Gå till innehåll

Hur spela med tomtar?


axionman

Recommended Posts

Hej! Har precis köpt marker. Spelar mycket med mina kompisar. jag är betydligt mycket bättre än dem fast det går bara inte längre. Jag får inte in ett skit längre. Har varit så en månad nu nästan. Vann rätt mycket pengar innan dess men så efter en turnering där jag vann så har allt gått åt helvete. Jag spelar disciplinerat men går inte då dem spelar med låga kort och får in sina 2 par eller lägsta paret. Hur ska jag göra.? Funkar inte att vänta och det går inte att bluffa då dem går med på allt som sagt.

 

Man blir ju uppäten av blindsen till slut.

 

Snälla hjälp mig- Börjar bli desperat..

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att ni spelar turneringar? Är det inte så förstår jag inte ditt problem.

 

Övertala dem till att spela cashgame istället. Om du då fortfarande förlorar fast de synar allt och spelar alla händer är du nog dålig, eller har ett spel anpassat för mycket högre nivåer (verkar också orimligt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Övertala dem till att spela cashgame istället. Om du då fortfarande förlorar fast de synar allt och spelar alla händer är du nog dålig, eller har ett spel anpassat för mycket högre nivåer (verkar också orimligt).

Det finns sisådär 0% att en spelare som inte kan slå ett gäng lösaggro tomtar kan förväntas vara vinnare vid högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag fattar inte riktigt vad som är problemet! Om du nu är så mycket bättre än dom så borde du väl rimligtvis veta hur du ska slå dom? Allt snack om att motståndarna är för dåliga är nästan lite jobbigt.

 

EDIT: I vanlig ordning var jag för sen. Inte meningen att stämma in i nån allmänn dissningskör här men fan vad man har hört det där snacket till leda: "Jag förlorar för att de är tomtar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej lyssna här.. har spelat mot dem i ungefär 2 månader nu. som sagt har otur i allt jag gör nu. säger inte att jag e så bra. men både jag och dem vet att jag e bättre än dem. fast det e klart dem kan ju ha kommit ifatt mig. det vet jag inte.. tro inte att jag är nån som springer och utger mig för att att vara nått underbarn eller nått. e väldigt försiktig med att säga att jag e bättre än någon annan.. så ta mig inte fel.

Som sagt. dem kan ju ha blevit bättre än mig nu det vet jag inte. men jag vet det att dem spelar gärna sina par i 2or när det ligger Kung, Ess, dam på bordet.. Dem e med till showdown fast en raisar hela tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här forumet har hjälpt mig en hel del. Jag är inloggad här flera timmar varje dag och läser varenda inlägg. Det är litet tråkigt att vi som kanske inte har kommit så långt i vår "pokerkarriär" skall riskera att få våra frågor besvarade på ett cyniskt sätt i tid och otid. Att föredra vore ju iof att få ett vettigt svar eller ett schysst påpekande om frågeställaren är ute och reser. Om det nu är så att vissa stör sig på den typ av inlägg som det var fråga om i det här fallet så går det ju utmärkt att låta bli att svara.

 

Sorry att jag går litet off-topic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det stämmer. men det har varit så nu i 1 månad. har inte vunnit en ända turnering nu. men har ju slutat 2a i nästan alla. men men. har kanske blevit sämmre eller dem bättre . jag vet inte. får väl läsa igenom forumet några ggr och se om det hjälper--

 

tack för allt ändå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har åkt på likadana grejer, fast vi spelar mest för nöjes skull.

Så buy in är inte så mycket med våran "stammis" gäng.

 

Men men, är lite less nu när man två gånger på raken åker ut i final mot en extrem tomte (skojar inte och överdriver inte mina spelförmågor).

 

Sist vann han för hans förmåga att inte släppä ess. Jag hade nå medelstor PP, mellan 66-99 var det.

Så till slut parade borden två gånger på rivern och mitt par var inget värt och han vann med sit ess :D

Sen frågade jag han varför han hängde med så sa han att men jag hade ju ess, sen hade han ju iof 2 som kicker som var ännu off suited.

