Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

punkrock:

Är lite nyfiken på vad du har för taktik i turneirngarna.

spealr du tajjt i början för att sedan speal aggressivare ju längre in i turren du kommer lr satsar du på att bygga stack tidigt , syan mkt och hoppas på klonk i blrjan dvs.

I de flesta turneringar som jag spelar så försöker jag spela tight i inledningen och hitta "säkra" tillfällen att dubbla upp. När turneringen börjar närma sig sitt slutskede så spelar jag olika beroende på stackstorlek, hur viktig turneringen är för mig etc. men mestadels så lösar jag upp spelet mot slutet då det blir nästintill ett måste med tanke på hur höga blindsen blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker ni i dessa lägen utan read? Antar att det är syn även om det kanske inte är jättemycket jag slår bortsett från ett bustat färgdrag. Av diverse stressande omständigheter så bettade jag inte floppen vilket annars är mitt standardspel att göra.

 

- --Joakim-- sitting in seat 1 with $745.64

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $275.52

- Silke_m sitting in seat 3 with $29.15

- hdfthghfhg sitting in seat 4 with $328.15

- Gramm86 sitting in seat 5 with $345.30 [Dealer]

- pkrluntan sitting in seat 6 with $462.81

 

pkrluntan posted the small blind - $1.50

--Joakim-- posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid::Ah::Qh:

Punkrock_kid raised - $12.00

Silke_m folded

hdfthghfhg folded

Gramm86 folded

pkrluntan called - $12.00

--Joakim-- called - $12.00

 

** Dealing the flop: :8s::4s::8d:

pkrluntan checked

--Joakim-- checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the turn: :Ad:

pkrluntan bet - $34.20

--Joakim-- folded

Punkrock_kid called - $34.20

 

** Dealing the river: :5h:

pkrluntan bet - $101.40

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gramm86 är en hyfsad NL300-regular. 23/7/0.8 över 3100 händer. När han höjer har han bra händer så jag ska inte vara säker på att min JJ står preflop även om det är Battle of Blinds. Han fortsätter förmodligen bomba med ett högt par på turn. Väljer att ta en passiv linje för att extrahera så mycket som möjligt från en sämre hand. Kommentarer på alla gator uppskattas.

 

- Gramm86 sitting in seat 1 with $442.02

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $404.52

- tinkeri sitting in seat 3 with $337.40

- Gustavk sitting in seat 4 with $267.89

- bolerogsaft sitting in seat 5 with $313.60

- MM09 sitting in seat 6 with $267.30 [Dealer]

 

Gramm86 posted the small blind - $1.50

Punkrock_kid posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jh::Jc:

tinkeri folded

Gustavk folded

bolerogsaft folded

MM09 folded

Gramm86 raised - $15.00

Punkrock_kid called - $15.00

 

** Dealing the flop: :4d::5s::8h:

Gramm86 bet - $22.00

Punkrock_kid called - $22.00

 

** Dealing the turn: :6d:

Gramm86 checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the river: :Td:

Gramm86 bet - $35.50

Punkrock_kid called - $35.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postflop reraisar jag alltid JJ och bättre mot raisar från Button, samt SB. En raise till $30 där, sen omvärdera vid omslag. Vid syn, betta potten på låg flopp. Omslag då, och du är uppe mot överpar/set 7/10... Vik!

 

Floppen hade jag nog oxå synat, för att få in lite bluffvärde(om det nu heter så :D )

 

Turn hade jag smällt på med ett 2/3 pottbet i förhoppning om att plocka hem den redan där.

 

Rivern hade jag oxå bara synat, men mina marker hade redan varit i potten innan river, som du förstår av ovan nämnda resonemang.

 

 

Ja, jag har stora svängningar på min rulle ;)

 

Bara lite tankar! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ handen borde du nog droppa, om du inte tror han kan göra en skadat stor "värdebet" med AJ.

 

JJ handen e ju lite weird, enda du slår där e ju AT och möjligen en weird bluff med KQ, han kan ju fått runner flush oxå. Så du får pisk av alla floppade set, 77 för stege och QQ+. AK betar han väl knappast eller?

