Ugrath Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 Fått extremt många AA på sistonde. Spelar dom alltid rätt rakt på, ivf efter floppen. Undrar hur ni hade spelat i ett par sitsar här. Båda händerna involverar mig + 1 spelare till. Båda Fi har Fullt inköp 200xbb. Händerna utspelar sig på full ring bord 10 spelare. Hand nr 1 Dealt to hero AA i midpos 3 folds Hero calls 2 calls CO raise till 5xbb Button calls Hero reraise till 22xbb 2 folds CO call Button fold Flop KQ7 rainbow (POT = 52.5bb) Hero ?? Hand nr 2 Dealt to hero: AA i Utg+1 1 folds Hero raise 4xbb 1 folds Fi raise till 7xbb 3 folds BB calls Hero raise 22xbb Fi calls BB folds Flop K73 (POT = 51.5bb) Hero ?? Ni får ursäkta om det är svårt att läsa men svenska spel sparar inte hhs. Citera
kfluffie Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 Hur stora stackar har ni? Betta runt 66-100% Pot. Vid omslag på Hand 1 så får du tänka efter om han sitter på AK, KK, QQ eller rent av KQ. I hand 2: Betta liknande där. Pengarna åker nog in på i stort sett båda händerna men självklart på hand 2 (om de inte endast spelar QQ-AA, AK) MVH //KF Citera
Ugrath Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2006 Våra stackar är väldigt stora 200x bb. Det som gör detta svårt, för i första fallet känns det som han har mig slagen >50% kanske tom >75%. Inte så många händer han kan syna med preflop där. Jag checka i första fallet, han beta 42x bb och jag folda. Beta ut i andra fallet blev höjd till 120x bb och folda. Citera
Prizonic Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Tycker du ska beta c:a 30xbb i första handen och ge upp vid syn/omslag. I den andra handen så tycker jag också då att du ska höjja c:a 30xbb och se vad han gör. Om han nu slår om som han gjorde så blir det ett svårt beslut att avgöra ifall han har AK, KK eller bluffar. Citera
dlinder Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Alldeles för vekt att folda andra handen. Skulle han ens höja med KK där? Citera
viriri Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Hand 1: Känns som han har dig slagen ungefär 50% av gångerna ja. QQ,KK,QK (Dålig syn preflop isf) men jag skulle betta ungefär 60% pot och folda vid ev. omslag av fi. Hand 2: Här är det högst troligt att du leder. Jag antar att din FI inte skulle spela någon av 77 eller 33. Det enda du ligger under mot isåfall är KK. Här skulle jag nog betta 70-100% pot och syna om nu FI ställer in, då han mycket väl kan ha AK. Citera
Swalling Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 ge upp vid syn Han kan väl ex syna med AK? Citera
Prizonic Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 ge upp vid syn Han kan väl ex syna med AK? Naturligtvis kan han det men det är också den enda handen i princip som jag slår. Jag spelar iaf inte gärna om hela stacken med AA på den floppen med tanke på hur det såg ut preflop. Citera
P_kungen Postad 21 Juli , 2006 Rapport Postad 21 Juli , 2006 Första handen. bet 30bb och se vad som händer. Andra handen. Bet 30bb och pushar omslag.. Citera
styris Postad 21 Juli , 2006 Rapport Postad 21 Juli , 2006 Alldeles för vekt att folda andra handen. Skulle han ens höja med KK där? jag skulle de.. iolfs så höjjer jag alltid oavsett stål lr nada Citera
wheelinho Postad 21 Juli , 2006 Rapport Postad 21 Juli , 2006 *skuttar in* Svenskaspel sparar HH's men du kan nog inte få tag på dom i efterhand vilket säkert fallet var nu, men bara så du vet. Hand1: 75% pottbet, fold vid omslag. Hand2: In med degen på flop om det går. Citera
Prot Postad 21 Juli , 2006 Rapport Postad 21 Juli , 2006 Första handen.bet 30bb och se vad som händer. Andra handen. Bet 30bb och pushar omslag.. Låter mycket bra tycker jag. Citera
Recommended Posts