Björnerik Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Spelade en 30+3 Freezeout i helgen med 150 deltagare ungefär. 4 kvar på finalbordet när följande utspelar sig: Blindsen är 1000/2000 utan ante Fi 1 54 000 UTG Raise 5000 (har spelat ganska löst på slutet och höjt upp en hel del potter) Fi 2 31 000 button FOLD Fi 3 43 000 sb FOLD Hero 37 000 bb KcJs - Call Flop 8s 8d Kh - hur ska man tänka här? 1. Check-raise allin? 2. Check raise pot? 3. Betta ut? 4. Check-call? Citera
Max Cady Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 1. check-raise all in. Inge kul med ett A på turn... Citera
Björnerik Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 Okej, jag bettade ut 6k Fi höjde miniraise till 12k. Allin nu eller? Citera
Max Cady Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Puhh, jobbigt. Vette fan hur jag skulle göra men tror att jag skulle ställa in. Citera
Klyka Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 1. check-raise all in. Inge kul med ett A på turn... Bara om man är hyffsat säker på att fi bettar om det checkas till honom. Annars skulle jag betta ut. Som sagt, inge kul med ett A på turn. Jag checkraisar något mindre i turneringar o SnG. Bättre att ta potten direkt. Citera
Björnerik Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 okej vi säger så här då: Vill man ha in pengarna som 86%-ig favorit (som blev utfallet efter några små raises) eller vill man plocka hem handen med en check-raise allin? Alltså: 100% chans till att gå upp till delad ledning ungefär med 4 kvar eller 86% chans att gå upp i stor chiplead med 4 kvar / 14% chans att busta? Jag var efter handen nöjd med att få in pengarna som stor favorit, men undrar om man kanske skulle söka lågvariansalternativet check-raise allin istället. EDIT: Jag var väldigt säker på att han skulle betta om jag hade checkat. Citera
Klyka Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Alltså: 100% chans till att gå upp till delad ledning ungefär med 4 kvar eller 86% chans att gå upp i stor chiplead med 4 kvar / 14% chans att busta? Det där får du nog utveckla lite... Citera
Björnerik Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 han hade AT, jag bettade ut 6k han miniraisade till 12, jag höjde tillbaka till 22 och han tryckte allin varpå jag synade. 86% vinstchans, pengarna inne i mitten. Hade jag check-raisat allin så hade han förmodligen släppt sina AT. Men vilket föredrar jag? Citera
Klyka Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 han hade AT, jag bettade ut 6k han miniraisade till 12, jag höjde tillbaka till 22 och han tryckte allin varpå jag synade. 86% vinstchans, pengarna inne i mitten. Hade jag check-raisat allin så hade han förmodligen släppt sina AT. Men vilket föredrar jag? Jasså du menar utifrån vad han faktiskt hade. Det är ju rätt irrelevant vad han hade, det som är relevant är ju vad du visste när handen utspelade sig. Det är oxo anledningen till att man inte postar resultaten i sina HH:s - det leder till att folk gör analyser som passar det specifika utfallet, men som inte nödvändigtvis är rätt i det långa loppet. Något som du tycks göra här och nu. Släpp din vetskap om att han hade AT. Han kan ha en massa olika händer, och det är utifrån det du ska fundera. Hur ska du annars kunna ha nytta av denna analys i liknande situationer framöver, då du inte har facit i hand? Citera
Björnerik Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 håller med dig till viss del, men det är väl ändå lite intressant att veta om man ska sträva efter en 86%-are i det här läget eller om man ska ta en säker men liten ökning av sin stack? Ang den aktuella situationen så tycker jag nog att jag har för liten stack för att lägga mig och skulle han ha KQ/AK/trips/AA så må det vara hänt. Den här handen ska man väl ändå spela som om man har bäst på floppen? Och då är det väl åter intressant om man ska ta ner potten direkt ELLER om man ska försöka mjölka ut mer chips, med risk för att åka ut?! Citera
brut Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Checkraise tror jag fungerar bäst här. De gånger du är slagen spelar det ingen roll hur du gör på floppen eftersom det inte går att slinka där. De gånger du leder(>90%) kommer du genomsnittligt att tjäna på att checka jmf med att betta ut då mängder av händer som skulle ha foldat kommer att CB. Så jag förstår inte riktigt varför du bettade ut om du var så säker på att fi skulle betta? Det finns inget drag ute och som sagt kommer ett A så kan du checkfolda turn eller i vissa fall betta ut relativt svagt och folda för omslag. Därför är det inte så farligt med en rundcheck. Man kan ju undra lite över fis HD om det kan vara värt att spela på något anat sätt som du var inne på. Det är ju inte så lätt att säga hur fi spelar med olika händer så jag tror inte att man kan säga 100% jmf med 84%. Det kanske kan gälla för K med dålig kicker? Men så många komb kan det inte bli tal om att det är någon större mening med att ge det för stort värde i den aktuella situationen. Så det blir i så fall till att välja ett spel som fungerar dåligt mot ett megaantal andra komb I och för sig är det interessant att få belyst CEV/$EV. Intuitivt så känns det ju som att man vill ha in fi om man är 86% favorit i Chash game är det ju så med de aktuella stackdjupen. Citera
Recommended Posts