Gå till innehåll

Hjälp med tatuering!


Painman

Recommended Posts

Hej, är jävligt sugen på att tatuera mig och har redan noga tänkt ut motivet.

 

Har dock några frågor som jag hoppas få svar på,

 

1. Gör det ont? kan man få bedövning? :roll:

2. Är det farligt? har hört att man kan få gifter å sånt!

3. Vart i stockholm kan man hitta en riktigt duktig tatuerare?

4. Hur går det till? gör man först en skiss för att se hur den blir och sedan fyller i eller sätter man igång direkt?

5. Vi säger att jag råkar rycka till i armen medan att ritar och det blir fel, kan man typ sudda bort det?

6. Om jag ångrar mig efter några år kan man ta bort det? om ja, blir huden som den va förut eller blir det ärr?

7. Om jag växer och blir tjockare och huden töjer ut sig, vad händer då med tatueringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag ska själv tatuera mig, tänkte att det ska bli av den här veckan eller nästa. Har aldrig tatuerat mig förut, så jag har svårt att svara på dina frågor. Kan tipsa om vad jag gjort hittills och vad jag tycker att du borde göra.

 

Jag började med att snacka med polare som tatuerat sig. Mina ena polare har tatuerat båda underarmarna och på bröstet, han sa att det inte gör så ont på underarmarna eller på bröstet (förutom nära nyckelbenet där det gör jävligt ont). Han har gjort alla sina tatueringar på House of Pain i Stockholm. Även min syrra har gjort en liten tatuering som hon gjorde någonstans i Södertälje, vid slutet av ryggen på höger sida (obs! inte i svanken :)). Den gjorde inte så ont sa hon, och hon är inte så tålig vad gäller smärta eller speciellt förtjust i nålar.

 

Ett tips som jag hört för länge sedan av en granne med rätt så mycket tatueringar är att du kan nypa dig på ett ställe. Ju ondare det gör att nypa sig desto ondare gör det att tatuera sig där. Jämför till exempel underarmen med insidan av överarmen så kommer du märka rätt stor skillnad. Kan vara lite svårt att nypa sig själv i ryggen dock. ;)

 

Om det är farligt eller inte vet jag inte. Jag tänker tatuera mig på något stort och känt ställe som t.ex. House of Pain, om det kostar lite extra gör mig ingenting. Jag vill ha det gjort ordentligt och den ska ju trots allt sitta livet ut.

 

Det jag rekommenderar dig att göra är att ringa eller gå och prata med en tatuerare. De kommer definitivt ha svar på alla dina frågor och får nog dina frågor väldigt ofta.

 

Sen har jag läst en väldans massa på tatueringsforum som t.ex. Flashback och Tatoo.se.

http://www.flashback.info/

http://www.tattoo.se/forum/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är jävligt sugen på att tatuera mig och har redan noga tänkt ut motivet.

 

Har dock några frågor som jag hoppas få svar på,

 

1. Gör det ont? kan man få bedövning? :roll:

2. Är det farligt? har hört att man kan få gifter å sånt!

3. Vart i stockholm kan man hitta en riktigt duktig tatuerare?

4. Hur går det till? gör man först en skiss för att se hur den blir och sedan fyller i eller sätter man igång direkt?

5. Vi säger att jag råkar rycka till i armen medan att ritar och det blir fel, kan man typ sudda bort det?

6. Om jag ångrar mig efter några år kan man ta bort det? om ja, blir huden som den va förut eller blir det ärr?

7. Om jag växer och blir tjockare och huden töjer ut sig, vad händer då med tatueringen?

 

1) Det kan göra ont men det bedövas (lite iaf) av sig själv efter en stund då det svullnar upp lite grann.

 

3) Doc Forest ska väl vara en av dom bra tatuerarna i Sthlm, eller är jag helt fel ute där?

 

4) Tatueraren sätter väl på en "skiss" på din arm som du får titta på och godkänna, sen när du tycker allt ser bra ut så börjar han/hon.

