Gå till innehåll

Slow_fox - Cuttar av rullen lite =)


Slow_fox

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tilta mig bakifrån!!! *******!! https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=789443040

 

Den sen AA mot KQ Dra mig i snabeln ligger nu +-0 idag backa allt som jag vunnit upp idag, blir fan att sluta för dagen om jag ska vara smart. :evil::evil::evil:

 

1/8

 

CG: +$93

Banrullen: $621

 

Prisa Gud om att jag inte Tiltar mer!!

 

Tiltade nyss men plussa... fan ska ju inte tilta :evil:

 

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger back denna vecka pga av dåligt spel som jag måste ta en funderare på. :roll:

 

Posta gärna några av dessa händer så man kan se om man kan komma med några kommentarer.

 

Jag har ramlat in i din dagbok flera gånger dom sista dagarna men det har inte blivit några kommentarer från min sida då det inte finns något att kommentera.

 

Jo, 44 vs 56 handen där ni var all-in på turn. Det var en bad beat som den utspelade sig. Men varför höjer du preflop mot 2 limpare (med 50-60bb i stacken) som har position på dig? Checka preflop.

Träffa set och potta. Nu så väljer du att betta 6$ i en pott på vaddå? ca 12$. Betta iaf 9-11$ med 12$ i potten. Det finns både steg och färgdrag och du ger dom störtsköna odds att syna på flopp.

All-in på turn är inte bara oundvikligt utan det är även ditt mål med den gatan.

 

Brukar inte kommentera badbeats, men här tycker då inte jag att ditt spel var annat än inbjudande på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut ska posta lite snart här är en vinnande hand ska posta lite losande också!

 

 

Hand 798133375, Started at 2006-08-03 09:22

Table 'Montevideo': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 1: 2004Iko ($80 in chips)

Seat 4: The_Taj ($185,80 in chips) (on the button)

Seat 7: markthefish1 ($60,85 in chips)

Seat 8: maxim32 ($70,50 in chips)

Seat 9: G0ldFing3r ($89,30 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to G0ldFing3r: 10d

Dealt to G0ldFing3r: 10s

markthefish1 : Post Blind ($0,50)

maxim32 : Post Blind ($1)

*** Pre-Flop *** :

G0ldFing3r : Bet ($4)

2004Iko : Call ($4)

The_Taj : Fold

markthefish1 : Fold

maxim32 : Fold

*** Flop *** : 7h Kc As

G0ldFing3r : Check

2004Iko : Check

*** Turn *** : [ 7h Kc As ] 10c

G0ldFing3r : Bet ($7)

2004Iko : Call ($7)

*** River *** : [ 7h Kc As 10c ] 4c

G0ldFing3r : Bet ($20)

2004Iko : Call ($20)

*** SUMMARY ***

Pot: $61,50 | Rake: $2

Board: [ 7h Kc As 10c 4c 7h Kc As 10c 4c ]

2004Iko lost $31

The_Taj lost $0

markthefish1 lost $0,50

maxim32 lost $1

G0ldFing3r bet $31, collected $61,50, net $30,50 Shows [ 10d 10s ] (three tens)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 798168295, Started at 2006-08-03 09:40

Table 'Montevideo': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 1: 2004Iko ($93,50 in chips)

Seat 4: The_Taj ($172,30 in chips)

Seat 7: markthefish1 ($102,35 in chips)

Seat 8: maxim32 ($121,20 in chips)

Seat 9: G0ldFing3r ($112,40 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to G0ldFing3r: 5s

Dealt to G0ldFing3r: 5d

2004Iko : Post Blind ($0,50)

The_Taj : Post Blind ($1)

*** Pre-Flop *** :

markthefish1 : Fold

maxim32 : Call ($1)

G0ldFing3r : Bet ($4)

2004Iko : Call ($3,50)

The_Taj : Fold

maxim32 : Call ($3)

