Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mjamja, ska väl kanske raila då, men då förväntar jag mig ett finalbord, stänger ner jätte EV+ bordet nu ju.

 

EDIT: Kanadicken verkar ju lagomt gla, vad har du gjort med han? :D KK vs AA lr nåt sånt?

LOL, Först var det en hand där jag floppade öppet stegdrag med 9T och han minibettade floppen, Jag synade och fick upp par på turn. Han minibettade igen och jag synade. Satte Tian på river och han kallar det för värsta utdragningen mot hans par. Sen vann jag med AK mot 99 mot honom. Helt sjuk utdragning eller hur :)

 

OT: Stackbrat. Jag blev lite chockad förut när jag hade läst ett par av dina poster i dagboken och en stund efteråt minimerade pokerforumrutan. Din avatar dyker upp som en stor utdragen bild som skrivbordsunderlägg, Jag trodde du hade hackat min dator ett tag :D Förstår inte hur jag lyckades göra men jag har inte orkat byta bakgrund :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjamja, ska väl kanske raila då, men då förväntar jag mig ett finalbord, stänger ner jätte EV+ bordet nu ju.

 

EDIT: Kanadicken verkar ju lagomt gla, vad har du gjort med han? :D KK vs AA lr nåt sånt?

LOL, Först var det en hand där jag floppade öppet stegdrag med 9T och han minibettade floppen, Jag synade och fick upp par på turn. Han minibettade igen och jag synade. Satte Tian på river och han kallar det för värsta utdragningen mot hans par. Sen vann jag med AK mot 99 mot honom. Helt sjuk utdragning eller hur :)

 

Den killen lär ju slå sönder bord o stolar varje gång hans smörgåsar landar med smöret neråt när han tappar dem, hahaEDIT: trist, men du klonkar ju nästa 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen gick lite sådär och efter att jag slaskade bort 200$ på NL100 HU så slutade dagen dryga 300$ upp. Har gått lite segt nu i ett par dagar men hoppas på att det vänder inom kort :) Fortfarande plus men de där fantasisiffrorna man uppnådde för en kort tid sedan dyker ju inte upp längre :)

 

Angående händerna så verkar det inte bli mycket till diskussion, Lite synd för i AJ handen har jag fortfarande inte kommit fram till ifall en push eller syn är rätt på turn. Jag väntar med att posta resultatet i den ifall det är någon som kommer in och har någon åsikt.

 

AA-handen slängde jag efter hans turnbet då han kändes riktigt stark. Limpsyn + action på låg flopp är ofta, ofta set känns det som.

 

Ska se om det blir något spel snart, Inte riktigt motiverad men blir det kanske närmaste minuterna/timmarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har följt din dagbok med stort intresse senaste tiden eftersom jag själv spelar 1/2 på prima, men har inte skrivit något förut. Måste säga att jag är imponerad av ditt spel, och att jag inte själv håller den nivån med jag ska ändå ge kommentarer angående AJ handen.

En standardhöjning och syna en reraise från dig känns som han eventuellt mörkar kk/aa eller hoppas träffa set med 99+. Övrigt kanske han synar med så dåliga händer som KQs, vet inte riktigt hur löst han spelar. Problemet är imo ditt flopbet som jag tycker är för lågt. Han kan tolka det som att du är tom och helt enkelt och försöker köpa potten med t.ex AK.

Jag skulle tro att du ligger under 2/3 av gångerna efter turn, och möjligheten att köpa ut han är kanske 20-25%. Synar du och träffar får du troligtvis hela hans stack. Pushar du har jag svårt att se att han skulle lägga något annat än en bluff.

 

Jag skulle troligtvis lägga denna handen på turn, men det är ett är ett mycket marginellt beslut. Bra hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har följt din dagbok med stort intresse senaste tiden eftersom jag själv spelar 1/2 på prima, men har inte skrivit något förut. Måste säga att jag är imponerad av ditt spel, och att jag inte själv håller den nivån med jag ska ändå ge kommentarer angående AJ handen.

