Gå till innehåll

Karin Lundgren - vad är grejen?


variance_beta

Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja Karin ser äldre ut än hon är... Tror iofs Birgitta är ca 35.

 

Varken Birgitta eller Christer spelar WSOP, de tycker för mycket om den svenska sommaren. Rätt fascinerande att så många bettingsiter hade dem uppe ändå...

LooooL!

 

Lool what? De har inte spelat WSOP på flera år pga just detta. Rätt sjukt att det då finns siter som erbjuder odds och NO REFUNDS på att Christer/Birgitta ska vinna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit en hel del om Karin, bl.a reportaget från Köpenhamn (och hemma-hos reportaget). Säger precis som Ola; så himla skönt med en tjej som blir premierad för sina pokerkunskaper istället för sitt utseende!

 

lol...låter väl inte heller så snällt. Så du menar att hon är duktig som fan med ful som stryk?

 

:lol: ....hehe

 

Eller sa sager jag att hon ar snygg som bara den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att Betsson verkar ha tummat lite sin nobla uttagning till Team Betsson för den norske och danske representanten? eller hmm... visserligen verkar ju dessa galanta damer ha både resultaten och utseendet med sig, uj uj uj, farlig kombination!

 

https://www.betsson.com/sv/poker/team-betsson/member.asp?id=5

https://www.betsson.com/sv/poker/team-betsson/member.asp?id=6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I firstpoker stod det att hon spelar på rätt så höga NL bord. Kommer inte ihåg exakt hur högt, men har för mig att hon drog in ca 3000 $ på kort tid (typ 1.5h)

 

Kan det vara typ NL 1000-2000$ ....

Man ska väl var rätt så bra om man vinner pengar på de nivåerna

 

Ska se om jag hittar den tidningen, BRB!

 

Japp nu hittade jag tidningen, den låg under Fibban på toa!

 

det står att hon går in på ett 50/50$ NL bord med 5000$ och lämnar border 1.5 h senare med 9000$.

 

Alltså spelar hon på en betydligt högre nivå än de flesta här, (med tanke att en del kör 10$ SnG :D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sin blog på Betssons hemsida skriver hon "Fick pocket Kungar fem limpare jag sitter på Big Blind gör en ordentlig raise alla foldar innan sista killen (gubben) som säger att han vet att han nu gör sitt livs dåligaste all in men att han känner för att gambla. Direkt blev man självklart misstänksam har han AA eller?"

 

Sätter man en femte limpare på AA tycker jag man antingen verkar ha hyffsat låga tankar om den spelaren eller så har man inte alla paddlarna i vattnet. Det skulle väl iofs kunna vara så att någon i senare pos är hyperaggro och alltid höjer mot många limpare men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hon är fantastiskt duktig på poker och är till skillnad från vissa andra pokerproffs otroligt ödmjuk!

 

Nu ska jag inte klanka ner på KL för mycket eftersom jag inte har träffat henne och inte vet någonting om henne...MEN...jag tycker att hon får alldeles för mycket utrymme i First Poker (en väldigt bra tidning i övrigt) och hon ger där knappast något ödmjukt intryck. Skryt, skryt, skryt. Hoppas verkligen inte att hon upplevs så privat. För övrigt tycker jag att denna pojklflicka verkar vara rätt jobbig och dessutom en dålig skribent...men som sagt, jag ska inte klanka ner på KL... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat ur hennes pokerskola på expressen angående cashgame i vegas:

 

Jag sitter på knappen och hittar 5,3 offsuit. Kinesen på min vänstra sida har lilla, och chipleadern har stora mörken. Den supertajta killen sitter i sen position och höjer 6 gånger stora mörken (BB). Alla fram till honom har foldat och det gör även killen efter honom. Så nu är det min tur, jag tänker lite och väljer sedan att inte försöka mig på en bluff mot honom utan slänger mina kort.

 

NÄHÄ?????? va, tänker du inte bluffa den supertighta killen som spelat 10 händer på 2 timmar?

 

Hej, jag heter karin, jag väljer att inte gå i krig mot hela amerikanska nationen med ett ärtrör när Bush rullar fram kärnvapen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.......

Den supertajta killen sitter i sen position och höjer 6 gånger stora mörken (BB). Alla fram till honom har foldat och det gör även killen efter honom. Så nu är det min tur, jag tänker lite och väljer sedan att inte försöka mig på en bluff mot honom utan slänger mina kort.

 

NÄHÄ?????? va, tänker du inte bluffa den supertighta killen som spelat 10 händer på 2 timmar?

 

Solklar all in!! Snubben är supertajt, har inte fått kort på länge och höjer 6 gg BB för att han är uttråkad och förbannad på att inte fått röra sin marker speciellt mycket. Hans J 6o foldar han direkt efter det.

 

All in är standardspel här. Att inte bluffa där är ju att ge bort pengar! ;-) Det är Kinesen hon ska vara rädd för... Alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat ur hennes pokerskola på expressen angående cashgame i vegas:

 

Jag sitter på knappen och hittar 5,3 offsuit. Kinesen på min vänstra sida har lilla, och chipleadern har stora mörken. Den supertajta killen sitter i sen position och höjer 6 gånger stora mörken (BB). Alla fram till honom har foldat och det gör även killen efter honom. Så nu är det min tur, jag tänker lite och väljer sedan att inte försöka mig på en bluff mot honom utan slänger mina kort.

 

NÄHÄ?????? va, tänker du inte bluffa den supertighta killen som spelat 10 händer på 2 timmar?

 

Hej, jag heter karin, jag väljer att inte gå i krig mot hela amerikanska nationen med ett ärtrör när Bush rullar fram kärnvapen ;)

 

Chipleader i cashgame....säger man verkligen så? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...