 

7) Den spricker/kan spricka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Gör det ont? kan man få bedövning? :roll:

Jag tyckte inte att det gjorde ont, mr Painman. :D

 

Haha, don't let the name fool you!

 

Är sjukt weak när det gäller nålar, blir illamående bara att tänka på sånt :?

 

Jag ska själv tatuera mig, tänkte att det ska bli av den här veckan eller nästa. Har aldrig tatuerat mig förut, så jag har svårt att svara på dina frågor. Kan tipsa om vad jag gjort hittills och vad jag tycker att du borde göra.

 

tack för svaret ska genast titta närmare på saken med en tatuerare!

Om du nu ska tatuera dig nästa vecka kan du väll komma tillbax och dela med dig av den erfarenheten är du snäll :)

 

Vad har du nu tänkt dig tatuera?

Själv ska jag köra på dessa två:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Faravahar.png - under vänstra bröstet, 50% av den bilden

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f1/Bodleian_J2_fol_175_Y_28_1.jpg - insidan av högra överarmen, 25% av den bilden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaret ska genast titta närmare på saken med en tatuerare!

Om du nu ska tatuera dig nästa vecka kan du väll komma tillbax och dela med dig av den erfarenheten är du snäll :)

 

Vad har du nu tänkt dig tatuera?

Själv ska jag köra på dessa två:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Faravahar.png - under vänstra bröstet, 50% av den bilden

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f1/Bodleian_J2_fol_175_Y_28_1.jpg - insidan av högra överarmen, 25% av den bilden

Det blir den här spadersymbolen på underarmen samt en text på latin i skrivstil som jag inte riktigt bestämt ännu. Återkommer när jag gjort den, är jävligt sugen på att göra den nu i veckan. Kan fixa en bild och säga hur det var.

 

Inte för att jag vet eller så, men jag tror att insidan av överarmen gör jävligt ont :?. Men är det där du vill ha den så kan du ju stå ut med lite smärta för att få den där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Gör det ont? kan man få bedövning? :roll:

2. Är det farligt? har hört att man kan få gifter å sånt!

3. Vart i stockholm kan man hitta en riktigt duktig tatuerare?

4. Hur går det till? gör man först en skiss för att se hur den blir och sedan fyller i eller sätter man igång direkt?

5. Vi säger att jag råkar rycka till i armen medan att ritar och det blir fel, kan man typ sudda bort det?

6. Om jag ångrar mig efter några år kan man ta bort det? om ja, blir huden som den va förut eller blir det ärr?

7. Om jag växer och blir tjockare och huden töjer ut sig, vad händer då med tatueringen?

 

Svarar efter egna erfarenheter:

 

1. Beror på var på kroppen du har den och hur tjock nål tatueraren använder. Bedövning kan du inte få.

 

2. Generellt sett absolut inte farligt. Var däremot noga med att du går till en ordentlig tatuerare som förstår att hygien är A och O.

 

3. Det kan jag inte svara på :)

 

4. Du ger tatueraren en bild alternativt väljer en färdig. De ritar sedan upp den på ett papper, drar den i en maskin så den kommer ut på ett annat slags papper, som de sedan trycker på din kropp så att bläcket från det pappret fastnar på dig. Därefter bestämmer man sig ifall det är det slutgiltliga resultatet man vill ha, och då börjar processen.

 

5. Nej du kan inte sudda bort då :) Som tur är så har tatuerare oftast fantasi, och kan göra ett snyggt tillägg för att dölja misstaget. Misstaget kanske kan bli något jättefint. :roll:

 

6. Du kan ta bort med en laserbehandling.. hur lätt det är att få till en sådan vet jag inte, och tumregel är att borttagningsprocessen kostar 10ggr så mycket som tatueringen gjorde. Jag har fått för mig att det blir en viss ärrbildning, men inte så jättefarligt.

 

7. Huden är som tur är väldigt flexibel, så den töjs bara ut lite... men växer du jättejättejättemycket så kan den spricka.

