poddan Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Finns det någon själ som har kunskaper att lära ut inom ovanstående?? Det jag är ute efter är ett prog som kan läsa in en txt fil och som säger till om jag får en träff i en db som jag ständigt lägger in data i. Enkelt förklarat. Fil där jag är intresserad av att hästnamnet är p-key Halmstad - V75 - DD Lö 8 Jul 4 jul kl. 18:30 1 Ville Broline/Goop Björn 2 Adams Hall (us)/Svanstedt Åke 3 Harmonic Silvio/Untersteiner Peter 4 Magnific Ås/Uhrberg Thomas 5 Sundance Clover* (de)/Lugauer Conrad 6 Viktor På Äng/Jensen Flemming 7 Laritz Supergoal/Sundberg Hans-owe 8 Jeannes Shadow/Forsgren Lennart 9 Doxology Movie/Takter Johnny 10 Capijero/Borg Leif 11 Whiz Kid/Kihlström Örjan 12 Taylor Boko/Adielsson Erik 13 14 15 1 Shania Maid/Goop Björn 2 Ymers Amber/Adielsson Erik 3 Lass Finans/Takter Johnny 4 Mini Miss Molly/Sjunnesson Jörgen 5 Bodil Zonett/Kihlström Örjan 6 Ninia De Mortree/Svanstedt Åke 7 Ausa T.y.c./Uhrberg Thomas 8 Vanilla Sky/Ingves Peter 9 Rydens Cassandra/Linderoth Mikael Å 10 Cabaret Kemp/Ohlsson Ulf 11 Carmosine/Zackrisson Tommy 12 Anna Woj/Jensen Flemming 13 14 15 Vore kul med lite hjälp. Citera
fredyr Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Google Groups är ett bra tips, där finns mycket bra. Tex, för att läsa in en fil i VB kolla här. Citera
Codemaker Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Google Groups är ett bra tips, där finns mycket bra. Tex, för att läsa in en fil i VB kolla här. Det där är VB6. I .NET är StreamReader-klassen lämplig att använda för att läsa filer. Citera
poddan Postad 23 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2006 Stämmer bra . Sitter med VB 2005 steg för steg. Klassen StreamReader har jag hittat nåt om. Kul med böcker med övningsobjekt, ja menar vem vill inte göra en egen browser Citera
Recommended Posts