Gå till innehåll

NLT - Dum (All in) syn?


413x4nd3r

Recommended Posts

Hej! Spelade nyss en hand på pp som fick mig att tänka lite.

Tänker kommentera den allt eftersom och avsluta med min fråga, ok? ;)

***** Hand History for Game 4756843784 *****

$50 NL Texas Hold'em - Tuesday, July 18, 19:01:15 ET 2006

Table Table 109855 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: CWagner ( $37.50 )

Seat 4: XXXXXX( $91.45 )

Seat 5: XemeX111 ( $26.18 )

Seat 2: Slote21 ( $52.05 )

Seat 1: tip32533 ( $18.50 )

XemeX111 posts small blind [$0.25].

tip32533 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to XXXXXX[ 7d 7h ]

Slote21 folds.

CWagner folds.

alexander2k6 calls [$0.50].

XemeX111 raises [$1.75].

tip32533 folds.

XXXXXX calls [$1.50].

** Dealing Flop ** [ 9c, 5s, As ]

XemeX111 bets [$2].

XXXXXX raises [$4]. <- Reraise för att titta vad han verkligen hade.. var självklart beredd att släppa om han skulle reraisat ytterliggare.

XemeX111 calls [$2]. - Bara syn, inte helt omöjligt att han har KQs eller dyl. färgdrag eller bara syn "ändå" som vissa gör..

** Dealing Turn ** [ 5c ]

XemeX111 checks.

XXXXXX bets [$11.90]. <- tyckte att han verkade svag på floppen så jag bettar potten.

XemeX111 is all-In [$20.18] <- nu det blir intressant, jag har redan lagt in $18 i potten, och måste syna ytterligare 8 för att kunna vinna 50..

XXXXXX calls [$8.28].

** Dealing River ** [ Ac ]

XXXXXX shows [ 7d, 7h ] two pairs, aces and sevens.

XemeX111 shows...

 

Aja hur det gick får man väl inte berätta så det får kommer sen.

Var det en korrekt syn, att betala de ytterligare 8 för att kunna vinna 50? Mina chanser var antingen att han bluffade (vilket jag starkt misstänkte att han inte gjorde vid all in), eller att en sjua ska komma på rivern, en chans som jag givetvis förstår är minimal.. Nåja jag funderade länge innan jag synade, var i stort sett säker på att jag var slagen.

 

Enlighten me, please. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blir äcklad av folk som spelar som dig på floppen

3:e Edit:

 

Förstår inte vad som är så "äckligt" med re-raise, men OK.

Föresten så säger man inte "dig gör", alltså säger man inte heller "spelar som dig".

 

Men säger man "Han är äldre än sin bror är"? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold på flop. Måste du tvunget spela handen där kan du ju syna. Hur en miniraise kan vara "standard" mot en preflopraisare som bettar ut ur sb med äss på floppen förstår jag inte.

Nä men jag menade inte standard så, ärligt talat så tar jag tillbaka allt som hade med standard att göra. När han bara synade min reraise kopplade jag direkt till alla som synar reraise på deras höjning för att direkt lägga sig vid nästa bet på nästa gata..

 

 

Det var väl inte handen i sig jag ville spela, jag trode uppriktigt inte att han hade något ess när vi var på floppen, utifrån det perspektivet var väl min bet på turnen inte så tokig?

 

Det jag undrar är bara om de extra 8 dollarna som jag betalade på turnen när jag var 99% säker på att jag var slagen var helt onödiga? Jag vet alltså att jag inte spelade mitt pp speciellt bra där.[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blir äcklad av folk som spelar som dig på floppen

3:e Edit:

 

Förstår inte vad som är så "äckligt" med re-raise, men OK.

Föresten så säger man inte "dig gör", alltså säger man inte heller "spelar som dig".

 

Men säger man "Han är äldre än sin bror är"? :)

Ja faktiskt, precis den meningen säger jag dessutom minst två gånger om dagen. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det var mycket dåligt spelat. Enkel fold på floppen, inte värt att fortsätta kämpa för en liten pott när han höjt pre och A kommer på floppen. Ska du höja så höj åtminstonde till 6$, minihöjning kan han ju syna med lite allt möjligt. Du vill inte betta igen på turn om han synar, då är det dags att ge upp. Skulle jag väl spelat som dig hade jag nog foldat för omslaget på rivern om jag inte hade en "OMG detta är en superfisk och kompulsiv bluffare som vägrar släppa händer" note på min motståndare, århundradets sämsta bluff om det var det. Men du verkar så nöjd så du vann väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blir äcklad av folk som spelar som dig på floppen

3:e Edit:

 

Förstår inte vad som är så "äckligt" med re-raise, men OK.

Föresten så säger man inte "dig gör", alltså säger man inte heller "spelar som dig".