 

Checken på turn e väl bra, betar du å får syn så slår du ju i princip bara 99 och TT, samtidigt som du antagligen inte kan få honnom att bluffa på rivern om han skulle känna fört.

 

Hey va betyder statsen dära förresten? "23/7/0.8 över 3100 händer" :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog också bara synat preflop,

 

Varför? Fi höjer väldigt ofta med Ax från SB om det varit roundfold. Hur göra om floppen ger 4 :club: 5 :diamond: A :heart: ? Klart att man vill ha ut så mkt värde av sin hand som möjligt, men varenda överkort (finns trots allt 12st) gör det svårt att spela vidare. Raisar man ett $15 bet där så släpper Fi allt som oftast Ax och sånt skräp. Tycker det är bättre att försöka få ut så mkt information om Fi:s HD redan innan Flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar handen fint. Preflopsynen är bra, du säger inget om din hand samt att lättare kan få fi att bluffa lägre par/överkort på liknande brädor. Att höja flop för att se var du står som någon skrev är ju inte så hett. Riversynen är ju ett måste när du ahr tagit en sån passiv linje, ingen idé att höja för då får du knappast syn av något sämre, men det vet du redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot vissa spelare kan det kanske vara bra att slå om preflop men mot denna spelare så tror jag inte att jag har någon större möjlighet att få ut mycket mer pengar på floppen av en sämre hand ifall jag slår om preflop. Han är relativt vek. Därför tycker jag min linje känns bra just mot Gramm86. Jag är också ute efter att få värde i handen, inte information som vissa vill ha här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker ni i dessa lägen utan read? Antar att det är syn även om det kanske inte är jättemycket jag slår bortsett från ett bustat färgdrag. Av diverse stressande omständigheter så bettade jag inte floppen vilket annars är mitt standardspel att göra.

 

- --Joakim-- sitting in seat 1 with $745.64

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $275.52

- Silke_m sitting in seat 3 with $29.15

- hdfthghfhg sitting in seat 4 with $328.15

- Gramm86 sitting in seat 5 with $345.30 [Dealer]

- pkrluntan sitting in seat 6 with $462.81

 

pkrluntan posted the small blind - $1.50

--Joakim-- posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid::Ah::Qh:

Punkrock_kid raised - $12.00

Silke_m folded

hdfthghfhg folded

Gramm86 folded

pkrluntan called - $12.00

--Joakim-- called - $12.00

 

** Dealing the flop: :8s::4s::8d:

pkrluntan checked

--Joakim-- checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the turn: :Ad:

pkrluntan bet - $34.20

--Joakim-- folded

Punkrock_kid called - $34.20

 

** Dealing the river: :5h:

pkrluntan bet - $101.40

Punkrock_kid ???

 

Syn känns ganska kallt.

 

Att det checkas fram till dig är ju standard, sen när du checkar bakom så sitter du 90% av gångerna utan överpar. Pga brädans utseende.

 

Sen faller A på turn och Fi betar ut nästan pott. Varför göra det med ett sämre A än ditt? Kan vara Ax spader iofs.

 

När du sen synar och Fi pottar igen på en hyfsat blank river så borde varningklockorna ringa. Vad tror fi du lägger på rivern som du synade turn med?

 

Han har en bättre hand och du ska lägga :D

 

Förövrigt så suger det att jobba så mycket så att man inte hinner lira poker. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn känns ganska kallt.

 

Att det checkas fram till dig är ju standard, sen när du checkar bakom så sitter du 90% av gångerna utan överpar. Pga brädans utseende.

 

Sen faller A på turn och Fi betar ut nästan pott. Varför göra det med ett sämre A än ditt? Kan vara Ax spader iofs.

 

När du sen synar och Fi pottar igen på en hyfsat blank river så borde varningklockorna ringa. Vad tror fi du lägger på rivern som du synade turn med?

