Max Cady Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 Tidigt i spelet, således inga reads. Jag är Julia E. Hand #65125415 vid bordet: Sardin snabbis Startad: Sun Jul 23 21:43:25 2006 gnydde sitter på plats 1 med 1590.00 Monster669 sitter på plats 2 med 1090.00 kandalope sitter på plats 3 med 900.00 Julia E sitter på plats 4 med 880.00 seve72 sitter på plats 5 med 510.00 kandalope satsar s mörken 20.00 Monster669 satsar l mörken 10.00 Monster669: --, -- kandalope: --, -- Julia E: Kh, Kd seve72: --, -- gnydde: --, -- Pre-flop: Julia E: Höj 80.00 För liten höjning eller? seve72: Lägger mig gnydde: Syna 80.00 Monster669: Syna 80.00 kandalope: Lägger mig Flop (Board: Qd, 2d, 3h): Monster669: Passa Julia E: Satsa 200.00 Betar såklart gnydde: Syna 200.00 Syn? Monster669: Lägger mig Turn (Board: Qd, 2d, 3h, 9s): Julia E: All in Hmm, inte helt stabilt kanske... gnydde: Syna 600.00 Fett jobbigt att han synar! River (Board: Qd, 2d, 3h, 9s, Ad): Showdown: ? Ja, vad säger ni om denna. Den var jobbig. Visste inte riktigt hur jag skulle spela. Några funderingar och tips? Citera
eurythmech Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 Jag skulle ha spelat den likadant, om det nu säger nåt. Citera
ludomir Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 En aningen större raise preflop är ju inte fel. Beten efter flopp känns bra då det finns två kort för färg ute, mycket möjligt att fi här sitter på AQ/KQ. Din all-in efter turn kan väll disskuteras men det är mycket i potten redan här. Citera
Max Cady Postad 23 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2006 Vad sätter ni honom på? Såhär i efterhand när jag tittar på HH´n så ser det ut som AQ, KQ eller QQ han sitter på. Färgdraget borde jag betat bort om han satt med AKs eller AJs. Tror att han har AQ när jag går all in på turn. Citera
zasabi Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 Nånting säger mig att du inte vann men bra spelat iaf Citera
Max Cady Postad 23 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2006 Oj! Hade missat att ta med river! La dit den nu. Värmer att alla tycker att jag spelade korrekt! Brukar vara motsatsen... Om jag vann handen eller ej låter jag vara osagt än så länge. Lägger upp showdown i morgon. Hej så länge Poker pals! Citera
Max Cady Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 Ja handen slutade med att jag åkte ut, slagen av en triss eftersom FI hade 22. Kändes surt att åka ut så tidigt och mot pocket 2:or. Vet inte hur jag skulle ha spelat för att inte åka ut. Större raise preflop och check/synat på turn kanske? Hade jag varit han hade jag dock gått all in på turn. Hade han gjort det hade jag antagligen synat och åkt ut ändå. Citera
eurythmech Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Finns väl sällan någon anledning att höja mer än 4xbb när man är först in preflop. Citera
Hakflem Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 I SnG's brukar jag resonera som så att om jag springer in i ett set med mina höga pockets, så går det alltid att kicka igång en ny... EDIT: Eftersom det är svårt med grymma laydowns med så grunda stackar. Citera
Max Cady Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 Helt sant. Det var ju inte världens dyraste inköp direkt. Citera
bzkt Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Sitter på jobbet oerhört uttråkad så jag tänkte ge lite konstruktiv kritik, en lite djupare sådan. Till att börja med är handen helt rätt spelad, du har KK i en SnG, sålänge inte bordet är uppenbart farligt eller ett A ligger ute. Ja, då ska degen in så fort som möjligt i ett HU-läge. Du höjer preflop till 4BB, vilket är helt korrekt. Du betar kanske lite väl i överkant på flopen, runt 1/2 till 3/4 pot hade nog räckt. Men du får syn så det var ju inte fel spelat. Turn är ju inget att snacka om, det ligger mycket i poten och ett färgdrag och nu även ett stegdrag ligger ute. Bara att dega in och hoppas på syn, du ska inte vara missnöjd med att ta poten direkt heller. Är han en vanlig standardfisk så kommer han syna med många händer du är favorit mot här. Nu går vi istället över till den mera (vad jag tycker) intressanta frågan. Nämligen varför du postar den här handen i handanalys. Jag tror nämligen att du vet att du spelade rätt, men är ändå lite osäker. Om du kollar över handen inser du att handen är rätt enkel att spela och du ställs inte inför några svåra beslut alls i handen. Så jag tror att du postade handen lite som en badbeat-historia och lite som en "kunde jag spelat annorlunda?". Jag tycker att det är viktigt att kunna analysera en sån här hand själv och komma fram till att man spelade rätt och hade otur helt enkelt. Sen är det bara att fortsätta. Mitt råd är att inte överanalysera såna här händer utan ha självförtroende i ditt spel och analysera händer där du ställs inför svåra beslut istället. Och när du gör det, posta inte resultatet för det är oftats väldigt ovesäntligt. Hoppas du förstår mina tankegångar i den här något flummiga posten. Citera
larsdissler Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Jag tycker du spelar bra på alla gator. Visst hade du väl kunnat höja mer preflop men samtidigt vill du väl ha lite action med KK också? Citera
Max Cady Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 Sitter på jobbet oerhört uttråkad så jag tänkte ge lite konstruktiv kritik, en lite djupare sådan. Till att börja med är handen helt rätt spelad, du har KK i en SnG, sålänge inte bordet är uppenbart farligt eller ett A ligger ute. Ja, då ska degen in så fort som möjligt i ett HU-läge. Du höjer preflop till 4BB, vilket är helt korrekt. Du betar kanske lite väl i överkant på flopen, runt 1/2 till 3/4 pot hade nog räckt. Men du får syn så det var ju inte fel spelat. Turn är ju inget att snacka om, det ligger mycket i poten och ett färgdrag och nu även ett stegdrag ligger ute. Bara att dega in och hoppas på syn, du ska inte vara missnöjd med att ta poten direkt heller. Är han en vanlig standardfisk så kommer han syna med många händer du är favorit mot här. Nu går vi istället över till den mera (vad jag tycker) intressanta frågan. Nämligen varför du postar den här handen i handanalys. Jag tror nämligen att du vet att du spelade rätt, men är ändå lite osäker. Om du kollar över handen inser du att handen är rätt enkel att spela och du ställs inte inför några svåra beslut alls i handen. Så jag tror att du postade handen lite som en badbeat-historia och lite som en "kunde jag spelat annorlunda?". Jag tycker att det är viktigt att kunna analysera en sån här hand själv och komma fram till att man spelade rätt och hade otur helt enkelt. Sen är det bara att fortsätta. Mitt råd är att inte överanalysera såna här händer utan ha självförtroende i ditt spel och analysera händer där du ställs inför svåra beslut istället. Och när du gör det, posta inte resultatet för det är oftats väldigt ovesäntligt. Hoppas du förstår mina tankegångar i den här något flummiga posten. Tack! Det är svar som dina som gör att jag hänger här på forumet! Direkt efter jag åkt ut var jag väldigt osäker på om jag gjorde något fel. Nu med distans vet jag inte vad jag kunde gjort annorlunda. Jag kommer spela likadant om situationen dyker upp igen alltså! Tråden hör nog alltså från och med nu hemma någon annanstans än handanalys.... Tack igen för ditt svar! Citera
Recommended Posts