fred93 Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Tänkte kolla om det finns lite folk som är vakna och orkar posta lite smarta analyser av dessa händer. Tycker hela tiden att jag hamnar i jobbiga situationer med halvdana händer som slutar med att jag betalar en massa onödiga pengar när jag är slagen. ** Game ID 869059931 starting - 2006-07-22 23:40:50 ** Done Me Right [Hold 'em] (0.50|1.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money - Codemaker sitting in seat 1 with $21.30 - toomash99 sitting in seat 2 with $178.71 - therethere sitting in seat 3 with $47.50 - PetePop9 sitting in seat 4 with $2.48 - jchs sitting in seat 5 with $61.62 [Dealer] - Nint0 sitting in seat 6 with $26.98 Nint0 posted the small blind - $0.25 Codemaker posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to therethere: , toomash99 raised - $1.00 therethere raised - $1.50 PetePop9 folded jchs folded Nint0 folded Codemaker folded toomash99 called - $1.50 ** Dealing the flop: , , toomash99 checked therethere checked ** Dealing the turn: toomash99 bet - $1.00 therethere ??? Fel att checka floppen? Hur spela turn? Citera
fred93 Postad 22 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2006 Såg nu att man bara får ha en hand per post Bryr er bara om första. Citera
vetgirig Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Du kan editera posten och ta bort de andra. Första handen: Betta ut på floppen. Betta ut på turn. Betta ut på river. Om du blir reraisad syna ner. Fi kan inte veta att du har överpar i detta läget så det är bara och betta ut. I fixed limit ökar potten långsamt så det gäller och betta och betta och betta för att få in lite vinst på dina monsterhänder. Skälet till att Fi bettar ut på turn är för att du inte bettar på floppen. Du måste betta ut för att se hur du står och bygga pott och jaga bort motståndarna och inte ge dem frikort för att dra ut dig. Citera
heltok Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 tänkte svara, men vetgirig hann före.... som han säger... Citera
fred93 Postad 23 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2006 Nu är dem andra händerna borttagna. Anledningen till att jag checkar floppen är att jag är rädd för en checkraise då jag vill hålla potten nere. Känns som att jag aldrig kan vinna en stor pott i det här läget då jag inte tror att han kommer att betala hela vägen utan en dam. Om jag däremot betar hela vägen och han har en dam så vinner han en stor pott. Genom att checka så ger jag dessutom han chansen att bluffa vilket han troligtvis inte hade gjort om jag fortsätter att visa styrka på floppen. Tänker jag helt galet eller? Citera
nauska Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 Jag skulle ha bettat ut på floppen. Givetvis vill du bygga pott i det här läget! Många som synar dig här utan en dam. Bettar du inte får du ingen info om vad han kan ha för hand. Får du en raise mot dig får du väl ta ett nytt beslut då. Själv skulle jag ha synat och tagit nytt beslut efter nästa kort. Sjuan känns ju som ett helt ofarligt kort, så jag skulle inte vara orolig där. Citera
mikj Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 På flopen betar man bara 1 big bet, så på flopen kan man absolut inte vara rädd att stoppa in bets. Det är ju oftast på flopen man betar för att se var man är någonstans. Citera
Mogge13 Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 solklar bet på floppen.. turn så är det call eller raise (tycker jag) Citera
vetgirig Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 Nu är dem andra händerna borttagna. Anledningen till att jag checkar floppen är att jag är rädd för en checkraise då jag vill hålla potten nere. Känns som att jag aldrig kan vinna en stor pott i det här läget då jag inte tror att han kommer att betala hela vägen utan en dam. Om jag däremot betar hela vägen och han har en dam så vinner han en stor pott. Genom att checka så ger jag dessutom han chansen att bluffa vilket han troligtvis inte hade gjort om jag fortsätter att visa styrka på floppen. Tänker jag helt galet eller? Ja, chansen att floppa en triss är så liten att du behöver i praktiken inte vanligvis vara orolig för den . Utan ni kan både vara rätt säkra på att den andra inte har en dam. Så betta ut och låt inte Fi få gratiskort som gör att Fi drar ut dig. Får du en checkraise emot dig så vet du att Fi har en mycket bra hand - då kan du kasta dina kort om du vill det. Men en checkraise behöver inte betyda att Fi har dam utan kan lika gärna sitta på en 7:a som inte vill se dig syna och dra ut om du sitter på AK. Du skall inte vara rädd för att vinna potten direkt - en vinst är en vinst och när brädan blir farlig är det bästa att direkt få reda på om det är besvär eller ej. Det enda sätter du kan få reda på det är genom att betta ut. Citera
elvisero Postad 23 Juli , 2006 Rapport Postad 23 Juli , 2006 På flopen betar man bara 1 big bet, så på flopen kan man absolut inte vara rädd att stoppa in bets. Det är ju oftast på flopen man betar för att se var man är någonstans. Det är ett halvt big betpå floppen, alltså ett small bet om man ska blanda svenska och engelska. På tex 3/6-nivån är 3 ett small bet och 6 ett big bet. På just den här floppen bettar du väl för värde, du slår ju i princip alla händer utan en Q, men många fler än så kommer att syna. Citera
Recommended Posts