*** Flop *** : 4s 8c Qs

2004Iko : Check

maxim32 : Bet ($3)

G0ldFing3r : Call ($3)

2004Iko : Fold

*** Turn *** : [ 4s 8c Qs ] Kd

maxim32 : Bet ($1)

G0ldFing3r : Raise ($12)

maxim32 : Call ($11)

*** River *** : [ 4s 8c Qs Kd ] Kc

maxim32 : Bet ($2)

G0ldFing3r : Raise ($20)

maxim32 : Call ($18)

*** SUMMARY ***

Pot: $81 | Rake: $2

Board: [ 4s 8c Qs Kd Kc 4s 8c Qs Kd Kc ]

2004Iko lost $4

The_Taj lost $1

markthefish1 lost $0

maxim32 bet $39, collected $81, net $42 Shows [ Qd 9c ] (two pairs, Kings and Queens)

G0ldFing3r lost $39 Shows [ 5s 5d ] (two pairs, Kings and fives)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fin pot.. jag nickar G0ldFing3r

 

Texas Hold'em $1-$1 NL (Real Money), #798,369,807

Table Setubal, 3 Aug 2006 5:31 AM ET

 

 

 

Seat 1: G0ldFing3r ($94.20 in chips)

Seat 2: k_zipper ($44.65 in chips)

Seat 4: tob6587 ($89.95 in chips)

Seat 9: TILOTOM ($24.55 in chips)

Seat 10: jerseydriver ($17.50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

jerseydriver posts blind ($0.50), G0ldFing3r posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

k_zipper folds, tob6587 calls $1, TILOTOM calls $1, jerseydriver folds, G0ldFing3r bets $3, tob6587 calls $3, TILOTOM calls $3.

 

FLOP [board cards QC,KS,2H ]

G0ldFing3r checks, tob6587 checks, TILOTOM checks.

 

TURN [board cards QC,KS,2H,8S ]

G0ldFing3r bets $6, tob6587 calls $6, TILOTOM bets $16, G0ldFing3r calls $10, tob6587 calls $10.

 

RIVER [board cards QC,KS,2H,8S,2D ]

G0ldFing3r bets $44, tob6587 bets $69.95 and is all-in, TILOTOM calls $4.55 and is all-in, G0ldFing3r calls $25.95.

 

SHOWDOWN

tob6587 shows [ 8C,2C ]

TILOTOM shows [ QS,KC ]

G0ldFing3r shows [ 8H,8D ]

G0ldFing3r wins $130.80, G0ldFing3r wins $72.15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat så illa den första timmen idag.. Spelar löst och aggressivt.

 

Nu den senaste timmen har jag bytt stil helt spelar tajt och när jag bluffar så gör jag det rejält känner mig mer beväm i det här spelet och ska försöka hålla mig vid det.

 

Rullen är nu på $452 den har svajat rejält de senaste dagarna pga mitt usla spel. Ska bli bättring på det nu! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 798088429, Started at 2006-08-03 09:00

Table 'Montevideo': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 1: 2004Iko ($51,40 in chips)

Seat 2: -PokerFAAce- ($15,90 in chips)

Seat 4: The_Taj ($99 in chips)

Seat 8: maxim32 ($120,40 in chips)

Seat 9: G0ldFing3r ($81,40 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to G0ldFing3r: Ah

Dealt to G0ldFing3r: 9d

2004Iko : Post Blind ($0,50)

-PokerFAAce- : Post Blind ($1)

*** Pre-Flop *** :

The_Taj : Call ($1)

maxim32 : Fold

G0ldFing3r : Bet ($2)

2004Iko : Call ($1,50)

-PokerFAAce- : Call ($1)

The_Taj : Call ($1)

*** Flop *** : 5c 9c 7c

2004Iko : Check

-PokerFAAce- : Check

The_Taj : Bet ($5)

G0ldFing3r : Call ($5)