Och ena var att han fick runner runner gutshot straight

 

Äh det är bara och ta sånt är ju inte så seriöst, om man nu inte spelar för insats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här forumet har hjälpt mig en hel del. Jag är inloggad här flera timmar varje dag och läser varenda inlägg. Det är litet tråkigt att vi som kanske inte har kommit så långt i vår "pokerkarriär" skall riskera att få våra frågor besvarade på ett cyniskt sätt i tid och otid. Att föredra vore ju iof att få ett vettigt svar eller ett schysst påpekande om frågeställaren är ute och reser. Om det nu är så att vissa stör sig på den typ av inlägg som det var fråga om i det här fallet så går det ju utmärkt att låta bli att svara.

 

Sorry att jag går litet off-topic.

 

Du har nog rätt. Det är bara det att det är så otroligt vanligt att folk beklagar sig över att få stryk av en tomtearmé att det börjar bli lite tröttsamt. Om man istället omformulerar frågan lite så tror jag man får bättre svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan någon annan hinner säga det så tar jag tillfället i akt; försök ställa mer specifika frågor. Det är (tro det eller ej) svara klockrent på en fråga som "Hur ska jag göra för att vinna homegamesen?".

 

Överhuvudtaget så tror jag inte man får ut överdrivet mycket av att fråga såna saker här. Jag tror mig ha varit i liknande situation som alla som skriver dessa inlägg, när jag och polarna började lira var vi totala nybörjare men jag såg mig som en fantastisk spelare då jag läst runt lite på vissa internetsajter.

 

Teori i all ära, men teoretiska kunskaper är snarare en "katalysator" som gör att man utvecklas snabbare när man väl spelar än något 100%igt vinnarrecept. Läs här på forumet, sök runt lite på internet om det är något du undrar över och fortsätt spela på det sätt du tror är rätt när ni lirar. Efter inte alltför lång tid lär man sig när man kan ska göra vad.

 

Numer känns det som jag fått tillräcklig erfarenhet för att förstå tanken och logiken bakom alla dessa strategiska finesser jag nötte in i skallen i början, och det räcker oftast ganska långt i homegamesen (tror inte det skulle räcka lika långt mot killarna här på forumet dock ;) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag ju inte hur många turneringar ni lyckas "klämma" på en månad men att den bästa spelaren "bara" skall komma som bäst tvåa under ett gäng turneringar ser jag inte som någon otroligt osanolik händelse...

 

Tror ingen kan vänta sig att vinna varje turnering, oavsett hur överlägsen han eller hon är. Antagligen har du bara en bad streak. (Plus eventuellt viss tilt på det.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag vet det att dem spelar gärna sina par i 2or när det ligger Kung, Ess, dam på bordet.. Dem e med till showdown fast en raisar hela tiden..

 

Om jag ska vara lite konstruktiv så låter det som om du borde sluta försöka bluffa ut dom, och istället raisa på bra händer enbart?

 

Dra fördel av deras dåliga spel genom att anpassa ditt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag tänkte säga. Så som du beskriver dem är de extremt loose/passiva, då är det ju bara att du begränsar ditt spel till de gånger du faktiskt har nåt.

 

Mitt tips är att du alltid bettar preflop för att straffa dem (för att de spelar svaga händer), och att du sen nästan bara bettar när du träffar floppen. Och då bettar du så du sabbar deras dragodds.

 

Det borde ge ett vinnande spel mot den typen av tomtar. Sen om du märker att de *slutar* syna dig kan du ju börja bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fattat situationen rätt när du säger att de synar dig med par i 2or? Vad exakt är problemet. Är väl bara och ha högre starthandskrav än dem då och bara spela när man träffar floppen?

 

Och... I poker vinner inte alltid den bästa spelaren. Om du kommit 2:a så är det väl ingen katastrof. Ett litet exempel. Jag lirade med farsan för nån vecka sen i nån halvtimme. Han synade alla mina bets och bettade själv aldrig. Han fattade knappt hur man spelade. Hur som helst så satt han med alla pengarna när vi var klara. Han hade suttit och träffat flopp efter flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...