Gå till innehåll

ARTIKEL: Rahm blåst på storvinsten


MajkTheBike

Recommended Posts

Har de kommit på ett sätt att undvika att skatta bort allt? Finns det ett kryphål som de utnyttjar? Slipper den hemliga finansiären skatta?

 

"Han har väntat med att plocka ut sin storvinst, eller rättare sagt sin del av de cirka 4,9 miljoner kronorna. Mats får "bara" 30 procent. Resten går till hans hemlige finansiär som tar huvuddelen. För Mats del krymper vinsten ytterligare efter att han betalat den svenska skatten."

 

 

http://expressen.se/index.jsp?a=640119

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expressen har väl uttryckt sig lite luddigt.

 

>Hur mycket får Mats Rahmn, 24, egentligen behålla av sin rekordstora pokervinst?

>- En tredjedel, men sedan ska jag betala skatt också, säger Mats som laddar för fullt inför VM i poker.

 

Borde vara: En tredjedel efter att skatten är betald.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så grabben får alltså bara 1.029.000:-. Jobbigt liksom.

 

Fan vad jag älskar aftonblaskorna. "Blåst" på vinsten. Ja, Mats blev lurad helt enkelt. Efter att ha kammat hem segern så upptäckte han att någon innan turren hade drogat honom och tvingat honom att skriva på ett avtal som innebar att han inte fick hela vinsten.

 

Vilken jäkla sexkuppskandal alltså. Han är garanterad mobbad av sina motspelare också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara få lite klarhet i frågan:

För att göra det enkelt säger vi att han har en sponsor som tar 70% av vinsten/erna har drar in på eventen kontraktet gäller.

Han vet alltså att det är 30/70 redan innan han ens satt sig ned.

 

Så går han och vinner, det ända han måste tänka på egentligen då är att undvika den svenska skatten?

 

Jag diskutera med en kunnig kompis som sa att det bara ska vara att sätta in dem på utländska konton/investera snabbt så slipper man den, stämmer det? Det måste väl han tänkt på, det var ju en paus innan finalbordet liksom :P

 

Sedan är den Vegas skatt? Vad ligger den på?

 

(5 000 000 x 0,3 = 1,5M, kan det verkligen stämma att han betalar 500 000 i skatt?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara få lite klarhet i frågan:

För att göra det enkelt säger vi att han har en sponsor som tar 70% av vinsten/erna har drar in på eventen kontraktet gäller.

Han vet alltså att det är 30/70 redan innan han ens satt sig ned.

 

Så går han och vinner, det ända han måste tänka på egentligen då är att undvika den svenska skatten?

 

Jag diskutera med en kunnig kompis som sa att det bara ska vara att sätta in dem på utländska konton/investera snabbt så slipper man den, stämmer det? Det måste väl han tänkt på, det var ju en paus innan finalbordet liksom :P

 

Sedan är den Vegas skatt? Vad ligger den på?

 

(5 000 000 x 0,3 = 1,5M, kan det verkligen stämma att han betalar 500 000 i skatt?)

 

 

Att undvika den svenska skatten lär nog bli omöjligt med tanke på mediaexponeringen kring hans seger. Jag skulle tro att Skatteverket specialgranskar Rahmns nästa deklaration lite extra noga.

 

Skatten i Vegas är väl 10% har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan väl inte vara omöjligt att skippa skatten i Sverige?

 

Ni tror inte den hemlige finansiären är en fint så att inte jude-verket ska veta vem det är som får pengarna?

Ju mindre cash Rahmn kommer hem med, desto mindre skatt betalar han?

Han kan lika gärna komma med en femtedel...?

 

Vad jag vet finns det inget exakt regelverk i Sverige för denna typ av vinst, så det blir en s.k gråzon där allt och alla kan komma igenom?

 

Finns ingen anledning att betala skatten i Sverige oavsett om han råkar vara exponerad i media eller inte?

 

Jag tror att han måste skriva sig i Vegas och hoppas få visum (vet inte hur svårt det blir att få det dock), men innan det är beslutat kan inte staten skatta Rahm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...