 

Han har en bättre hand och du ska lägga :D

 

Förövrigt så suger det att jobba så mycket så att man inte hinner lira poker. :(

Varför han skulle betta ut med ett sämre Ess på turn kan man ju fråga sig men många gör det för att de har just ett A. Det kan vara med motiveringen " Det ligger färgdrag ute" eller liknande. Han kan ju även ha färgdraget med eller utan spader A. Det var väl i princip de alternativen jag hade i mitt huvud då handen utspelade sig.

 

Så man kan ju säga att det är lite oklart om han sitter på en bättre hand eller inte när han bettar river då han troligen inte gör det med ett sämre A. AK, 8X eller missat färgdrag borde vara hans HD här på ett ungefär.

 

Du har faktiskt rätt den här gången. Killen hade AK och tog hem potten. När jag är fullt fokuserad kan jag kanske hitta folden men kunde det inte nu :)

 

Förövrigt suger det att jobba när man kan spela poker istället :D

 

:club::diamond::heart::spade:

 

I den andra handen jag postade där jag hade JJ så hade motståndaren 99 som han värdebettade efter att jag visat mig svag på turn. Blev ganska lyckat med tanke på handen han hade. Vet inte om han hade synat ett turnbet, Möjligt men långt ifrån säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutade på + efter att jag av någon anledning blivit stejkad med 100$ på PartyPoker mitt i natten som slutade på 500$ efter spel på både 5/10 o 10/20. Orkar dock inte dra hela historien :) Plussade 50$ på Prima också tillslut men backade 2000:- på SvS :) Idag blir det spel på lokala klubben och sen kanske det blir en turnering eller två framåt natten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog också bara synat preflop, men sen hade jag höjt på flop för att se var jag står, om han sen reraisat vet jag ej vad jag gjort, det är därför jag inte är så vass....

 

Tilta mig långsamt...efter jag läste ditt inlägg satt jag och sket i en halvtimme....TACK!

 

EDIT. Jag blev så arg så att jag bajsade på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog också bara synat preflop, men sen hade jag höjt på flop för att se var jag står, om han sen reraisat vet jag ej vad jag gjort, det är därför jag inte är så vass....

 

Tilta mig långsamt...efter jag läste ditt inlägg satt jag och sket i en halvtimme....TACK!

 

EDIT. Jag blev så arg så att jag bajsade på mig.

 

 

hahahaha jag med! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bygger vidare litegrann på min nyskapade Partyrulle :) Spelar för tillfället en 109$ turnering där jag ligger helt okej med. Gick samtidigt som turneringen startade in med minimiinköp på 1/2 och plussade 200$. Sitter nu på ett 2/4 och försöker bygga upp stacken lite grann så får vi se om natten kan avslutas med lite 5/10 :P Beror på om jag plussar eller inte. Dessa pengar är gamblingpengar som det får gå lite hur det vill med :)

 

EDIT: Spelar precis en hand värdelöst i turneringen och förlorar nästan hela stacken :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontana kommentarer på handen? Ska jag släppa på river? Vad värdebettar han i det här läget? Har inte mött killen förut.

 

- crazylenis sitting in seat 1 with $508.12

- Way333 sitting in seat 2 with $300.55

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $675.23

- Pokcamp sitting in seat 4 with $382.38 [Dealer]

- Smallfaces sitting in seat 5 with $19.80

- WhaaataBLUFF sitting in seat 6 with $39.50

 

Smallfaces posted the small blind - $1.50

WhaaataBLUFF posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :As::Qc:

crazylenis folded

Way333 folded

Punkrock_kid raised - $12.00

Pokcamp called - $12.00

Smallfaces folded

WhaaataBLUFF folded

 

** Dealing the flop: :2c::3d::6s:

Punkrock_kid bet - $18.00

Pokcamp called - $18.00

 

** Dealing the turn: :5s:

Punkrock_kid checked

Pokcamp bet - $30.75

Punkrock_kid called - $30.75

 

** Dealing the river: :Ts:

Punkrock_kid checked

Pokcamp bet - $61.50

Punkrock_kid called - $61.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...