Gå till innehåll

Pengar eller WSOP-titel?


Colderose

Recommended Posts

Låt oss säga att man får 1 miljon USD för att komma nia i WSOP Main Event. Låt oss också anta att man får 300.000 USD för en seger i t.ex. en 1.000 USD NL holdem event under WSOP. Vilket skulle ni vilja? En miljon dollar eller en mindre summa pengar men samtidigt en bracelet? Själv skulle jag välja den mindre summan samt en bracelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ta miljonen, sedan skulle jag anlita några tveksamma typer som snokar upp vem idioten är som köper ditt bracelet för över 700k :)

 

edit: Varför skulle man välja bracelet, "äran"?

För mig finns det mer av den varan i att ta mig till finalbord i ME.

De extra 700k skadar inte heller (Läs: En något mer exklusiv lägenhet att grinda i)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att man får 1 miljon USD för att komma nia i WSOP Main Event. Låt oss också anta att man får 300.000 USD för en seger i t.ex. en 1.000 USD NL holdem event under WSOP. Vilket skulle ni vilja? En miljon dollar eller en mindre summa pengar men samtidigt en bracelet? Själv skulle jag välja den mindre summan samt en bracelet.

 

jag tycker iofs en 9:e plats i main väger tyngre än ett bracelet i ett sidoevent...

 

 

men annars hade jag nog valt cash ofta. beror på hur stor skillnad.

 

vinna main event är ju ganska fett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som alla spelare på pokerforu.nu nivån skulle ta pengarna, endast de riktigt rika spelarna värderar ett bracelet högre än pengar. Som t.ex för Erick Lindgren som (ännu) inte vunnit ett bracelet skulle han nog offra mycket pengar för det, detta mer beroende på att de han umgås har bracelets och mobbar honom (läs bl.a. Daniel negraneu). Så i hans kretsar är ett bracelet värt mycket. Men för Nisse Mupp i Spånga, vem av hans polare har ett bracelet och vad är ett sådant värt för honom om man jämför med pengar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deltävlingarna är det definitivt så mycket pengar som möjligt. Även om det är kul att få en titel, så försvinner det i bruset. Jag rankar Mats Rahmns wsop-titel som det näst tyngsta som hänt i svensk poker efter kniven (Chris björin på tredjeplats) men däremot så har ju våra svenska EPT och WPT-titlar säkerligen större sponsringspotential för innehavaren än en WSOP-delseger.

 

Snackar vi main event är däremot frågan en helt annan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deltävlingarna är det definitivt så mycket pengar som möjligt. Även om det är kul att få en titel, så försvinner det i bruset. Jag rankar Mats Rahmns wsop-titel som det näst tyngsta som hänt i svensk poker efter kniven (Chris björin på tredjeplats) men däremot så har ju våra svenska EPT och WPT-titlar säkerligen större sponsringspotential för innehavaren än en WSOP-delseger.

 

Snackar vi main event är däremot frågan en helt annan...

 

Hade varit kul att höra en topp 10 från gdaily... finns ju några övriga att välja på... iremark, gavatin, christers wpt... hur rankas dom eg. internt? De tio största svenska turneringsframgångarna... Hur rankas t.ex Bergsdorf o Anderssons finalbord i main osv?

 

Där har du ett artikeluppslag på poker.se nu efter rahmn:s wsop klonk... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En miljon dollar eller en mindre summa pengar men samtidigt en bracelet?

 

Ja ett armband har man ju mycket nytta av... En och annan gratisdrink i Vegas kanske?! Förstår inte vad det skulle vara för "Ära" i ett sådant.

 

Skulle också ta Cashen, utan tvekan.

 

FordPerfect slog ju huvudet på spiken:

Om jag skulle vinna ett Bracelet skulle det var Coolt ett tag men de där 700k$ extra räcker nog lite längre som jag även kan göra mer nytta för.

 

Som tur är det ju nu upplagt så att 1:an för mest pengar + Bracelet (Har jag hört iaf) så då slipper man välja!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att reklamvärdet i att ha en WSOP-bracelet är högre än 700k USD så jag skulle utan tvekan välja armbandet eftersom jag tror att marknadsföringsvärdet på lång sikt kommer att generera mer pengar än om jag hade valt den högre summan pengar först.

 

Om några år, vem kommer att komma ihåg Daniel Bergsdorf som kom sjua i main event förra året och vem kommer att komma ihåg Mats Rahmns WSOP-seger? För mig väger titeln tyngre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre mer pengar. Det är ändå så mycket lotteri att vinna ett armband att jag inte ser någon större ära i det och bryr mig inte mycket om titlar och prestige i övrigt heller. Den som spelat in mest pengar är b äst, sen spelar det ingen roll om man har 0 eller 10 WSOP-utsmyckningar hemma. Pengarna är det som väger tungt, övrigt är bara smycken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...