Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Tråkigt att höra att CG borden är iskalla... Sånt som händer alla, att ta ett break kan bara vara bra ibland. Få upp suget och vinnar mentaliteten.

 

Ska väl kanske ta och presentera ungefär hur mina tankar går inför det kommande året så ni vet vad ni har att vänta här i dagboken. För tillfället så har jag på Prima strax under $36000 efter att min larvigt låga RB för denna månaden kommer in. Jag kommer att ta ut $6k(Thailandskassa:)), lämna $30k på sajten och starta om på NL300 med 100 inköp för nivån i rullen. Kommer prestentera mål för det kommande året lite nogrannare vid årsskiftet men nu vet ni ungefär hur min kommande tid ser ut. Kommer mao inte bli mycket spel för mig de sista dagarna nu men jag får väl uppdatera dagboken åtminstone någon gång om dagen så jag inte glömmer bort den:) Kanske kan jag hitta någon intressant hand, jag vet inte, vi får se!

 

Tycker de är ganska intressant att du har så extremt höga BR krav för dom nivåerna du spelar. Vad har du för motivering till de? (Min gissning är att du spelar proffesionelt och därför inte vill oroa dig för sväningar)

Men jag kan nog tycka att spela med +100 inköp på så relativt låga nivåer är att vara lite väl överrullad. Vill du spela safe så är garanterat +60 inköp alldeles tillräckligt. På +5/10 så är de klart vettigt att ha en stor rulle och att köra med t.ex. +100 inköp, men om du ska ha dom BR kraven hela tiden så kommer de ta väldigt lång tid att komma upp dit, vilket är ditt mål, right?

Sen finns de väl en sida till av myntet och de är att man inte behöver stressa för att komma upp i nivåer utan först klättra när man känner att man krossar motståndet på de nivån man spelar. Jag personligen har dock alltid kännt att jag har velat spela högre och högre (de här är klart väldigt individuelt), och därför har jag många ggr bara kört med kanske +30 inköp innan jag bytte nivå, på gott och ont.

 

Jaja, ville bara ge min synpunkt, lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tråkigt att höra att CG borden är iskalla... Sånt som händer alla, att ta ett break kan bara vara bra ibland. Få upp suget och vinnar mentaliteten.

 

 

 

Tycker de är ganska intressant att du har så extremt höga BR krav för dom nivåerna du spelar. Vad har du för motivering till de? (Min gissning är att du spelar proffesionelt och därför inte vill oroa dig för sväningar)

Men jag kan nog tycka att spela med +100 inköp på så relativt låga nivåer är att vara lite väl överrullad. Vill du spela safe så är garanterat +60 inköp alldeles tillräckligt. På +5/10 så är de klart vettigt att ha en stor rulle och att köra med t.ex. +100 inköp, men om du ska ha dom BR kraven hela tiden så kommer de ta väldigt lång tid att komma upp dit, vilket är ditt mål, right?

Sen finns de väl en sida till av myntet och de är att man inte behöver stressa för att komma upp i nivåer utan först klättra när man känner att man krossar motståndet på de nivån man spelar. Jag personligen har dock alltid kännt att jag har velat spela högre och högre (de här är klart väldigt individuelt), och därför har jag många ggr bara kört med kanske +30 inköp innan jag bytte nivå, på gott och ont.

 

Jaja, ville bara ge min synpunkt, lycka till!

Du har helt rätt. Att pokern är min enda inkomst gör att jag väljer att ha en "överdrivet" stor bankrulle. Jag skulle säkerligen klara mig med färre inköp men jag har vant mig vid att spela med många inköp och det är förmodligen den främsta orsaken att min winrate har varit så stabil som den endå varit. Jag har heller inte bråttom upp i nivå , som primärt mål har jag för tillfället att ha en stabil inkomst varje månad och inte stirra mig blinds på nivåklättring. Jag kommer förmodligen nå högre nivåer varefter men jag vill inte hoppa fram och tillbaka mellan nivåerna så att komma upp med en stabil bankrulle gör förhoppningsvis att jag kan bli vinnande på den nya nivån snabbare.

 

EDIT: Såg nu att jag var inloggad på Dawwes användare:) Det är hur som helst inte Dawwe som skrivit;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande inte tillbaka vid cashgame-borden. Ska försöka hålla det jag sa om att börja om på NL300 i samband med de nya året. Har spelat lite sng senaste dagarna och då främst 33$ på FullTilt. Har inte speciellt mycket pengar på den sajten men jag tänkte spela det resten av året, kombinerat med MTT:s. Har inte kollat igenom vad det kan tänkas bli för turneringar ikväll men några bra garantier borde väl finnas:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det dröjde inte länge innan jag testade CDpokers 1/2 bord igen. Sng är inte tillräckligt kul enligt mig och ska jag spela är det därför cashgame och MTTs som gäller i första hand. Sajten kändes inte lika riggad mot mig idag och kortsessionen slutade mer än 2 inköp +, 430$:)

 

Det var trevligt att få känna på hur det är att spela utan motriggen igen, Då blir det lite roligare att spelaän vad det varit senaste dagarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något att invända emot i denna handen bortsett från att flopbettet kanske kan vara en aning större. Notera att det är semidjupt.