 

Gjorde min fågel Fenix för några månader sedan. En liten bild från samma dag den gjordes:

 

P05-14-06_21.47.jpg

 

I fall du har några andra frågor så svarar jag gärna efter bästa förmåga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är jävligt sugen på att tatuera mig och har redan noga tänkt ut motivet.

 

Har dock några frågor som jag hoppas få svar på,

 

1. Gör det ont? kan man få bedövning? :roll:

2. Är det farligt? har hört att man kan få gifter å sånt!

3. Vart i stockholm kan man hitta en riktigt duktig tatuerare?

4. Hur går det till? gör man först en skiss för att se hur den blir och sedan fyller i eller sätter man igång direkt?

5. Vi säger att jag råkar rycka till i armen medan att ritar och det blir fel, kan man typ sudda bort det?

6. Om jag ångrar mig efter några år kan man ta bort det? om ja, blir huden som den va förut eller blir det ärr?

7. Om jag växer och blir tjockare och huden töjer ut sig, vad händer då med tatueringen?

 

 

 

1. Ja det gör ont, i början är det rätt ok, men efter 1-2 timmar blir det jävligt smärtsamt, dock är smärtan halva nöjet, jag skulle inte gilla mina tatueringar lika mkt om det inte kändes att göra dom. Finns en salva man kan bedöva med, "Emla" tror jag den heter, finns på apotek, dock jävligt dyr.

 

2. Farligt å farligt, beror väl på om tatueraren använder en rostig spik, går du till en seriös studio kommer du inte behöva oroa dig dock.

 

3. Ingen aning.

 

4. Du lär ju ha nåt önskemål om motiv, annars har tatueraren massa pärmar där du kan få ideer. När du valt motiv så brukar dom flesta tatuerare ändra den litegrann, så inte 200 människor går omkring med samma tatuering. Dom skissar på ett papper som dom sedan överför på din arm där du får se resultatet och även om positionen är godkänd, annars är det bara tvätta bort å flytta den lite.

 

5. Du kommer inte rycka undan armen, och ifall du gör det kommer det inte spela nån roll, inget du behöver oroa dig för.

 

6. Om du ångrar dig efter några år är du antingen för ung, eller så skaffar du en tatuering av fel anledning. Ett tips kan ju vara att inte tatuera in "I LOVE COCK" i pannan, utan en diskret tatuering första gången. Direkt jag gjorde min första blev jag helt fast och vill hela tiden göra mer, ångrar inte heller nån av mina.

 

7. Om du tex gör en tatuering på överarmen och börjar styrketräna så du blir påtagligt mkt större så kan tatueringen "Flytta" sig, vet inte riktigt om den spricker.

 

 

Hoppas det gav lite klarhet, är det någonting du är osäker om så är du hemskt välkommen att PM:a mig för mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bestämt vad jag ska skriva, ska ta och ringa lite tatueringstudios ikväll tänkte jag. Dem har väl öppet på kvällar? Hoppas det.

 

Kan ni tipsa om lite olika tatueringsstudios i Stockholm? Gärna i Stockholm eller söder om Stockholm.

 

Edit:

Kollade på flashback och hittade en del studios som dem rekommenderade där.

Circletatto (Sundbyberg)

House of Pain (Stockholm, Hökarängen, Jakobsberg)

East Street Tattoo (Stockholm)

Art by Fafnir (Stockholm)

 

Alla verkar vara riktigt bra studios, bilderna som finns på sidorna ser jävligt bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du ångrar dig efter några år är du antingen för ung, eller så skaffar du en tatuering av fel anledning. Ett tips kan ju vara att inte tatuera in "I LOVE COCK" i pannan, utan en diskret tatuering första gången. Direkt jag gjorde min första blev jag helt fast och vill hela tiden göra mer, ångrar inte heller nån av mina.

 

 

jag har noga tänkt på det, ska göra tatueringarna av personliga skäl och kommer inte ångra mig, det är jag säker på. Det jag mest tänker på är hur andra uppfattar den, mindre kunniga kanske förknippar den med terrorism och araber vilket inte är så bra, kanske lite överdift men ni kanske förstår vad jag menar, vill inte att det ska bli ett hinder i livet om man säger så!

