david Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Måste måste bara spela klart bonusen.....sen vettetusan... Game # 386832680 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Rio Tinto" Game ended 2006-07-27 13:46:33 GMT+01:00 Players: Inevitable (EUR 50,00 in seat 1) GopStop_ (EUR 49,00 in seat 2) frunze (EUR 36,50 in seat 3) babooza (EUR 55,50 in seat 4) andamansea (EUR 80,75 in seat 5) Deschain (EUR 34,50 in seat 6) Dealer: andamansea Small Blind: Deschain (0,50) Big Blind: Inevitable (1,00) andamansea was dealt: Ts - 9s GopStop_ Fold frunze Fold babooza Call (1,00) andamansea Call (1,00) Deschain Call (0,50) Inevitable Check Flop 3s - As - Js Deschain Check Inevitable Bet (1,00) babooza Call (1,00) andamansea Call (1,00) Deschain Call (1,00) Turn 3s - As - Js - Qh Deschain Check Inevitable Bet (2,00) babooza Raise (4,00) andamansea Raise (6,00) Deschain Call (6,00) Inevitable Call (4,00) babooza Call (2,00) River 3s - As - Js - Qh - 7d Deschain Check Inevitable Check babooza Check andamansea Bet (2,00) Deschain Raise (4,00) Inevitable Call (4,00) babooza Call (4,00) andamansea Call (2,00) Deschain shows: 8s - Ks (a flush, ace high) Inevitable didn't show: Ad - Jh (two pairs, aces and jacks) babooza didn't show: Kc - Tc (a straight, ace high) andamansea didn't show: Ts - 9s (a flush, ace and jack high) Deschain wins: EUR 46,00 (with a flush, ace high) Rake: EUR 2,00 Citera
DrRoland Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Färg mot färg är väl rätt standard med 3-färg på bordet mot tigth motstånd. Ser inget konstigt med det. Citera
Ralph247 Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Du förlorade en hand mot en högre färg och säger att sajten är riggad??? Snälla säg att tråden är ett dåligt skämt... Kvaliten på pf sjunker stadigt. Nåt sorts test kanske skulle vara lämpligt för att bli medlem. Typ, fick du G i kärnämnena i 9an? Kvaliten skulle nog öka avsevärt och vi skulle förhoppningsvis slippa sådana här hjärndöda trådar. Citera
AAisking Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Tycker inte bevisen håller för att säga att sajten är riggad. Citera
jock1 Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 ''Kvaliten på pf sjunker stadigt. Nåt sorts test kanske skulle vara lämpligt för att bli medlem. Typ, fick du G i kärnämnena i 9an? Kvaliten skulle nog öka avsevärt och vi skulle förhoppningsvis slippa sådana här hjärndöda trådar'' Hahahaha. Tror du det skulle bli stor skillnad om bara de som fick G i engelska, svenska och matte fick vara medlemmar? Vem fan är hjärndöd...? Citera
Ruterkung Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Måste måste bara spela klart bonusen.....sen vettetusan... Game # 386832680 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Rio Tinto" Game ended 2006-07-27 13:46:33 GMT+01:00 Players: Inevitable (EUR 50,00 in seat 1) GopStop_ (EUR 49,00 in seat 2) frunze (EUR 36,50 in seat 3) babooza (EUR 55,50 in seat 4) andamansea (EUR 80,75 in seat 5) Deschain (EUR 34,50 in seat 6) Dealer: andamansea Small Blind: Deschain (0,50) Big Blind: Inevitable (1,00) andamansea was dealt: Ts - 9s GopStop_ Fold frunze Fold babooza Call (1,00) andamansea Call (1,00) Deschain Call (0,50) Inevitable Check Flop 3s - As - Js Deschain Check Inevitable Bet (1,00) babooza Call (1,00) andamansea Call (1,00) Deschain Call (1,00) Turn 3s - As - Js - Qh Deschain Check Inevitable Bet (2,00) babooza Raise (4,00) andamansea Raise (6,00) Deschain Call (6,00) Inevitable Call (4,00) babooza Call (2,00) River 3s - As - Js - Qh - 7d Deschain Check Inevitable Check babooza Check andamansea Bet (2,00) Deschain Raise (4,00) Inevitable Call (4,00) babooza Call (4,00) andamansea Call (2,00) Deschain shows: 8s - Ks (a flush, ace high) Inevitable didn't show: Ad - Jh (two pairs, aces and jacks) babooza didn't show: Kc - Tc (a straight, ace high) andamansea didn't show: Ts - 9s (a flush, ace and jack high) Deschain wins: EUR 46,00 (with a flush, ace high) Rake: EUR 2,00 missclick på flop? Citera
Surfludde Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 ingen anledning att hoppa på trådskrivaren när han uppenbarligen bara ville visa att det var en rolig hand där alla verkligen träffat bra. det som gör pf sämre är när folk hoppar på trådar av behov att hävda sig själv. Citera
Hakflem Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Det som är riggat är ju att båda spelarna med färg slowplayar sin hand i FL. Citera
Bisox Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 ingen anledning att hoppa på trådskrivaren när han uppenbarligen bara ville visa att det var en rolig hand där alla verkligen träffat bra. det som gör pf sämre är när folk hoppar på trådar av behov att hävda sig själv. Nej det som gör pf sämre är när folk spelar dåligt/blir utdragen och sen skyller på att sajten är riggad. Vi har sett det 1 miljard gånger innan...kom på nått nytt. Citera
Surfludde Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 tycker bara det känns som om han inte menar att han verkligen tycker det, men det får ju trådskaparen själv svara på. Man behöver ju inte dömma ut nån för att de skriver ordet riggat i rubriken liksom? Citera