En standardhöjning och syna en reraise från dig känns som han eventuellt mörkar kk/aa eller hoppas träffa set med 99+. Övrigt kanske han synar med så dåliga händer som KQs, vet inte riktigt hur löst han spelar. Problemet är imo ditt flopbet som jag tycker är för lågt. Han kan tolka det som att du är tom och helt enkelt och försöker köpa potten med t.ex AK.

Jag skulle tro att du ligger under 2/3 av gångerna efter turn, och möjligheten att köpa ut han är kanske 20-25%. Synar du och träffar får du troligtvis hela hans stack. Pushar du har jag svårt att se att han skulle lägga något annat än en bluff.

 

Jag skulle troligtvis lägga denna handen på turn, men det är ett är ett mycket marginellt beslut. Bra hand!

Tack. Alltid trevligt att höra att folk uppskattar dagboken och framförallt ens spel. :)

 

Om vi säger såhär till att börja med. På 1/2 skulle jag bli livrädd ifall jag slog om med AJ och fick syn men på 1,5/3 så har spelarna generellt en bredare range som de synar trebets med preflop. Dock inte sagt att det måste vara så med just denna motståndare.

 

Mitt flopbet kan tyckas vekt men vi måste ha i åtanke att AJ inte direkt ligger högst upp av händerna som trebettas preflop även om handvärdet inte är värdelöst. Därför ansåg jag att det enda sättet att få värde av en hand som synar en trebet preflop egentligen är att underrepresentera sin hand genom ett svagt flopbet. Min hand kan i hans ögon mycket väl se ut som en missad AK som du säger och då tycker jag att jag har uppnått något bra. Jag tror faktiskt att jag leder på floppen relativt ofta trots allt men att få värde är inte särskilt lätt.

 

Turnkortet är ju ett bra kort då jag plockar upp nötfärgdraget och en check känns som det enda rätta spelet. Han bettar ut ett ganska starkt bet men det finns nog en hel del händer han borde kunna ha i detta läge. Du skriver att jag förmodligen kommer få hela hans stack ifall jag synar och träffar? Det kommer jag ju aldrig få med 4 :club: på brädet. Frågan är ju om min AJ har tillräckligt mycket showdownvärde för att checksyna och även checksyna river eller om en push är rätt för att förhoppningsvis få bort en hand som QQ utan :club: . Det borde ju vara riktigt svårt att få syn av en sämre hand vid en push men samtidigt så är jag inte helt övertygad hur min hand står sig i förhållande till hans HD. Kan han egentligen sätta mig på annat än AK när jag checkar turn?

 

Tack så mycket för inlägget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut inte det behövs ett större bet. Får potten så pass ofta att det bara är dumt att betta mera på floppen. Vid syn är det nästintill lika bra att openfolda turnen men i det här fallet vet jag inte i.o.m de extra outsen. Tror dock inte att han betalar av dig vid färgträff så en fold är väl inte jättefel ifall du inte sätter honom på QQ, KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut inte det behövs ett större bet. Får potten så pass ofta att det bara är dumt att betta mera på floppen. Vid syn är det nästintill lika bra att openfolda turnen men i det här fallet vet jag inte i.o.m de extra outsen. Tror dock inte att han betalar av dig vid färgträff så en fold är väl inte jättefel ifall du inte sätter honom på QQ, KK.

Nee, Att han inte betalar mig vid färgträff är jag ganska övertygad om. Men saken är ju den att jag kan ha bäst hand. Jag kanske inte behöver förbättra. Du skriver att en fold inte är fel ifall jag INTE sätter honom på KK, QQ. Om jag sätter honom på någon av dessa händer, Vilket är mitt spel isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut inte det behövs ett större bet. Får potten så pass ofta att det bara är dumt att betta mera på floppen. Vid syn är det nästintill lika bra att openfolda turnen men i det här fallet vet jag inte i.o.m de extra outsen. Tror dock inte att han betalar av dig vid färgträff så en fold är väl inte jättefel ifall du inte sätter honom på QQ, KK.