2004Iko : Fold

-PokerFAAce- : Fold

*** Turn *** : [ 5c 9c 7c ] Ad

The_Taj : Bet ($20)

G0ldFing3r : Raise ($40)

The_Taj : Raise ($72)

The_Taj : All In ($92)

G0ldFing3r : Call ($34,40)

G0ldFing3r : All In ($74,40)

*** River *** : [ 5c 9c 7c Ad ] Jd

*** SUMMARY ***

Pot: $182,40 | Rake: $2

Board: [ 5c 9c 7c Ad Jd ]

2004Iko lost $2

-PokerFAAce- lost $2

The_Taj bet $99, collected $182,40, net $83,40 Shows [ 10c Kc ] (a flush, King high)

maxim32 lost $0

G0ldFing3r lost $81,40 Shows [ Ah 9d ] (two pairs, Aces and nines)

 

Stonka mej med kommentarer!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kommer lite stonk:

 

Miniraise efter en limper med A9o är ett dåligt spel. Om limpern är vek kanske du kan dra på ett pottbet för att köpa potten direkt, men fold är nog att föredra.

 

Enfärgad flopp och limpern betar ut. Tja, vad vill du med syn? Du har omvända implicita så det stänker om det. En potthöjning gör om din mediokra hand till en bluff, men kan möjligtvis få draghänder att betala av. Folda rakt av är nog bäst här, eftersom du har två bakom att agera. Ok, du lägger ofta bästa handen, men det finns så sjukt många kort du inte vill se på turn och river, så det tar ut sig.

 

Turn blir ju klurigt, du har kanske bara fyra outs. Med tanke på att han bombat både flopp och turn ur position, får man nog sätta honom på en hand som slår din. Detta är ganska readberoende; är han en bluffpelle kan du ställa in och är han vanligtvis passiv är det ett (svårt) lägg. Minihöjning förstår jag inte riktigt, men det spelar inte så stor roll, eftersom det gör att degen åker in ändå.

 

Summa summarum: Du spelar handen konstigt på alla gator.... ;)

 

EDIT: Din 400-dollarsrulle kommer inte överleva länge på den här nivån. Spelar man förlorande spelar rullen ingen större roll iofs, men du får ju fler timmars nöje (?) på en lägre nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med reads på alla dom du spelar mot i händerna? Påverkar mycket hur man agerar...

 

TT:

Bra preflop.

Flop: mot 1st fi följer jag upp preflop bettet 173% av gångerna. Det ramlar AK på bordet och utan A eller K kommer han aldrig att syna din CB/bluff. Checkar du så säger du att du har: AA, KK, AK eller en svag hand som han kan få bort dig från om han kör hårt senare i handen.

Dåligt, du måste betta där.

Turn: Halleluja, klonk. Bra bet.

River: Bra bet.

 

55:

Preflop bra.

På flop så mesbettar en fi. Antingen slänger jag handen direkt eller så slår jag om. Synar gör jag inte med 3:e paret eftersom det inte finns något kort (förutom en 5:a) som jag vill se på turn.

Turn, här kommer omslaget som du borde funderat på att göra på floppen. Då han synar så vet du att han inte tror på att du ska ha en kung eller så slår han det.

River. Syna om du vill se vad han spelade, men du vinner inte handen. Att slå om då han tidigare visat att han inte tror på att du har en K, det är bara illa. Att det kom ännu en kung på rivern försämrade bara din bluff eftersom det är ännu mindre troligt att du har en kung.

 

Du förlorade onödigt mycket med din 55-hand.

 

 

88:

Beviset varför du inte vill slå upp med ett mellanpar i BB. Vad gör du mot 2 fi som synat? Bettar ut floppen? Hur agera vid syn och vad gör du mot en reraise. Onödigt obekvämt.

Flop: Måste du höja preflop så måste du våga betta floppen. Säger du A måste du säga B. Nu säger du A utan att säga B :P Tur att dom checkar bakom (åsnor).

