Gå till innehåll

ARTIKEL: Glimne lackar ur


bossbaver

Recommended Posts

saxat från frågor & svar på aftonbladet, undrar månne om herr glimne vaknade på fel sida denna arbetsdag? :lol:

 

Hejsan, jag har en fråga som vi länge diskuterat hemma. Vilken färg är högst i Texas hold’em? Är det spader eller hjärter? Jag vet att det inte går att få två färger samtidigt, så det är ganska betydelselöst, men jag skulle hemskt gärna vilja ha ett korrekt svar på frågan.

Mvh Fredrik Sundberg 18 år

Ständigt denna amatörfråga! I korrekt poker är ALLA fyra färgerna likvärdiga. Det är då väl själva fan att man ska behöva svara på detta gång på gång, muttrar Dan Glimne, föfattare och spelexpert.

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe Om jag nån gång hamnar vid samma bord som herr Glimne så ska jag ställa samma fråga... gäller bara att tajma frågan så borde man kunna tilta honom ganska rejält :P

 

Ja, passa på att ställ frågan när det ligger typ Äss,Kung och dam på floppen i samma färg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe Om jag nån gång hamnar vid samma bord som herr Glimne så ska jag ställa samma fråga... gäller bara att tajma frågan så borde man kunna tilta honom ganska rejält :P

 

Ja, passa på att ställ frågan när det ligger typ Äss,Kung och dam på floppen i samma färg...

 

ja fatta herr glimen på feting-tilten :twisted::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Appropå pokerfrågorna i aftonbladet, så var det en som skre någonting liknande det här: "jag hadq q8 floppen 884 ´jag betta han syna, turn var en till 4 och jag betta han gick all in, gjorde jag något fel eller hade jag bara otur?" Glimnes svar: "Du hade otur du hade den bästa trissen på floppen....."

 

Kanske inte hörde hemma i denna tråden. Hej förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå pokerfrågorna i aftonbladet, så var det en som skre någonting liknande det här: "jag hadq q8 floppen 884 ´jag betta han syna, turn var en till 4 och jag betta han gick all in, gjorde jag något fel eller hade jag bara otur?" Glimnes svar: "Du hade otur du hade den bästa trissen på floppen....."

 

Kanske inte hörde hemma i denna tråden. Hej förresten.

 

Fortsättningen var nästan ännu bättre (förutom att den andra hade 44 och floppad kåk mot hans triss i 8 :or :D )

 

Då skriver herr Glimne att han borde ha kunnat läsa att den andra hade fått fyrtalet! 8-) !!!!!!!

 

finns nog bara Glimne som kan läsa fyrtalet där! Desutom så är det nog bara glimne som anser att en triss slår kåk!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...