Gå till innehåll

Hjälp med tatuering!


Painman

Recommended Posts

de som säger att det inte gör ont snackar skit. Jag svimmade nästan när jag gjorde min andra. Det berodde iofs på att jag inte ätit någonting innan på dagen - men ont gör det. Brinnande jävla smärta.

 

Japp, det gor ganska ont. Men pa nat satt gor det sa ont att sa mycket adrenalin strommar till sa man kanner inte att det gor sadar fruktansvart ont. Och svimmar ar det bara veklingar som gor! Du har inte gjort lumpen va? ;)

 

Röd färg ger cancer så försök undvika den.

 

Jasa? Vill du utveckla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

de som säger att det inte gör ont snackar skit. Jag svimmade nästan när jag gjorde min andra. Det berodde iofs på att jag inte ätit någonting innan på dagen - men ont gör det. Brinnande jävla smärta.

Det beror ju helt på vart du gör dem. Jag tyckte inte att min gjorde ont och det är min åsikt, jag snackar inte skit. Underarmen är förmodligen ett av de mindre känsliga områdena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste skryta lite... Jag satt i 9 timmar i sträck och gjorde min (drake som går från bröstet bak över ryggen med ena vingen på vänster arm och andra över höger skulderblad). Var iofs i thailand men vill ni snacka smärta så försök att slå mig 8-)

 

Du har inte en 3D-bild på den att dela med dig av...

 

/Flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag måste skryta lite... Jag satt i 9 timmar i sträck och gjorde min (drake som går från bröstet bak över ryggen med ena vingen på vänster arm och andra över höger skulderblad). Var iofs i thailand men vill ni snacka smärta så försök att slå mig 8-)

 

satt i 9 med pauser på kanske 45min sammanlagt;> och det var iprincip hela överarmen jag gjorde, och det va lite småjobbigt mot slutet ja ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste skryta lite... Jag satt i 9 timmar i sträck och gjorde min (drake som går från bröstet bak över ryggen med ena vingen på vänster arm och andra över höger skulderblad). Var iofs i thailand men vill ni snacka smärta så försök att slå mig 8-)

Träffade en brud på en efterfest häromdagen, hon hade en tatuering på hela översidan på foten. Hur var den gjord? Jo i Thailand med bambupinne-utrustning. Dem har en pinne med en nål på och sen slår dem in bläcket i huden.

 

Hon svimmade 4 gånger sa hon. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

@dekutree. Vet inte om det ær så hett med pokermotiv men to each his own, som man säger ;-)

 

Planerar att få tatuerat in barnens namn på underarmen men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Eftersom det handlar om ett kort namn samt ett längre namn, som bägge har ett dubbel-L i mitten av namnen, så funderar jag på att göra någon korsliknande symbol. Men kan inte bestämma mig för typsnitt, placering osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@dekutree. Vet inte om det ær så hett med pokermotiv men to each his own, som man säger ;-)

 

Planerar att få tatuerat in barnens namn på underarmen men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Eftersom det handlar om ett kort namn samt ett längre namn, som bägge har ett dubbel-L i mitten av namnen, så funderar jag på att göra någon korsliknande symbol. Men kan inte bestämma mig för typsnitt, placering osv...

 

=) poker o poker, kan väl iofs associeras till annat också.., men du har kanske rätt.

 

ambigram är rätt koolt för text (detta är kanske inte snyggaste varianten men ändå! sök ambigram på google images ser du fler).

 

ambigram.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=) poker o poker, kan väl iofs associeras till annat också.., men du har kanske rätt.

 

ambigram är rätt koolt för text (detta är kanske inte snyggaste varianten men ändå! sök ambigram på google images ser du fler).

 

Heh, jag tittade bara på bilden utan att kolla texten ovanför och läste "Rick Rolled" innan jag upptäckte att det var ett ambigram. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag har sagt det förr men du har en stående inbjudan att komma förbi på öl när du är i mina trakter. Ser fram mot att ta emot lite livsfilosofi signerad barnhataren Jennez ;-)

 

Livsfilosofi? Min ideologi är ta mig fan skriven i sten och är helt rätt för alla. Finns liksom inga undanflykter.

För övrigt kan jag meddela att jag passade en 1-åring en hel eftermiddag i förrgår. Noll gnäll och inte en tår.

Jag satsade på leksaksaffär och (hör och häpna!) restaurang. Ungen lekte med sin nappflaska medan jag åt. Nöt-deal.

 

Skitsamma, nu ska jag inte går mer OT i denna tråd. On topic då så är det faktiskt riktigt tacky att tatuera in namn överhuvudtaget - oavsett om det är ens barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Bra med en röd djävul där...

 

Röd färg ger cancer så försök undvika den.

 

Men jag tycker alla tatueringar är lite tacky, för att citera jennez.

 

Jag tycker inte att alla tatueringar är tacky, bara sådana där man har tatuerat in ett namn. Jag har själv en liten tatuering. Hade nog inte gjort det idag men det är heller inget jag ångrar. Den sitter där den sitter och den är ju en del av mig precis vad som helst annat på min kropp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra med en röd djävul där...

 

 

 

 

 

Jag tycker inte att alla tatueringar är tacky, bara sådana där man har tatuerat in ett namn. Jag har själv en liten tatuering. Hade nog inte gjort det idag men det är heller inget jag ångrar. Den sitter där den sitter och den är ju en del av mig precis vad som helst annat på min kropp.

 

Jag menade inte att du sagt att alla tatueringar var tacky utan jag menade bara att jag använde ditt ord för att utrycka det jag menade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra med en röd djävul där...

 

 

 

 

 

Jag tycker inte att alla tatueringar är tacky, bara sådana där man har tatuerat in ett namn. Jag har själv en liten tatuering. Hade nog inte gjort det idag men det är heller inget jag ångrar. Den sitter där den sitter och den är ju en del av mig precis vad som helst annat på min kropp.

 

Om det inte är en tribal i svanken så... låt mig gissa... "MUCK -98"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...