Gå till innehåll

Leva på micronivån

berzerker

Recommended Posts

Men jag hävdar att redan på $0.25/0.5 så handlar det om rätt mycket pengar.

Jag hävdar att NL50 inte är microlimit. Jag tycker inte ens att NL25 bör räknas dit.

Ä, vadå? Det är ju de lägsta NL-nivåer som flertalet siter erbjuder. Visst finns det ännu lägre nivåer på en del siter, men NL25 tycker jag definitivt är micro, även NL50. Men, visst, man kan diskutera även det; sitter man och multitablar 10 bord samtidigt, kan man kanske säga att man ligger över micronivån (men det lär kanske inte gå att göra så länge till när nu amerikanarna stängs ute från alla siter?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag antirekommenderar verkligen att leva på poker vid microlimit. Orsaken är inte främst ekonomisk, det finns ju bra skyddsnät och det gör inte så mycket att gula om man är ung, utan istället social. Poker är en ganska uppslukande verksamhet, särskilt om man lever på det, och det är helt enkelt inte värt vinsten att helt gå in i det på så låg nivå.

IMO och allt det där.

Intressant med alla som påtalar den sociala risken med poker...är själv något av ensamvarg, så jag har inte märkt någon skillnad. Men hitta någon annan hobby/verksamhet som är både spännande och skapar intressanta sociala kontakter + pengar! Svårt! Och jag tycker definitivt att det varit värt vinsten att gå in i på så låg nivå. Det är mycket det som gör poker lite annorlunda än många andra spelformer; man kan "arbeta" sig upp från mycket låga nivåer. Andra spel är i regel mer riskkapitalkrävande.

Länk till kommentar

Jag skulle aldrig vilka leva på det. Men skön extrainkomst å kul.

Tänkte bara hålla med om att svenska spel fyllt me ruttna spelare.

Jag har börjat spela på svenska spel nu senaste månaden. Spelar annars

NL50 å PL50 , men tjänar nog nästan mer på Sv Spels mikronimå nu de veckor ja provat. Visst ja har inte fått så mkt bad beats ännu. Men alla är otroligt lös passiva. Så man tjänar mkt på å vara LAG. De tycker sig bli överkörda å att man bluffar mkt. SÅ de synar ner allt å möter såklart en kåk eller nå liknande.

Vunnit en 200 kr /timme i snitt. Spelar 3 bord(ungefär 700 kr till 1000 kr plus de kvällar ja suttit) . Här är en hand ja nyligen spelade för att ge ett exempel. Fem manna bord, och han som gick all in me mig var den bästa av mina motståndare.

Jag tycker att man möter en mkt svårare aggresivitet på alla andra spelsidor. På Sv spel är alla jättelösa pre flop Å jättepassiva efter den. Passar.

Tror ja spelat 2000 händer å aldrig blivit reraisad, trots att ja spelar LAG å höjer me de flesta händer pre flop.

Startad: Wed Oct 04 00:26:16 2006

Y sitter på plats 1 med 244.28

X sitter på plats 2 med 352.90

Zsitter på plats 3 med 0.00

W sitter på plats 4 med 131.15

Q sitter på plats 5 med 123.15

Y satsar s mörken 1.00

Z satsar l mörken 0.50

Z --, --

Y--, --

X: Kc, Jd

Pre-flop:

X: Höj 3.50

Z: Syna 3.50

Y Syna 3.50

Flop (Board: Qd, 9c, 10s):

Z: Passa

Y-: Satsa 1.00

X: Höj 7.00

Z: Lägger mig

Y Höj 13.00

X: Höj 48.00

Y-: Syna 48.00

Turn (Board: Qd, 9c, 10s, 6c):

Y-: Satsa 1.00

X Höj 109.50

Y Syna 109.50

River (Board: Qd, 9c, 10s, 6c, 8c):

Y Passa

X: Satsa 116.00

Y : All in

Showdown:

X visar: Kc, Jd (stege med högsta kort kung)

Y visar: Qs, 2d (par i damer)

Huvudpott:

X vinner potten på 481.71 med stege med högsta kort kung

(12.35 spelavgiften togs ut för den här handen)

Länk till kommentar

Jag tror mycket väl att det går att leva på micro. I februari drog jag in ~€2200 på enbart NL20 på heypoker. Mycket spel kan jag lova. FL2/4 går också at leva på men man måste spela otroligt mkt.

Lirar nu NL 0.5/1 på SS och det går att plussa fina pengar där också även fast det är sjukt lågt. Bara viljan finns så går det.

Länk till kommentar

Men hitta någon annan hobby/verksamhet som är både spännande och skapar intressanta sociala kontakter + pengar! Svårt!

Det är ju därför jag tycker att man ska ha det som hobby istället för heltidssysselsättning. Åtminstone så länge vinsten är så liten som den är på låga nivåer.

Det är mycket det som gör poker lite annorlunda än många andra spelformer; man kan "arbeta" sig upp från mycket låga nivåer. Andra spel är i regel mer riskkapitalkrävande.

Samtidigt så kan du gå upp i nivå väldigt mycket fortare om du har en fast inkomst som täcker dina månadsutgifter och eventuella nödfall.

Länk till kommentar

Menar du att du spelat på den nivån i 9 månader, eller vad? Du har väl börjat på en ännu lägre nivå, så varför har du inte lämnat denna nivån för längesedan, när du nu nått så glänsande resultat?

:D

9 månader räcker inte!

Ja, jag vet. Jag skulle ha lämnat den nivån för länge sen. Men jag är en sån som är mer "play to live", dvs jag har inget behov av att hävda mig på något sätt, utan tar tacksamt emot bidragen. Eftersom bidragen redan på NL50 varit så pass bra, så har jag av bekvämlighetsskäl inte klivit upp. Har valt att hellre ha en säker inkomst där än en mindre säker högre upp.

Nu ska jag tvinga mig själv lite uppåt i alla fall. Kan ju inte hålla på så här i evigheter.

Det kan nog vara smart att stanna på en lönsam nivå - även om bankrullen tillåter en att gå upp i nivå. Jag gick själv upp från NL $50 - nivån, blev då tvungen att byta site, då det var för lite spel på NL 100 på min gamla site. Med facit i hand hade jag hellre stannat på NL 50 på den gamla siten. Även om det till en början gick bra på den nya siten, råkade jag efter ett tag ut för en del närmast sanslösa bad-beats. Så på ett par månader vann jag ingenting, men är nu tillbaka på den gamla siten, på micronivån. Naturligtvis är det en omställning att gå tillbaka till den lägre nivån, känns trist till en början - men det är bättre att vinna lite kontinuerligt, än att råka ut för obehagliga svängningar.

Sedan tror jag lönsamheten på micronivån kan variera starkt mellan olika siter.

Länk till kommentar