Turn: Klonk ännu en gång på 2:outaren. Inget halvpottande, betta mer. Då du blir reraisad så gör jag som du och synar den oftast (ev, omslag. Men syn är nog bättre överlag mot lite fega fi's).

River: Bra bet. Självklar syn.

 

Grattis, men det smakar överklonk och passiva fi's.

 

(Är detta på Ongame? Dags för mig att skaffa konto där... :) )

 

 

A9o:

Preflop: vad gör du? Släng eller slå upp för att sno blindsen. Minraise preflop är så fel att det är kriminellt.

Flop, äcklig. Färg, stege, tvåpar är väldigt möjliga. Då han bettar ut så slår jag om med 10$ till. Synar han det eller slår om igen så slänger jag förtielva dagar i veckan. Antingen är du miltals efter honom eller så är det en coinflip. Obekvämt.

Turn, Ännu en gång leder han ut starkt, t.o.m. överpotbet. Här slår du om för vad? Du måste ha världens tomteread på honom för att göra det imho.

 

Nej, här så testar du vattnet på floppen. Visar han intresse för handen så slänger du (så länge det inte är någon hyperidiot). Det kostar dig 2$+5$+10$ att få veta det.

Inte stoppa in stacken på turn då brädan ser ut sådär.

 

Nu hoppas jag visserligen att du hade blixtfoldat om varken A eller 9 hade kommit på turn.

 

 

* tänk mer på position

* slå om oftare på flopp istället för att vänta till turn med omslagen. Det är billigare och har du visat styrka preflop så måste du visa det igen.

 

 

Du ger mig flashbacks från en person här på forumet som satt vid ett av "mina" bord en kväll. Hans stats var 20/3/1. Plöstligen höjde han en hand preflop från UTG, vi är 2st som synar. Floppen kommer AK6, preflop raisern checkar till oss.... Vad ska han ha? till 95% säkerhet så är det JJ, QQ. Visar du styrka preflop måste du våga följa upp det postflop, annars vet alla att du har ett underpar som dom kan bluffa bort dig från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kommer lite stonk:

 

Miniraise efter en limper med A9o är ett dåligt spel. Om limpern är vek kanske du kan dra på ett pottbet för att köpa potten direkt, men fold är nog att föredra.

 

Enfärgad flopp och limpern betar ut. Tja, vad vill du med syn? Du har omvända implicita så det stänker om det. En potthöjning gör om din mediokra hand till en bluff, men kan möjligtvis få draghänder att betala av. Folda rakt av är nog bäst här, eftersom du har två bakom att agera. Ok, du lägger ofta bästa handen, men det finns så sjukt många kort du inte vill se på turn och river, så det tar ut sig.

 

Turn blir ju klurigt, du har kanske bara fyra outs. Med tanke på att han bombat både flopp och turn ur position, får man nog sätta honom på en hand som slår din. Detta är ganska readberoende; är han en bluffpelle kan du ställa in och är han vanligtvis passiv är det ett (svårt) lägg. Minihöjning förstår jag inte riktigt, men det spelar inte så stor roll, eftersom det gör att degen åker in ändå.

 

Summa summarum: Du spelar handen konstigt på alla gator.... ;)

 

EDIT: Din 400-dollarsrulle kommer inte överleva länge på den här nivån. Spelar man förlorande spelar rullen ingen större roll iofs, men du får ju fler timmars nöje (?) på en lägre nivå.

 

Miniraisen var inte meningen skulle höja mer men när jag tryckte ner bett knappen så hade den inte kännt av att jag hade tryck på 3an eller 4an. Sedan så håller jag med att jag spela den aktastrofalt men villa posta dåliga händer också.

 

Angående rullen menar du att jag ska ha mer på kontot (pokerkontot) för att lira 0.5/1 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med reads på alla dom du spelar mot i händerna? Påverkar mycket hur man agerar...

 

TT:

Bra preflop.

