboabys (£65 in chips)

Seat 6: bennekom (£89.25 in chips)

Seat 7: leviathan sits out

Seat 8: Hox (£79.50 in chips)

Seat 9: Travkunge (£18.50 in chips)

Seat 10: felix05 (£10.13 in chips)

bennekom: posts small blind £0.50

Hox: posts big blind £1

Fisheyy1: posts big blind £1 + posts small blind £0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hox [Ks Kh]

Travkunge: folds

felix05: raises to £5

JUDGE_T: folds

harem: folds

Fisheyy1: folds

leviathan sits back

Jacobw001: calls £5

Theboabys: folds

bennekom: folds

Hox: raises to £17

felix05: is all-in £5.13

Jacobw001: calls £12

----- FLOP ----- [Ad 7h 4s]

Jacobw001: checks

----- TURN ----- [Ad 7h 4s][6d]

----- RIVER ----- [Ad 7h 4s 6d][3s]

----- SHOW DOWN -----

Hox: shows [Ks Kh] (A Pair of Kings, Ace high)

felix05: shows [Ac Th] (A Pair of Aces, Ten high)

Jacobw001: mucks hand [Qs Ts]

Hox collects £12.99 from Side pot #1

felix05 collects £30.89 from Main pot

Frågan lyder: När esset kommer på floppen så kan man väl vara rätt säker på att man inte kommer att vinna huvudpotten. Finns det något att vinna på att försöka betta hem sidopotten på 13£, vilket ju i princip är en bluff? Han har ju ändå spelat call-call, jag trodde att han hade ett högt PP som TT-QQ, alternativt AK. Risken är också så här att han bestämmer sig för att betta rivern när jag checkat flop, turn och river. Och i sådana fall lägger jag mig förstås... Informationsbetta kanske 5£ eller något och ge upp potten vid syn?

Postad

Vi kör en liten uppdatering här igen. Var klar med minigolfevent 1705, eftersom de som spelade var tvungna att sticka tidigare än planerat. Jag ser min chans och hoppar in i bilen och kör som en riktig biltjuv in till Plain Kitchen för att se andra halvan av andra halvlek. Folk kollade lite konstigt på en när man kom blåsandes i 90 på Södra Hamngatan (nedre Avenyn för er icke-Göteborgare).

Fick se ett tillbakapressat ÖIS ta poäng mot Djurgården. Såg bara från den 20:e minuten, men DIF malde på mot ÖIS väldigt låga försvarsspel. Ailton var stundtals ensam på topp mot fyra försvarare, och det är t.o.m för mycket för honom. För första gången denna år fick vi ha lite flyt med oss, och med tanke på vad vi råkat ut för denna säsong tänker jag inte be om ursäkt. Nye förstamålvakten Axel Wibrån bäst i laget som gör en riktig kämpainsats. Däremot så måste jag få raljera lite över det som hände i sista övertidsminuten. Mattias Jonsson kommer in extremt sent mot en utrusande målvakt men fullföljer med en kombinerad spark/glidtackling som missar bollen med minst en halvmeter och träffar Axel. Det är så sorgligt att se en sådan bra spelare hålla på med sådant och det är inte första gången heller. San Marinos målvakt har väl knappt slutat blöda efter överfallet för något år sedan. Nu när domaren endast gav gult kort så kan man ju alltid drömma om att någon på förbundet kollade på matchen och har stake nog att ge honom en avstängning, för sådant där kan man bara inte tillåta!!!