Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Loggade precis in på NordicBet och fick se att det idag är kval till EPT-Dublin. Kl 17.00. Det är en $60+6 där 1 på 10 får en plats i kvällens satellit med inköpet $600+60. I den sistnämnda turneringen så får 1 på 15 en plats i EPT Dublin. Idag kräver jag av mig själv att jag ska spela bättre turneringspoker än vad jag någonsin tidigare gjort :)

 

vikken tid är den? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till kompis!!!

Tack min vän :)

 

vikken tid är den? :)

Den första satelliten börjar som jag skrev 17.00 och huvudsatelliten börjar 22.30. Ska du spela? :)

 

 

Spelade en cashgamesession som avslutades för en stund sedan. Plussade 980$. Riktigt bra gick det och jag hade ett par lyckade floppar som ledde till stora potter. Nu börjar snart satelliten så jag måste ladda upp. Jag har dock inte ätit något så det kan bli svårt att hålla fokus uppe :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytet håller i sig och jag ligger för tillfället $2K upp idag men än är det inte slutspelat. Har bara tagit en liten paus och ska sätta igång med spelet snart. Orkar inte leta upp några HH´s även om det finns några som åtminstone är lite roliga :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tung lirare, tänk om man kunde va så stabil :P

Haha, Du har en förmåga att tilta lite mer än vad jag gör :) Sen att jag enbart är inne i en Good Streak ska vi inte dra alltför stora växlar av, Snart är jag nog nere på jorden med en stabil röd siffra på runt 500$ per dag :D . Hur har ni det i Thailand, Backar ni rakt ut eller plussar ni även fast ni är konstant tiltade? :) Say Hallo till de andra...

 

 

Gårdagen avslutades lite segt och på några minuter backade jag ett par inköp men dagen slutade fortfarande på ungefär 1500$ +. Grinden fortsätter förmodligen om en liten stund, Brukar bara bra värde på morgoncashgamet :) Tänkte också kolla upp ifall det går någon rolig turnering man kan spela framåt kvällen, Någon kommer man nog hinna med iaf.

 

Tänkte att jag skulle uppdatera hur jag ligger till bankrullemässigt, Har ju varit lite segt med uppdatering på den fronten. Jag har enbart spelat på NordicBet den här månaden förutom en bortspelad tusenlapp på SvenskaSpel. Vid månadens start så hade jag ungefär 9500$ på NordicBet.

 

NordicBet 17618$

CDpoker 3244£

SvenskaSpel 16051:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara spelat mot Fi en liten stund och han har väl sett en del floppar under tiden vi spelat mot varandra men i övrigt har jag ingen read på killen. Turnkortet förbättrar ju visserligen min hand men brädet är ruggigt farligt. Hur skulle ni spela handen vidare?

 

- Phraeg sitting in seat 1 with $494.36

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $317.90

- Dirty_Harry sitting in seat 3 with $194.68

- Braec sitting in seat 4 with $106.60

- Gramm86 sitting in seat 5 with $543.15 [Dealer]

- MoMoney828 sitting in seat 6 with $25.50

 

MoMoney828 posted the small blind - $1.50

Phraeg posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :3d::4d:

Punkrock_kid raised - $9.00

Dirty_Harry called - $9.00

Braec called - $9.00

Gramm86 folded

MoMoney828 folded

Phraeg called - $9.00

 

** Dealing the flop: :3h::6d::2h:

Phraeg checked

Punkrock_kid bet - $21.00

Dirty_Harry called - $21.00

Braec folded

Phraeg folded

 

** Dealing the turn: :4h:

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående 3 :diamond: 4 :diamond: handen:. Vi fick ju ingen info om Fi, så jag antar att han är genomsnitt.

 

Varför inte betta mer på floppen? potten är väl runt $36 är, om du haft tex haft ett överpar hade du väl lagt in mer än $21. Jag skulle nog följt upp med ett större bet på den floppen.

 

Nu till 4:e gatan. Att fi synar före floppen och på den floppen skulle jag tro innebär att han oftast sitter på medium par, 77-TT, eller färgdrag. Ibland, men sällan, ett konstigt spelat set eller 45 för stege, men dessa händer slår nog oftast om på floppen. Med andra ord leder du nog 2 gånger av 3. Om du bettar ut foldar han nog ofta mediumparen om han inte är av det lösare slaget, men du möts väl oftast av ett omslag från de starka händerna. Om du checkar bettar han nog oftast oavsett om han har tex 88 eller A :heart: J :heart: .

 

Eftersom Fi har 8 outs häften av gångerna och 17 outs den andra hälften, dvs runt 12 i snitt, när han har ett medium par, så borde väl medelvägen mellan max. av vinst och min. av förlust vara check-syn. På rivern blir de väl check, med fold om du möts av ett stort bet, om du inte fått i kåken förstås.

