Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte om jag skulle posta denna tråd här eller i SNG? Jaja, här kommer problemet. Limpar med QJo, vilket kanske var en aaaning ostabilt! Som handen utvecklar sig vet jag inte hur jag ska spela den, ber därför om hjälp. Jag är Julia E.

Hand #66739103 vid bordet: Sill snabbis

Startad: Wed Jul 26 18:21:56 2006

BoyBoy sitter på plats 1 med 980.00

Sampa1 sitter på plats 2 med 1010.00

Fjöla sitter på plats 3 med 960.00

eskil ocho sitter på plats 4 med 950.00

Julia E sitter på plats 5 med 1020.00

Em sitter på plats 6 med 1000.00

earthquake sitter på plats 7 med 845.00

Tripple5 sitter på plats 8 med 1110.00

gustavo sitter på plats 9 med 1080.00

stoffe sitter på plats 10 med 1000.00

Tripple5 satsar s mörken 30.00

earthquake satsar l mörken 15.00

earthquake: --, --

Tripple5: --, --

gustavo: --, --

stoffe: --, --

BoyBoy: --, --

Sampa1: --, --

Fjöla: --, --

eskil ocho: --, --

Julia E: Qd, Jc

Em: --, --

Pre-flop:

gustavo: Syna 30.00

stoffe: Syna 30.00

BoyBoy: Lägger mig

Sampa1: Lägger mig

Fjöla: Lägger mig

eskil ocho: Lägger mig

Julia E: Syna 30.00

Em: Lägger mig

earthquake: Syna 30.00

Tripple5: Passa

potten 150

Flop (Board: Ad, 6c, Jd):

earthquake: Passa

Tripple5: Passa

gustavo: Passa

stoffe: Satsa 60.00

Julia E: Syna 60.00 Har träffat och synar, tänker att han har taskig kicker, därav limpen, eller att han försöker ta potten.

earthquake: Lägger mig

Tripple5: Lägger mig

gustavo: Lägger mig

potten 270

Turn (Board: Ad, 6c, Jd, Ac):

stoffe: Passa Här passar han, kan mina funderingar på floppen varit rätt?

Julia E: Satsa 150.00 Betar lite mer än halvpott för att kolla.

stoffe: Syna 150.00 Vad synar han med? Trodde jag skulle få potten här faktiskt. Han har alltså ett A med pisskicker.

Potten 570

River (Board: Ad, 6c, Jd, Ac, 3d):

stoffe: Satsa 300.00 Här kommer färgen och han betar mer än halvpott?

Julia E:? Ja, vad ska jag göra här?

Tycker att denna hand är ett bra exempel på vilken SKITHAND QJ är! Man vet inte hur man ska bete sig med den, känner dock att jag spelade som skit! Fan vilken fisk jag var!. Om jag synade eller foldade får ni veta senare. Som ni förstår är det inte intressant att veta att jag skulle foldat preflop, det vet jag redan. Förklara istället hur ni skulle tänkt!

Postad
folda preflop. som spelat får du folda floppen.

Och som spelat ännu längre får du folda river.

Ännu en gång, konstruktivt annars behöver ni inte posta!

Ok... folk (speciellt på lågnivå) gillar att limpa äss, därför är du med väldigt stor sannolikhet slagen när Fi betar ut floppen.

Du visar styrka på turn, ändå donkbetar Fi på river vilket tyder på antingen fylld färg eller att han hade ässet ändå. Visst kan det vara en bluff men du är garanterat slagen här en överväldigande majoritet av gångerna.

Postad

Q,Jär en hand jag inte gillar att spela men i tidiga skeden i en sng kan jag limpa in med q,j men endast för att träffa stort som stege eller annats monster. När A kommer på turn och Stoffe checkar hade jag funderat på om han har träffat trissen eller om han bara jagar färgen när rivern kommer och fyller på med färgen hade jag varit mycket tveksam till att syna ett bet utan bara check/foldat.

Med fyra spelare till floppen hade jag inte sett q,j som en specielltstark hand och hade nog foldat, om jag hade spelat vidare i handen hade jag varit tvungen att träffa en QJ, på turn annars hade jag foldat för ett bet

jag håller med eurythmech med att spela tight och vänta på en bra hand i början på sngs:s

Postad

Som vanligt när jag limpar med en skithand hamnar jag i trubbel! Tänker alltid att jag ska släppa om jag inte träffar tvåpar eller bättre, tyvärr så blir det ibland så att jag inte släpper! Spelar, förutom denna gång, vääldigt tight när blindsen är låga.

Postad

Det blev en solklar fold i denna handen. Vad FI än har är jag ju slagen. När jag nu tänkt efter lite tycker jag att det ser ut lite som att FI har66? Helt fel eller? En "normal" spelare hade foldat 66 vid min bet på floppen men jag har sett oerhört många gånger att folk vägrar släppa sina låga pockets på den här nivån. Ja ja, jag betalde inte för att få se vad FI hade så jag kommer aldrig få veta...

Postad

Fold preflåpp. ;) Med fler limpare och på knappen kan man ta en syn, inte annars.

Fold på flåppen. Du har ingen bra position här, trots att du sitter sist. Det är tre spelare kvar att agera, och med 4 fi är det väääldigt sannolikt att någon har ett A.

Checka turn bakom. Kan du få bättre hand att vika här? Nej. Kan du få betalt av sämre hand än din egen? Troligen inte.

Fold på river. Du slår bara en bluff.

SnG-spel handlar mycket om att stjäla blinds och bevara FE tills det är dags att ställa, inte att slaska runt en massa, det får man göra i MTT's. QJo är dessutom en hand som har omvända implicita odds, du kommer antingen att vinna en pyttepott eller snåra in dig som t.ex. här och förlora en större pott.

Postad
Vad FI än har är jag ju slagen. När jag nu tänkt efter lite tycker jag att det ser ut lite som att FI har66? Helt fel eller? En "normal" spelare hade foldat 66 vid min bet på floppen men jag har sett oerhört många gånger att folk vägrar släppa sina låga pockets på den här nivån. Ja ja, jag betalde inte för att få se vad FI hade så jag kommer aldrig få veta...

Det här tänket tror jag att du behöver göra dig av med i sådana här situationer. Lägg inte så mycket energi på att spekulera i vad fi har för hand när det är uppenbart att du inte har något vettigt själv. Det leder oftast bara till du letar efter orsaker efter syna.

Postad
Vad FI än har är jag ju slagen. När jag nu tänkt efter lite tycker jag att det ser ut lite som att FI har66? Helt fel eller? En "normal" spelare hade foldat 66 vid min bet på floppen men jag har sett oerhört många gånger att folk vägrar släppa sina låga pockets på den här nivån. Ja ja, jag betalde inte för att få se vad FI hade så jag kommer aldrig få veta...

Det här tänket tror jag att du behöver göra dig av med i sådana här situationer. Lägg inte så mycket energi på att spekulera i vad fi har för hand när det är uppenbart att du inte har något vettigt själv. Det leder oftast bara till du letar efter orsaker efter syna.

Exakt. Låt folk spela sina låga par så tar du deras pengar när du väl har nånting bra istället för att leka gissningsleken.

Postad

Tack alla för bra svar! Det är verkligen kanon att hänga här på PF! Som försvar måste jag säga att jag faktiskt inte brukar spela sånna här skithänder. Under en hel SNG spelar jag utan tvekan minst händer av alla som deltar. Brukar spela bra händer och låta de andra ta ut varandra. Funkar rätt bra på min fisk-nivå, ligger på ROI 66% hittils. Inte mer än 25 spelade men det är ju iallafall åt rätt håll... :lol: