Gå till innehåll

Hatar att vinna på river, någon som känner likadant?


t3h_h4x0r

Recommended Posts

Hej, Är det bara jag som hatar att få in det vinnande kortet på river när man lirar. Jag kan dra ett exempel från vårat cashgame igår, Jag startar med A9s och blir headsup mot en annan kille (vi är 3 som lirar) floppar 9xx har alltså toppair, turn K, River A. Jag är heltbombsäker på att han hade kung. Jag vet inte varför det är så men när jag vinner sådär så känns det verkligen som att poker är ett turspel och att jag hade tur (iofs träffade han ju kungen på turn) så det är ju likadant för honom. Någon som känner likadant?

 

För att göra det kort så är det så enkelt att jag hatar (det här låter helt sjukt) när jag vinner på tur. Då känns det som om att man har spelat handen fel och att man är idiot som inte läser hans hand så bra och att man inte lägger sej. Dem som jag lirar mot har iofs inte läst några böcker men dem är ju inga tomtar som drar till river _jämt_. Men de börjar fatta pokern helt okej, men tenderar fortfarande att calla för att ser nästa kort. Aja det här blev lite rörigt och tråden är säkert felpostad. Vad har ni att säga om att vinna på tur gillar ni det eller känner ni som jag?

 

Feel free to speak

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig, självklart e jag glad att jag tog potten, men jag är inte en person som vill vinna på tur även fast jaginser att det måste hända. Men visst, jag går aldrig nöjd efter att ha vunnit en pott på tur. Men när jag vinner en turnering så grämer jag inte över det för att jag hade tur från nåt dog-läge, eftersom det ingår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Thorin

 

Du har en poäng där och turen hör till pokern men som jag har läst i böckerna "låt dina motståndare lite till turen och själv minimera den"

 

Men det är väl oundvikligt och om man ska vinna en lite större turnering så får man väl finna i sej att allt inte är skiklighet och att det krävas lite tur, det känns ju så tråkigt när man är favorit i turneringen och förlorar, men men thats poker, nu får det vara slutgnällt från min sida!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du verkligen hatar att vinna på rivern och spelar live så kan du mucka handen redan på floppen när du ser att du ligger efter. Försvarar dig från massa onödigt lidande. 8-)

 

Jag är mer likgiltigt inställd - jag jublar inte när jag drar ut även om jag sitter hemma för mig själv - däremot tycker jag inte att jag har mer tur än vad jag har otur när andra drar ut - om man aldrig skulle dra ut själv skulle det vara svårt att gå med vinst. Det behöver inte heller alltid vara ett dåligt spel för att man är inne med sämsta handen - vissa händer spelas närmast automatiskt.

 

Gillar inte folk som drar ut på rivern och hoppar runt bordet och skriker över hur bra dom är - dem får mig inte att tilta - bara känna medlidande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan känna att om jag vet att jag borde folda men ändå callar och drar ut att "den här förtjänade jag inte att vinna" men om jag vet att jag ligger efter och har potodds och går till rivern och sätter mitt drag så är det ju en annan femma. Då känns det som att man var värd potten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fallet du gav som exempel skulle jag inte hata att förlora, eftersom det anser jag inte som tur. Att A9 slå en hand med KX är inte tur, eftersom du har fördel. Du hade med alla säkerhet bästa handen i alla lägen utom just på Turn, om han nu hade en kung.

 

Däremot, tycker jag det är väldigt illa om jag vinner på idiottur. Visst jag HATAR det inte, men det är helt klart inte rätt. Jag kan dra ett exempel på en hand som jag vann på extremt mycket tur, och som jag inte gillar.

 

Jag har 44, och en annan kille har AA. Sitter på ett 6-seats NL-bord med level 0.25/0.50 vi har båda runt $90 i stack innan handen börjar. Efter ett antal höjningar preflop, så kommer floppen upp. A48. Jag blir helt blind av min triiss, och varken han eller jag slowplayar. Alla höjningasr slutar med att vi båda e ALLIN. På Turn kommer en 4a, och jag har därmed 4tal.

 

Det är en hand jag kallar idiottur.

 

//zeback

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart att det var ärligt menat. Man vet ju hur det känns för motståndaren.

Ja, och eftersom man lärt sig att hata motståndaren, som rimligen inte kan vara en riktigt människa och förtjänar allt ont, så känns det extra bra om han sitter och gråter framför skärmen. Jag kommer från "Full Metal Jacket"-skolan när det gäller poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart att det var ärligt menat. Man vet ju hur det känns för motståndaren.