 

EDIT: fick ända lite, stavar och räknar som en kratta idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående 3 :diamond: 4 :diamond: handen:. Vi fick ju ingen info om Fi, så jag antar att han är genomsnitt.

 

Varför inte betta mer på floppen? potten är väl runt $36 är, om du haft tex haft ett överpar hade du väl lagt in mer än $21. Jag skulle nog följt upp med ett större bet på den floppen.

 

Nu till 4:e gatan. Att fi synar före floppen och på den floppen skulle jag tro innebär att han oftast sitter på medium par, 77-TT, eller färgdrag. Ibland, men sällan, ett konstigt spelat set eller 45 för stege, men dessa händer slår nog oftast om på floppen. Med andra ord leder du nog 2 gånger av 3. Om du bettar ut foldar han nog ofta mediumparen om han inte är av det lösare slaget, men du möts väl oftast av ett omslag från de starka händerna. Om du checkar bettar han nog oftast oavsett om han har tex 88 eller A :heart: J :heart: .

 

Eftersom Fi bara har 6, ibland, men oftast inte, 15 outs så borde väl medelvägen mellan max. av vinst och min. av förlust vara check-syn. På rivern blir de väl check, med fold om du möts av ett stort bet, om du inte fått i kåken förstås.

 

Jag varierar betstorleken på flop mellan 1/2 pott och pott. Hade förmodligen inte bettat så lite med ett överpar men här har jag ju trots allt en hand med potential att vinna en stor pot ifall de rätta kortet/korten faller så jag vill gärna ha lite manöverutrymme i form av mycket marker bakom. De flesta är heller inte så duktiga att de slår om när de anar weakness utan de vill gärna ha en hand först så på den punkten är jag inte särskilt orolig.

 

Den HD du nämner efter hans flopsyn låter rimlig och desamma gäller nog händerna han kan tänkas passa ifall jag bettar. Eftersom jag får omslag av de bättre händerna och vik från de händerna jag leder mot så borde ju som du säger det bästa spelet vara att checksyna och det var precis det jag gjorde. Han bettade 40 på turn som jag synade och efter att :Jh: kommit på river så blev det check-check och jag vann potten.

 

Intressanta tankar, Hoppas du har tid att titta in någon mer gång och kommentera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har än så länge enbart spelat cashgame idag men har nu registrerat mig i ett par turneringar. Strax så börjar en 20000$Garanti på CDpoker med 100+10$ i inköp och 30 minuter senare så börjar 125000$Garantin på Prima. Dock är jag osäker på om jag ska spela den. Förmodligen så gör jag det.

 

Är plus runt 550$ på Cashgamet idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice att du börjat med lite dyrare turneringar. Du är ju bra på MTTs så jag tycker helt klart du ska leta efter bra turneringar med runt $100 i inköp framöver, kanske högre. Klonka är du ju bra på så ;)

Ja, Bankrullen har ju växt en del sedan dagboksstarten så nu vågar jag spela lite dyrare turneringar :) Jag måste dock sluta med turneringstilten som har infunnit sig senaste tiden. Ifall jag lyckas med det så kan jag kanske nå liknande resultat som tidigare månader..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice att du börjat med lite dyrare turneringar. Du är ju bra på MTTs så jag tycker helt klart du ska leta efter bra turneringar med runt $100 i inköp framöver, kanske högre. Klonka är du ju bra på så ;)

Ja, Bankrullen har ju växt en del sedan dagboksstarten så nu vågar jag spela lite dyrare turneringar :) Jag måste dock sluta med turneringstilten som har infunnit sig senaste tiden. Ifall jag lyckas med det så kan jag kanske nå liknande resultat som tidigare månader..

 

Jo det kan man säga hehe. Finns ju ingen anledning för dig att spela turneringar med lågt inköp nu om du har lätt för att tilta då det förmodligen är anledningen till att du gör det. Så kör på med dyrare turrar nu! PartyPoker brukar ju köra många turneringar under veckorna med runt $100-$150 i inköp med högt deltagarantal har jag för mig. Dom är fina. Sen går det ju en hel del på PokerStars också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

POKER är så förbannat orättvist så det finns inte. Höjer med Pocket 9or i 125K på Prima och får syn av en i blindsen. Floppen kommer AJ9. Check till mig som bettar 2/3 pot, Får syn. Turn är en blank och det checkas till mig igen. Bettar ut 3/4 pot typ. Får syn. River är en 10. Motståndaren bettar ut ett svagt bet. Han kan inte ha KQ tänker jag så jag degar in. Han hade inte KQ utan 78, suckerhåldraget som han suttit och checksynat med. :? Potten hamnade på 21000 och jag var utslagen. Blindsen var bara 150/300 så jag hade legat riktigt bra till men men, Nu lyckas säkert den fisken klonka till sig en bra placering istället.

