Gå till innehåll

NLT - Hur kan man följa med?


Stridsman

Recommended Posts

Inledning:

 

Är riktigt förbannad efter denna handen och måste få veta om jag gjorde rätt eller fel.

 

Spel:

NL Texas Hold´em turnering 6 personer alla kvar.

 

Bordstämning:

 

Tight rätt och slätt.

Alla har ungefär lika mycket marker runt 300 000 i värde, blinds är 4000/8000 vi har spelat i ungefär 1 timme och alla är kvar.

 

Preflop:

Får korten A :diamond: J :diamond: i BB. Lirar ganska tight själv men gillar att få ut mycket av höga kort.

 

UTG (Kallar UTG för UTG resten av posten) , Limpar in. Alla andra fram till mig lägger sig.

 

UTG´s spelstil: Ser många floppar, bluffar ofta.

 

Jag börjar med att höja 7xBB, UTG följer med.

Han kanske har bra kort?

 

Floppen:

 

10 :heart: 7 :diamond: 2 :spade:

 

Jaha, är första tanken då fick jag inte ut någonting på en helt okej hand.

UTG höjer 5xBB, callar han då jag inte tror han har ett skvatt.

 

Turn:

 

5 :spade:

 

Inget bra kort, UTG höjer ynka 2xBB. Försöker han mjölka mig?

Tror inte alls på bettet och slänger iväg en re raise på 8xBB med tron att han nog inte har en 10:a eller något bättre då hade han gått all-in som vanligt. Han callar, han har sämre hand än mig det måste han.

 

River:

 

3 :diamond:

 

UTG checkar. Höjer med 10xBB, UTG callar efter mycket tänkade.

 

Jag har ace kicker han visar upp 9 :spade: 3 :heart:.

 

Han vinner en stor pott och jag förlorar mycket.

Så frågan är hur kan man följa med på flera bet med 9 3 offsuit?

 

Vem gör mest fel och vad gör jag för fel?

 

Vann dock tillbaka allt från samma kille, i ungefär likadanna situationer jag bettar hårt han följer med på ingenting skillnad nu är att jag hade nöt stege och två par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ju inte mycket om snubben men att du raisar 7x bb med AJs när UTG har limpat och han har position på dig låter väl inte så lattjo. Som Dlinder sa så ska du antingen raisa eller folda på flop. Du sa att han ser många floppar vilket borde tyda på att han spelar många olika starhänder, vad får dig att tro att han inte träffat något denna gång? Även om han inte träffat så kan han träffa på turn och du forsätter syna ner vilket jag inte tycker låter som en bra idé.

 

Raisar du 7x bb och han har position på dig så är din enda utväg att skjuta ett skott på floppen även om du inte träffat, annars kommer han betta vilket han gjorde.

 

Detta är iaf mina tomteåsikter hoppas några är korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte heller förstå riktigt hur du kan prata efter han från BB, kör ni att UTG snackar först hela vägen eller?

 

Synen på floppen är inte vacker, om du inte tror han har ett skit är det ju reraise som gäller annars fold. När du sen reraisar turn och han callar, borde du nästan ge upp rivern eftersom han förmodligen inte kommer släppa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Med AJ i BB är du glad om du kan köpa potten innan floppen. En Fi utan hand foldar i allmänhet mot ett mindre bett än 7bb. Nu bygger du pott med en halvdan hand i kass position. Skulle höjt runt 4bb här och foldat mot omslag.

 

Flopp: Du skriver att Fi limpar med många händer och spelar allmänt löst. Ändå är du säker på att han inte träffat en hand, när han gör ett halvt pottbett? Vad får dig att dra den slutsatsen?

 

Fakta: Du har ingenting. Du har ingen möjlighet att sätta Fi på en specifik handdistribution. Han kan ha limpat med ett litet par och träffat ett sett, han kan ha träffat ett tvåpar, det är stor risk att du är långt efter. Ärligt talat, släng den här handen på floppen, du vill inte riskera hela din stack, med äss högt ur position, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...