Ja, och eftersom man lärt sig att hata motståndaren, som rimligen inte kan vara en riktigt människa och förtjänar allt ont, så känns det extra bra om han sitter och gråter framför skärmen. Jag kommer från "Full Metal Jacket"-skolan när det gäller poker.

Försökte du va rolig eller är du allvarlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har läst det här forumet rätt länge men inte gått med förrän nu. Kände mig bara tvungen att berätta om min erfarenhet av att skämmas av topic-anledning.

 

Körde igår lite microlimit NLT och hade gått back på ett bord där jag hade halva inköpet kvar i stacken. Får AKs i BB och UTG höjer runt 8xBB preflop och jag känner mig tvungen att syna av någon anledning.

 

Q10x rainbow dyker upp och UTG bettar halva potten och jag hänger på med drag. Kommer blankt på turn och UTG trycker in halva sin stack som är ungefär som min. Jag ursäktar mig med att vara i tilttillstånd och synar. Och på river, J. :-o

 

UTG satt med QQ och var väl kanske inte allt för glad.

 

 

Men jag har svårt att se ett enda rätt med mitt spel och skämdes ordentligt efteråt och har tvingat mig själv att aldrig aldrig aldrig göra om samma sak igen. Ett sorry i chatten kändes obligatoriskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har svårt att se ett enda rätt med mitt spel och skämdes ordentligt efteråt och har tvingat mig själv att aldrig aldrig aldrig göra om samma sak igen. Ett sorry i chatten kändes obligatoriskt.

Nä, du ska ju skriva: "QQQ no good. Silly rock, you go home now."

Heh. Brukar du få dina motspelare live att börja gråta också? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar trashtalka som fan när jag sätter en två eller enoutare på nån.

brukar också hävda att onlinepoker är riggad och liknande. Allt för att jävlas så mycket som möjligt med mina motspelare. skriver hellre FU än sorry när jag drar ut nån. Jag sitter inte direkt vid internetborden för att skaffa vänner för livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men hur tufft är det att säga "fuck you" på internet så?

 

 

Min (otroligt korkade) kompis satt och spelade poker på en svartklubb med diverse skummisar, drog in ett fyrtal mot en stor jugge som träffat kåk. Fläker up korten på bordet, pekar finger med båda nävarna och skriker "Haha!!" med tungan ute.

 

Det kan man ju respektera. Att sitta och vara dryg på nätet är ju för fjortisar som har chans att leva ut sina "bad boy" drömmar. Jag är trevlig istället, då spelar jag själv bättre och det är roligare att sitta där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men hur tufft är det att säga "fuck you" på internet så?

 

 

Min (otroligt korkade) kompis satt och spelade poker på en svartklubb med diverse skummisar, drog in ett fyrtal mot en stor jugge som träffat kåk. Fläker up korten på bordet, pekar finger med båda nävarna och skriker "Haha!!" med tungan ute.

 

Räckte potten till tandläkarräkningen? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att jag har förtjänat varenda jävla gång jag drar ut med råge så jag skäms inte ett dugg. Oftast är det ju dessutom när man är på toktilt som man lyckas dra ut nån rejält så då känns det oftast bara lite bättre än innan.

 

Vad gäller att försöka tilta den andra killen så lyckas det otroligt ofta speciellt med amerikaner. De tycker att de är bäst i världen på poker och allt annat och om nån drar ut dom så får de bara lite mer vatten på kvarn. Om man då påpekar att de har en låg utbildningsnivå och är ganska fysiskt slappa i sitt land och borde studera och lyfta skrot istället för att spela ett spel de inte förstår så blir det oftast stortilten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra spelare sitter oftast inte på drag på rivern utan är den som har potten innan rivern. Så att dra ut någon på rivern är oftast den sämre spelarens lott. Den brukar kunna vara en tröst när man blir utdragen gång på gång....

 

Vinner jag på rivern så betyder det mest troligt att jag läst min motståndare fel, och det är ju inget bra.... Men det är kul att få ge igen ibland för alla gånger man åkt dit själv.

 

Jag minns en pott där jag satt med ett högt två par och var säker på att den andra spelaren hade ett lägre. Vi hamnade all in. Men jag hade läst helt fel, han satt på en stege.... River kortet gav mig ett fullt hus och potten. Det blev dubbla känslor, jag blev så klart glad, men skämdes också som en hund.... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...