 

Jag är kvar i CDpokers 20K med en stack strax över average med c.a 60 spelare kvar. Ska försöka fokusera fullt ut på den turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ Jag har enbart spelat på NordicBet den här månaden förutom en bortspelad tusenlapp på SvenskaSpel. Vid månadens start så hade jag ungefär 9500$ på NordicBet.

 

NordicBet 17618$

CDpoker 3244£

SvenskaSpel 16051:-

 

Riktigt snyggt att nästan dubbla nordic rullen. Får nog komma in och slå dig på fingrarna igen :D

 

 

Äsch. Du var inte där. En annan gång. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt snyggt att nästan dubbla nordic rullen. Får nog komma in och slå dig på fingrarna igen :D

Håll dej till 1/2 :P Så fort jag vet vem motståndaren är samt vet att personen är duktig så blir jag väldigt movesbenägen :) Och du är ju synstation så det går inte att plussa mot dej ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt snyggt att nästan dubbla nordic rullen. Får nog komma in och slå dig på fingrarna igen :D

Håll dej till 1/2 :P Så fort jag vet vem motståndaren är samt vet att personen är duktig så blir jag väldigt movesbenägen :) Och du är ju synstation så det går inte att plussa mot dej ;)

 

Lägg till fina klonkarskills till synstation så har du ett vinnande koncept :D

 

Ska du hoppa upp till 2/4 snart? 1.5/3 är det ett ganska smalt spelarutbud på som jag har förstått det. Och motståndet på 2/4 är inte speciellt vasst heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du hoppa upp till 2/4 snart? 1.5/3 är det ett ganska smalt spelarutbud på som jag har förstått det. Och motståndet på 2/4 är inte speciellt vasst heller.

Det finns tillräckligt med spelare för att alltid ha minst 4 bord tillgängliga och det räcker gott för mig :)

 

Vet inte när jag går upp på 2/4. Till skillnad från vad du säger så har jag hört att 2/4 ska vara hyfsat vasst. Har du spelat något på 2/4? Isf, Ge fan i att skotta :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du hoppa upp till 2/4 snart? 1.5/3 är det ett ganska smalt spelarutbud på som jag har förstått det. Och motståndet på 2/4 är inte speciellt vasst heller.

Det finns tillräckligt med spelare för att alltid ha minst 4 bord tillgängliga och det räcker gott för mig :)

 

Vet inte när jag går upp på 2/4. Till skillnad från vad du säger så har jag hört att 2/4 ska vara hyfsat vasst. Har du spelat något på 2/4? Isf, Ge fan i att skotta :D

 

Hahaha.. Ja, jag har spelat 2/4. Var regular där innan. Sen tog jag rullen och åkte till New York i 3 månader på semester. 8-) Spelade en session där innan idag med och blev inte imponerad.

 

Gå upp och känn efter nu när du spelar med självförtroende efter ditt tokplussande. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha.. Ja, jag har spelat 2/4. Var regular där innan. Sen tog jag rullen och åkte till New York i 3 månader på semester. 8-) Spelade en session där innan idag med och blev inte imponerad.

 

Gå upp och känn efter nu när du spelar med självförtroende efter ditt tokplussande. ;)

Ojdå, Inte undra på att du spela helt okej då :)

 

Jag ska gå upp vartefter men orkar inte stressa :)

 

 

Jag åkte precis ut ur 20K. Kom ITM och fick 160$ eller nåt så hela 50$ + blev det på turneringen :) Håller på att spela 6,5K SH på Prima nu och kommer förhoppningsvis bra till i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KARSTENSHEA är en duktig spelare som länge varit regular på 2/4 men har spelat en del 1,5/3 senaste tiden. Raisar i princip alltid när han är först in på knappen så ett omslag känns inte som ett dåligt spel. Han är kapabel att floata floppen men jag tror han har en hyfsat bra hand, möjligen en stark J. Jag hoppas kunna få honom att lägga en sådan hand och om jag skulle bli synad har jag ju massvis med outs. Standardspel?

 

- HOVER sitting in seat 1 with $195.88

- Eurare sitting in seat 3 with $561.30

- KARSTENSHEA sitting in seat 4 with $340.85 [Dealer]

- walleman79 sitting in seat 5 with $149.65

- Punkrock_kid sitting in seat 6 with $250.95

 

walleman79 posted the small blind - $1.50

Punkrock_kid posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Kd::9d:

HOVER folded

Eurare folded

KARSTENSHEA raised - $12.00

walleman79 folded

Punkrock_kid raised - $34.00

KARSTENSHEA called - $34.00

 

** Dealing the flop: :Js::6d::8c:

Punkrock_kid bet - $45.00

KARSTENSHEA called - $45.00

 

** Dealing the turn: :7d:

Punkrock_kid went all-in - $174.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...