Flop: mot 1st fi följer jag upp preflop bettet 173% av gångerna. Det ramlar AK på bordet och utan A eller K kommer han aldrig att syna din CB/bluff. Checkar du så säger du att du har: AA, KK, AK eller en svag hand som han kan få bort dig från om han kör hårt senare i handen.

Dåligt, du måste betta där.

Turn: Halleluja, klonk. Bra bet.

River: Bra bet.

 

55:

Preflop bra.

På flop så mesbettar en fi. Antingen slänger jag handen direkt eller så slår jag om. Synar gör jag inte med 3:e paret eftersom det inte finns något kort (förutom en 5:a) som jag vill se på turn.

Turn, här kommer omslaget som du borde funderat på att göra på floppen. Då han synar så vet du att han inte tror på att du ska ha en kung eller så slår han det.

River. Syna om du vill se vad han spelade, men du vinner inte handen. Att slå om då han tidigare visat att han inte tror på att du har en K, det är bara illa. Att det kom ännu en kung på rivern försämrade bara din bluff eftersom det är ännu mindre troligt att du har en kung.

 

Du förlorade onödigt mycket med din 55-hand.

 

 

88:

Beviset varför du inte vill slå upp med ett mellanpar i BB. Vad gör du mot 2 fi som synat? Bettar ut floppen? Hur agera vid syn och vad gör du mot en reraise. Onödigt obekvämt.

Flop: Måste du höja preflop så måste du våga betta floppen. Säger du A måste du säga B. Nu säger du A utan att säga B :P Tur att dom checkar bakom (åsnor).

Turn: Klonk ännu en gång på 2:outaren. Inget halvpottande, betta mer. Då du blir reraisad så gör jag som du och synar den oftast (ev, omslag. Men syn är nog bättre överlag mot lite fega fi's).

River: Bra bet. Självklar syn.

 

Grattis, men det smakar överklonk och passiva fi's.

 

(Är detta på Ongame? Dags för mig att skaffa konto där... :) )

 

 

A9o:

Preflop: vad gör du? Släng eller slå upp för att sno blindsen. Minraise preflop är så fel att det är kriminellt.

Flop, äcklig. Färg, stege, tvåpar är väldigt möjliga. Då han bettar ut så slår jag om med 10$ till. Synar han det eller slår om igen så slänger jag förtielva dagar i veckan. Antingen är du miltals efter honom eller så är det en coinflip. Obekvämt.

Turn, Ännu en gång leder han ut starkt, t.o.m. överpotbet. Här slår du om för vad? Du måste ha världens tomteread på honom för att göra det imho.

 

Nej, här så testar du vattnet på floppen. Visar han intresse för handen så slänger du (så länge det inte är någon hyperidiot). Det kostar dig 2$+5$+10$ att få veta det.

Inte stoppa in stacken på turn då brädan ser ut sådär.

 

Nu hoppas jag visserligen att du hade blixtfoldat om varken A eller 9 hade kommit på turn.

 

 

* tänk mer på position

* slå om oftare på flopp istället för att vänta till turn med omslagen. Det är billigare och har du visat styrka preflop så måste du visa det igen.

 

 

Du ger mig flashbacks från en person här på forumet som satt vid ett av "mina" bord en kväll. Hans stats var 20/3/1. Plöstligen höjde han en hand preflop från UTG, vi är 2st som synar. Floppen kommer AK6, preflop raisern checkar till oss.... Vad ska han ha? till 95% säkerhet så är det JJ, QQ. Visar du styrka preflop måste du våga följa upp det postflop, annars vet alla att du har ett underpar som dom kan bluffa bort dig från.

 

Tack EAK! Ska tänka på vad du har skrivit. Måste också börja spela tajtare och som du nämner ställa om efter flop om jag nu ska ställa om någon gång.. Jag lirar på Eurobet (coral) det är väldigt mycket lösa amerikaner så testa gärna där ;)

 

Kan erkänna att jag måste börja spela mer serriöst och med mer eftertanke, jag vet att jag kan speal bättre än de här händer jag postar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående rullen menar du att jag ska ha mer på kontot (pokerkontot) för att lira 0.5/1 ?