elvis77 Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Ni som tror att trådskaparen tror att B2B är riggat pga den handen måste vara hjärndöda. Citera
Surfludde Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 jag kan i och för sig verkligen förstå att folk blir upprörda för jag är också upp i halsen trött på riggat trådar och bad beat trådar så alla som är hyfsat nya på forumet, lär av denna tråden. Ingen vill höra om bad beats eller riggade sajter för det har diskuterats sönder. Citera
david Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 50% förstod nog att jag ville visa 4 sjukt bra händer mot varandra. Att det är en sjuk flop för de specifika ÅTTA hålkorten kan väl även en "hjärndöd" förstå ?! Jag förstod inte det, även om jag (off the record)hade 4,9 från gymnasiet, finansiell magister från handels och alla rätt på mensaprovet... men du kanske hade bättre record från akademiska världen Ralph272. Om själva spelet är väl frågan om jag borde trebettat rivern, om SB är kapabel att checkraisa på rivern, när jag trebetta turn med 8 hög floppad färg? Finns fold på kartan? //D Citera
Ruterkung Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Frågan är ju varför du inte höjer på floppen. Jag hade kunnat tänka mig att trebeta rivern då jag inte sätter han på högre färg när han bara synar. Förstår inte heller hur du tänker om folden, isåfall ska man folda preflop om man nu inte gillar vara lite LAGig med då kan man ju lika gärna höja preflop. Men jag förstår inte varför du inte höjer på floppen? Ville du få en mindre pot Citera
Hakflem Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Det jag minst förstår i denna hand är hur FI checkar fram till rivern med nötterna. Citera
david Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 Helt rätt ruter. Knappen och SC. Antingen foldar man dom korten, eller höjjer. Inte så mkt att säga om. Men förutom pre, funkar väl linan? //D Citera
Ruterkung Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Det jag minst förstår i denna hand är hur FI checkar fram till rivern med nötterna. Han vill ju ha med så många som möjligt och då är det ju bättre att checka/syna hela vägen till river för då lägger de ju inte sig. Förresten är det onödigt att beta/höja innan river eftersom folk kan lägga sig när du ahr bra hand då, om man inte bluffar dvs. Citera
Ruterkung Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Helt rätt ruter. Knappen och SC.Antingen foldar man dom korten, eller höjjer. Inte så mkt att säga om. Men förutom pre, funkar väl linan? //D missclick på flop? Frågan är ju varför du inte höjer på floppen. Jag hade kunnat tänka mig att trebeta rivern då jag inte sätter han på högre färg när han bara synar. Förstår inte heller hur du tänker om folden, isåfall ska man folda preflop om man nu inte gillar vara lite LAGig med då kan man ju lika gärna höja preflop. Men jag förstår inte varför du inte höjer på floppen? Ville du få en mindre pot Höj flop! Citera
david Postad 27 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2006 JAJAJA ! Jag vet!! Jag borde höjt flop!!! MEN FI:s riverspel är väl katasrof? Varför inte betta ut rivern, få med sig dea andra låta mig höjja igen (trebettat turn) och sen själv trebettat river? Hade inte det vart det optimala med 3 FI? Om de coldcallar två kalla så borde de ju göra det även med den linan då de redan puttat in ett BB extra? //D Citera
pimpout Postad 27 Juli , 2006 Rapport Postad 27 Juli , 2006 Jag tycker det är en standardriggad b2b-hand. Samtliga har hittat finfina händer. Citera
laban333 Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Har länge misstänkt det, men nu vet jag att unibet e riggat! Eller vad säger ni om 12 st heads up SNG i rad då jag fått in degen preflop och varit favorit, men förlorat varenda en...Nu är det polisanmälan som gäller. B2B ÄR riggat!!!!! Citera
Bisox Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Man kan ju prova med rätt nätverk också...men det är bara ett förslag. Citera
laban333 Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Man kan ju prova med rätt nätverk också...men det är bara ett förslag. Sry....men unibet ska fan sluta existera... Citera
The Grand Bark Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Att frågeställningen uppkommer i princip varje dag, betyder att ryktet om fiskens död är betydligt överdriven. Citera
jm_j Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Jag ser ingen samband med den här handen och riggad. Det händer hela tiden att man åker ut för sådant här när motståndarna spelar konstigt/lite annorlunda/dåligt. Förstår att det svidet att förlora en lite större pott som du trodde var din men ska du gnälla & prata om riggning får du komma upp med några A-hög färg som råkat för runner-runner färgstege när motståndaren använder bara ett av sina hålkort eller liknande. (förresten råkat ut för 2st såna på ett ställe men inte faan kan jag skylla på sajten för att folk lirar skumt i billiga turneringar där..) Citera
Recommended Posts