 

Seat 1: Darkfolder ($312.10 in chips)

Seat 3: piche93 ($72.81 in chips)

Seat 5: manlyman1 ($215.15 in chips)

Seat 6: Chlag ($203.50 in chips)

Seat 8: maikie ($205.60 in chips)

Seat 10: Becanto ($369.05 in chips) DEALER

Darkfolder: Post SB $1.00

piche93: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Darkfolder [:Jd::Jh:]

manlyman1: Fold

Chlag: Fold

maikie: Fold

Becanto: Raise $8.00

Darkfolder: Raise $26.00

piche93: Fold

Becanto: Call $19.00

*** FLOP *** [:9d::3d::Tc:]

Darkfolder: Bet $30.00

Becanto: Call $30.00

*** TURN *** [:Js:]

Darkfolder: Bet $92.00

Becanto: Call $92.00

*** RIVER *** [:5d:]

Darkfolder: Allin $163.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. JJ handen.

 

Posta gärna någonting om spelaren... Blir så mycket lättare att avgöra om de är bra eller anus. Men förutsatt att de är en hyffsad gubbe så ser de ok ut. Han borde inte ha ett flushdrag, så som spelat, att du pushar rivern kan inducera en syn från t.ex. QQ/KK som är hans troligaste holding.

 

Flopp beten sög ju lite, runt 45-50 hade varit lagom, men de visste du redan, annars är de ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. JJ handen.

 

Posta gärna någonting om spelaren... Blir så mycket lättare att avgöra om de är bra eller anus. Men förutsatt att de är en hyffsad gubbe så ser de ok ut. Han borde inte ha ett flushdrag, så som spelat, att du pushar rivern kan inducera en syn från t.ex. QQ/KK som är hans troligaste holding.

 

Flopp beten sög ju lite, runt 45-50 hade varit lagom, men de visste du redan, annars är de ok.

Ahh, sorry. Denna hand är ju från CDpoker och där har jag i princip aldrig spelat cashgame så några reads förekommer i princip inte på de flesta spelarna. Kunde självklart ha nämnt det. Jag tror inte att detta är en hyfsad spelare. Spelarkvaliten är väldigt låg generellt sett och han kan nog mycket väl ha ett färgdrag, dock så kände jag att jag förmodligen ger upp för mycket värde genom att checka då han kommer checka bakom händer som QQ/KK som jag liksom du trodde var hans mest troliga händer.

 

Han foldade för pushen btw. Frågan är vad han kan ha haft...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar just nu 150k på Prima. Dubblade upp med 4-tal mot stege andra handen i turneringen men efter det har det gått segt och jag ligger strax under average. Något som blir extra roligt ikväll är att jag ska spela 300k garantin på FullTilt som börjar vid tolvslaget. Hade 107$ kvar på mitt FullTilt-konto så jag gick in på ett 2/4 bord med det jag hade för att förhoppningsvis få ihop till inköpet på 216$. Efter ett par blindssteals samt en uppdubbling så lämnade jag bordet med 218$ så man får hoppas på klonk i den turneringen sen:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubblar ganska tidigt i FullTilts $300,000 - garanti.

 

Full Tilt Poker Game #1468156699: $300,000 Guarantee (10004123), Table 49 - 20/40 - No Limit Hold'em - 18:24:46 ET - 2006/12/24

Seat 2: San Juan Kid (11,995)

Seat 3: BluesBassGuy (2,975)

Seat 4: MathForPoker (3,060), is sitting out

Seat 5: KANSASGRANNY (2,730)

Seat 6: downrig (3,645)

Seat 7: Punkrock_Kid (3,180)

Seat 8: nastyboy29 (7,550)

Seat 9: Pechorin (5,310)

downrig posts the small blind of 20

Punkrock_Kid posts the big blind of 40

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Punkrock_Kid [:Td::Tc:]

nastyboy29 calls 40

slamminshawn sits down

slamminshawn adds 4,575

Pechorin folds

San Juan Kid folds

BluesBassGuy folds

MathForPoker folds

KANSASGRANNY folds

downrig calls 20

Punkrock_Kid raises to 160

nastyboy29 calls 120

downrig calls 120

*** FLOP *** [:2s::9h::3c:]

downrig checks

Punkrock_Kid bets 255

nastyboy29 calls 255

downrig folds

*** TURN *** [:2h:]

Punkrock_Kid checks

nastyboy29 bets 990

Punkrock_Kid raises to 2,765, and is all in

nastyboy29 calls 1,775

Punkrock_Kid shows [:Td::Tc:]

nastyboy29 shows [:3s::7s:]

*** RIVER *** [:4d:]

Punkrock_Kid shows two pair, Tens and Twos

nastyboy29 shows two pair, Threes and Twos

Punkrock_Kid wins the pot (6,520) with two pair, Tens and Twos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken [censored] skitsajt FullTilt är. Efter att man först dubblat upp tidigt i 300k´n så får man en extrem korttorka och så fort man höjer upp med någon bra hand missar man floppen. Hamnar sedan allin med A3 mot KQ på AQX flopp. Klart kungen kommer på river. Sedan så hamnar jag allin preflop med AJ mot KT. Klart tian kommer på turn. Ska jag vara ärlig så är jag glad att pengarna är slut på den sajten, kommer inte sätta in något mer där iaf:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...