 

400$ är bara 4 inköp, så det säger väl sig själv att det är för lite. Minst 30 inköp brukar ju vara regel.

 

Mmm.. vet också att det är 30 inköp (3000*BB) men jag vill inte ha $3000 på mitt pokerkonto har 3000+BB på "banken" istället. Måste ju finnas ett mindre minimum krav på rullen på pokerkontot kan ju inte vara rimligt att man ska 30inköp som minimum? Rätta mig om jag har fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående rullen menar du att jag ska ha mer på kontot (pokerkontot) för att lira 0.5/1 ?

 

400$ är bara 4 inköp, så det säger väl sig själv att det är för lite. Minst 30 inköp brukar ju vara regel.

 

Mmm.. vet också att det är 30 inköp (3000*BB) men jag vill inte ha $3000 på mitt pokerkonto har 3000+BB på "banken" istället. Måste ju finnas ett mindre minimum krav på rullen på pokerkontot kan ju inte vara rimligt att man ska 30inköp som minimum? Rätta mig om jag har fel..

Du har inte fel, du har bara uttryckt dig klumpigt. Du skrev att du hade $452 i rullen tidigare, det tolkade jag på det enda sättet det går att tolka. Om du nu har mer pengar att sätta in ifall du blir av med dina dollars, är väl din rulle större? Rullen är allt kapital du äger som du kan spendera på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående rullen menar du att jag ska ha mer på kontot (pokerkontot) för att lira 0.5/1 ?

 

400$ är bara 4 inköp, så det säger väl sig själv att det är för lite. Minst 30 inköp brukar ju vara regel.

 

Mmm.. vet också att det är 30 inköp (3000*BB) men jag vill inte ha $3000 på mitt pokerkonto har 3000+BB på "banken" istället. Måste ju finnas ett mindre minimum krav på rullen på pokerkontot kan ju inte vara rimligt att man ska 30inköp som minimum? Rätta mig om jag har fel..

Du har inte fel, du har bara uttryckt dig klumpigt. Du skrev att du hade $452 i rullen tidigare, det tolkade jag på det enda sättet det går att tolka. Om du nu har mer pengar att sätta in ifall du blir av med dina dollars, är väl din rulle större? Rullen är allt kapital du äger som du kan spendera på poker.

 

Hmm.. tror inte det är jag som uttrycker mig klumpigt skriver i dagboken både "bankrullen" och rullen på eurobet. Sedan om du uppmärksammar min rubrik så står även rullen där :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående rullen menar du att jag ska ha mer på kontot (pokerkontot) för att lira 0.5/1 ?

 

400$ är bara 4 inköp, så det säger väl sig själv att det är för lite. Minst 30 inköp brukar ju vara regel.

 

Mmm.. vet också att det är 30 inköp (3000*BB) men jag vill inte ha $3000 på mitt pokerkonto har 3000+BB på "banken" istället. Måste ju finnas ett mindre minimum krav på rullen på pokerkontot kan ju inte vara rimligt att man ska 30inköp som minimum? Rätta mig om jag har fel..

Du har inte fel, du har bara uttryckt dig klumpigt. Du skrev att du hade $452 i rullen tidigare, det tolkade jag på det enda sättet det går att tolka. Om du nu har mer pengar att sätta in ifall du blir av med dina dollars, är väl din rulle större? Rullen är allt kapital du äger som du kan spendera på poker.

 

Hmm.. tror inte det är jag som uttrycker mig klumpigt skriver i dagboken både "bankrullen" och rullen på eurobet. Sedan om du uppmärksammar min rubrik så stor även rullen där :lol:

Aha, rubriken. Ska kolla den nästa gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...