 

1. jag skiter i hur min grammatik var i min tidigare post. om du känner dig så kränkt av min kritik att du behöver klanka ner på min svenska så är det bara sorgligt.

 

2. du börjar kämpa för en absolut inget pott med en absolut inget hand. Och om inte det är dåligt nog så gör du en miniraise.. dem händer som han har som faktiskt inte slår dig i nuläget ger du perfekta odds för.. bara helt ologiskt att höja så lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar är bara om de extra 8 dollarna som jag betalade på turnen när jag var 99% säker på att jag var slagen var helt onödiga?

 

Du betalar 8 för att vinna 50 som du enligt dej själv kommer göra 1/100(bortsett från gångerna du fiskar in en 7a). Potoddsmässigt så känns synen väldigt väldigt dålig med de minimala vinstchanser du ger dej själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var katastrofalt spelat av mig.

Ja det var världens sämsta bluff.

Nej jag borde inte ha gett mig in så hårt i en så lite pott.

Ja jag skäms över den där handen och kan nog lungt säga att det är min sämsta i "modern" tid.

 

Min fråga var bara om det var värt att syna de sista $8, då jag på senaste tiden sett många som sagt saker i stil med; "Du får så många gånger pengarna där så det skulle vara värt att syna med 2-7 off". Chansen fanns ju faktiskt att han försökte bluffa eller att en sjua skulle komma, och jag var ju ganska commitad när han gick all-in. Det där med 99% var taget ur luften, bara för att symbolisera hur jag kände när han gick all-in. Jag är säker på att 7-7 skulle vinna betydligt fler än en av 100 händer där det artar sig så där, särskilt på PP NL50.

 

Ulaf: Är det ingen re-raise på floppen föresten, om han raisar, varpå jag raisar, blir inte det en re-raise då..? :oops:

 

 

riosatiy: Jaja men jag tycker illa om folk som säger att saker är äckliga hit och dit. Härsknade bara till lite.

 

Edit: Tråden kan nog låsas nu.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ulaf: Är det ingen re-raise på floppen föresten, om han raisar, varpå jag raisar, blir inte det en re-raise då..? :oops:

 

Han bettar, du raisar, höjer han igen så reraisar han.

 

Mot en normalkompetent fi så tycker jag inte man ska syna där, men man får ju gå på magkänsla, finns det en liten chans att han bluffar så kanske det kan vara värt att syna. Grattis iaf, alla vunna potter är bra potter. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Du får så många gånger pengarna där så det skulle vara värt att syna med 2-7 off".

 

Antar att ett sådant citat avser en syn före floppen. På river ska det till pyramidala pottodds för att du ska syna med oträffad 72o eftersom du bara slår några få bluffande starthänder och i så fall riskerar split.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att upprepa...

 

Om du av någon anledning vill kriga om potten så är det väl med motivet: "han cont.betar mycket, han kanske inte har esset" handen är ju iaf inte värd att kriga med mer än en bet, och den kommer väl helst i form av en raise på flopen, eftersom en bet på fjärde skulle bli dyrare då poten har växt.

 

Om du ska slå tillbaka så gör det (som alla andra tidigare nämnt) hårdare så att han lägger allt annat än esset (undantag för starkare händer).

Det som hände nu var ju att du byggde potten extra på flop så att du vart tvungen att göra en väldigt dyr bet på turn som i princip hade samma syfte som betten på flop hade haft, även om du på fjärde gatan var mer troligt att han hade en hand... Kort: byggde pot på flop för att riskera extra mycket på fjärde gatan då chansen att fi inte hade esset (eller starkare) var mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ulaf: Är det ingen re-raise på floppen föresten, om han raisar, varpå jag raisar, blir inte det en re-raise då..? :oops:

 

Om man är först in postflop så betar man eller satsar. För att höja så måste det finnas något att höja. Såsom BB preflop eller en satsning postflop. Så så ligger det till!

 

Tjollahopp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JÄVLAR vad uselt spel O_O

Lustigt nog exakt samma kommentar som jag gav mig själv efter handen, så när som på att jag använde ordet "kasst" istället för "uselt"..

 

 

 

Tack till alla i tråden som bidragit med konstruktiv kritik! Det uppskattas, även fast just den här handen inte direkt representerar hur jag brukar spela så kan jag ta till mig av allas tips och ideér.. : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU spelade jättedåligt, din miniraise var pricken över iet men din syn när du var 99% säker på att du var slagen var nästan lika dålig. Du verkar vara bättre på grammatik än på poker, ett hett tips är att satsa på det istället. Har hört att det finns grova pengar att tjäna i grammatikscenen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU spelade jättedåligt, din miniraise var pricken över iet men din syn när du var 99% säker på att du var slagen var nästan lika dålig. Du verkar vara bättre på grammatik än på poker, ett hett tips är att satsa på det istället. Har hört att det finns grova pengar att tjäna i grammatikscenen.

gaah din f**ta :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...