Nee, Att han inte betalar mig vid färgträff är jag ganska övertygad om. Men saken är ju den att jag kan ha bäst hand. Jag kanske inte behöver förbättra. Du skriver att en fold inte är fel ifall jag INTE sätter honom på KK, QQ. Om jag sätter honom på någon av dessa händer, Vilket är mitt spel isf?

Tycker inte de implicita pottoddsen är så tilltalande för syn så en push eller fold även där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för åsikterna. Jag postar resultatet nu och det blev faktiskt en lite märklig upplösning av handen. Jag beslutade mig för att pusha efter lite velande fram och tillbaka. Han blixtsynade, Rivern var blank och han muckade :? . Blev en ganska snygg valuepush med TPTK :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för åsikterna. Jag postar resultatet nu och det blev faktiskt en lite märklig upplösning av handen. Jag beslutade mig för att pusha efter lite velande fram och tillbaka. Han blixtsynade, Rivern var blank och han muckade :? . Blev en ganska snygg valuepush med TPTK :)

 

Han satt på K :club: Q :heart: helt 100. Kan inte ha fel ;)

 

btw. Vad tycker du om Mr-T på 1/2. Har du någon info?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han satt på K :club: Q :heart: helt 100. Kan inte ha fel ;)

 

btw. Vad tycker du om Mr-T på 1/2. Har du någon info?

Ja antingen den eller så hade han en J istället för en Q.

 

Mr-T är väl i princip en nötfärsäljare, Jag har inte jättekoll på honom men han är väl varken bra eller dålig. Jag kanske inte är rätt person att fråga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han satt på K :club: Q :heart: helt 100. Kan inte ha fel ;)

 

btw. Vad tycker du om Mr-T på 1/2. Har du någon info?

Ja antingen den eller så hade han en J istället för en Q.

 

Mr-T är väl i princip en nötfärsäljare, Jag har inte jättekoll på honom men han är väl varken bra eller dålig. Jag kanske inte är rätt person att fråga :)

 

Aja då hade vi samma uppfattning om Mr-T, många bord och topp 10 händer typ.

 

kanske ska skaffa sån där fancy pokertracker så man får stats och skit. haha..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15000$Garantin på Prima har blivit lite utav en ny favoritturnering och även ikväll spelar jag den. 400 startande och nu är det mindre än 50 spelare kvar, Jag ligger på 18 plats med en stack runt average. Har haft flyt i Allin situationerna men spelat hyfsat stabilt i övrigt. Hoppas jag kan hålla spelet uppe och hitta några bra kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades inte vinna turneringen även fast jag mestadels hade bra flyt på finalbordet. När jag var med i toppen torskade jag dock en jobbig pott All in preflop med AK mot AT. Tia på floppen gjorde att jag halkade ner rejält. Höll mig med tur och lite skicklighet kvar så länge jag klarade men åkte till slut med KK i familjepott där jag pushade turn med Paret + nötfärgdraget men en färdig turnad färg slog ut mig på 4e plats. Fick 1390$. Det är helt okej även om man såklart hade hopp om att vinna turneringen när man låg så bra till. Nu måste jag sova lite. Imorgon bär det av till Motala för nätgrind och Livepoker.

 

Totalt slutar dagen ungefär 2000$ +.

 

Godnatt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashgamet har börjat riktigt bra idag och jag är redan uppemot 1200$ +. Kommer spela 5K garantin som börjar om några minuter för att kontrollera att inte mitt turnerings A-game är borta :) Kommer förmodligen bli en hel del Primaturneringar under kvällen. Och då blir ni väl glada alla mina railbirds :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...