jensberg Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Det här är något man ställs inför ständigt när man lirar nolimit. Det är ju ganska vanligt att spela pocketpar mot höjningar när man spelar med hyfsat djupa stackar. Men vad finns det mer för draghänder man kan spela preflop mot höjningar. Såg pokergirl1 vinna en stor pott på just det sättet, han spelade 67o mot en höjning och vann en stor pott. Efteråt sa han just att han spelade handen på grund av de implicita oddsen. Men vilka draghänder spelar ni mot höjningar i nl. Jag har hört att kort som 86s kan vara bra att syna med om man har position, men jag har ju inga belägg på det. Så är det nån påläst nolimitspelare här inne som kan leda mig ut ur djungeln i det här ämnet...? Citera
Hjort Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Det är inte så mycket vilka draghänder som vilka höjningar, spelare skiljer sig väldigt mycket åt i hur villiga de är att betala av postflopp. Citera
Sigges Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Par - eftersom det är relativt stor chans att träffa setet och under förutsättning att båda har så pass stora stackar (minst 10ggr höjningen)+ att jag vet att spelaren inte gärna släpper AA/KK efter floppen om jag träffar. Annars suited connectors i position om det är flera callers innan mig. Brukar ofta även spela 24s 35s osv om många är med och inte höjningen är för stor. Om du träffar 2 par eller 1 par-öppenstege/fyrfärg betalar det tillbaks för alla gånger du missat plus lite ränta. Sen får du lätt folk på tilten när du snällt hävdar att du hade odds att spela 24 mot hans AA. Jag skulle dock aldrig lira osuitat - Den (lilla) extra möjligheten att dra till en färg är för stor. Citera
Smitaren Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Mmm, sen är det extra mysigt när ens fina 35s träffar färg och det var AKs som var monsterhanden den potentiella tomten preflophöjde på. Ska jag spela 35 mot höjning spelar det faktiskt inte så stor roll om den är suitad eller inte. Det jag eventuellt kommer tjäna pengar på - och det krävs rejäla stacks och ordentligt klasskillnad mellan spelarna för att det ska gå - är dom gångerna jag träffar stege, triss eller två par. Men som du säger är det väl lite mer värde på dom suitade, men det är inget du kommer vinna någon stor pott på om du inte är uppe mot en supertomte. Citera
Sigges Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Det stämmer bra det att man inte bör spela 35s bara för att den är S utan snarare för steg triss och tvåparmöjligheterna som finns MEN det är ett pluss att den är suited, och denna extra möjlighet till färg är ett krav jag har under de villkoren jag skrev(LITEN höjning flera callers). Och visst, det är det möjligt att någon har högre suited hand. Men om du alltid ska ha nötterna för att lira en hand så visst - Folda då 35s - Jag är helt enig. (Kanske också lägga av med pokern då det måste vara otroligt långtråkigt att sitta och vänta på AA) EDIT: Oj såg inte sista raden - Precis LITET mer värde - thats all it takes Citera
jon2 Postad 25 December , 2004 Rapport Postad 25 December , 2004 Hehe är man Väldigt mkt bättre än sina medspelare kan man väl lira alla händer och ändå gå+. Själv lirar jag välidgt många händer. Dock inte händer som A2 K9 osv. Citera
gfs86 Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Hehe är man Väldigt mkt bättre än sina medspelare kan man väl lira alla händer och ändå gå+. Själv lirar jag välidgt många händer. Dock inte händer som A2 K9 osv. Okej..Nu tappade du bort mig Citera
summlan Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Hehe är man Väldigt mkt bättre än sina medspelare kan man väl lira alla händer och ändå gå+. Själv lirar jag välidgt många händer. Dock inte händer som A2 K9 osv. kan ju vara bra att föra statistik över detta då. och se om man inte gått mer + om man undvikit att spela vissa händer. Citera
Recommended Posts