 

Har en annan fråga:

 

När man tatuerar sig dör då hårsäckarna eller kommer det senare att växa hår över?. är 19 nu och har inget hår på brösten men vem vet hur det ser ut om ungerfär 5 år, kommer jag då ha en kal fläck under bröstet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste slå ett slag för Swahili Bob

 

http://www.swahilibobs.com/

 

Ett skönt och duktigt gäng som inte anspelar på att vara så himla coola och tuffa som många andra i branschen. Det finns alldeles för många "Dragon-pain-vampire-death"-studios i Sverige.

Ser ju riktigt jävla bra ut! Hatar det du kallar "Dragon-pain-vampire-death". Nelsons tatueringar ser ju sjukt bra ut, dit måste jag ringa och kolla. Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar även jag av egna erfarenheter:

 

1) Det beror på vart på kroppen du gör det, och hur känslig du är. Insidan av överarmen eller över bröstbenet är betydligt värre än armens utsida...

 

2) Gå till en välkänd tatuerare som har en seriös studio så ska det inte vara något problem.

 

3) Inte en aning...

 

4) Dit jag går skissar tatueraren först på papper, sen använder han något medel för att föra över skissen till kroppen. Sen åker vi...

 

5) Ingen fara

 

6) Se till att vara säker, men visst går det att ta bort med laser och liknande. Men det är dyrt.

 

7) Då får du växa väldigt väldigt fort. I normalfallet är det ingen risk för "sprickor".

 

För övrigt ska du definitivt tala om för tatueraren att det är första gången, så kommer det att bli bra. Räkna dessutom med att du blir sugen på flera. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man tatuerar sig dör då hårsäckarna eller kommer det senare att växa hår över?. är 19 nu och har inget hår på brösten men vem vet hur det ser ut om ungerfär 5 år, kommer jag då ha en kal fläck under bröstet?

 

Hoppas det, då har du en ursäkt för att raka hela bröstet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man tatuerar sig dör då hårsäckarna eller kommer det senare att växa hår över?. är 19 nu och har inget hår på brösten men vem vet hur det ser ut om ungerfär 5 år, kommer jag då ha en kal fläck under bröstet?

 

Hoppas det, då har du en ursäkt för att raka hela bröstet!

 

Det kommer växa hår, var så lugn :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne hos Swahili Bob och snackade med Nelson. Diskuterade hur min tatuering skulle se ut, vara placerad osv.. slutade med att jag bokade tid och den 9/8 så ska jag tatuera mig. :)

 

Fast det blev inte Nelson som ska tatuera för han skulle ha semester, utan det blir Tomas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne hos Swahili Bob och snackade med Nelson. Diskuterade hur min tatuering skulle se ut, vara placerad osv.. slutade med att jag bokade tid och den 9/8 så ska jag tatuera mig. :)

 

Fast det blev inte Nelson som ska tatuera för han skulle ha semester, utan det blir Tomas.

 

Cool!

 

Nelson gick i mitt gymnasium. Vi brukade roa oss med att vända upp och ned på varandras skåp. Ibland släpade vi iväg skåpen till en annan del av skolan, typ en annan våning. Det var mer än en gång jag inte hade med mig några böcker till lektionen på grund av honom. :evil:

 

Han tatuerade redan på den tiden, fast mest sig själv och kompisar. Han har är jäkligt duktig idag faktiskt.

 

Tomas verkar också bra iofs

 

Edit: "Nelson gick i mitt gymnasium." Eller nja, det var lika mycket mitt som andra alla andra skattebetalares...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok soft, Nelson verkade jävligt skön och trevlig. Hans gråskala/svart tatueringar han gjort var bland det bästa jag sett. Han har ju gjort bra mycket mer än det som finns på sidan.

 

Det jag såg av Tomas var hans färgtatueringar, dem var helt jävla mind-blowing för att uttrycka mig milt. Möjligtvis har jag inte sett så mycket, men de var helt sjukt snygga tycker jag.

 

Kommer definitivt låta honom göra något färginslag i min tatuering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...