jollyroger Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Hej! Läste länken om freerolls kontra cash-games längre fram i forumet. Jag har spelat on-line poker några månader nu och efter att ha justerat mitt spel har jag denna vecka kommit på 5:e respektive 2:a plats på PP's $1000 freeroll (kl 17.00). Min plan för framtiden är att spela NLH vid cashborden men just nu håller jag på att grinda upp min bankrulle på låglimitborden (fixed limit). Frågan lyder: Då jag kommit 5:a och 2:a två försök av tre (båda hade över 8000 deltagare) inbillar jag mig att jag borde klara mig bra på cashborden men jag vågar inte riskera bankrullen ännu för jag är pank i övrigt. Hur skraj ska jag vara. Vilken nivå kan vara lämpligt att börja jobba på ?? Vill ju gärna spela $3000 freerollen men då måste man ju spela på minst $0.25/$50 borden. Kan jag förvänta mig liknande motstånd som i freerollen där eller är det stor skillnad? Svår fråga kanske men ni som har erfarenhet kan säkert ge välkomna synpunkter. Tack så länge. * Flytt till Pokerresultat - QoS * Citera
pokerpewe Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 varför inte lira turneringar istället ? Du verkar ju vara riktigt duktig på just det... Citera
jollyroger Postad 17 December , 2004 Författare Rapport Postad 17 December , 2004 Tjena! Jo jag kommer nog lira turneringar också men mitt primära mål är att bli bra på NL. /jollyroger Citera
Holmees Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Du säger du vill spela NL, varför inte spela NL tourneys eller är det just NL Cashgames som du promt vill lira? Du verkar ju het gå in på ett lågt NL bord och testa dig fram, inte så farligt som det ser ut. Tack Och Hej Citera
pokerpewe Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Du säger du vill spela NL, varför inte spela NL tourneys eller är det just NL Cashgames som du promt vill lira? Du verkar ju het gå in på ett lågt NL bord och testa dig fram, inte så farligt som det ser ut. Tack Och Hej Man ska ju kanske gå efter hjärtat och då ska han ju spela cashgame eftersom det verkar som att det är det han föredrar. Sen vill man tjäna pengar ska man kanske gå efter det man är bäst på, Självklart kan man vara bäst på både Tourneys och cashgame Citera
Sigges Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Hur bra? Jättebra! Enda anledningen att sitta å lira fl är att du inte behöver lika stor rulle som nl. Det vore ju katastrof om du skulle gå gul om du inte kan trycka in spänn utifrån!!! Går du stadigt uppåt på fl-borden så att du helt säkert skulle kunna reparera eventuella skador orsakade på nl-borden? Då skulle det räcka med 10 buy-ins avsatta till fl och lira nl för allt över det. Svänger det en del så skulle jag satsa på det dubbla. Nivå... Jag diggar att lira från shortstack och köper ofta in mig på 25% av max på ett högre bord(!!!) istället för 100% på ett lägre bord (25$ på 1-2 bord med max 100 istället för 25$ på 0,25-0,50 bord med max 25). Huvudsaken är att du inte använder några dollars som är avsatta till fl-spel.-Diciplin krävs! Annars tror jag du valt en kass sida för att lira frirullar. Satt själv en gång i fyra timmar där för att vinna 0,5 "pacific-dollars"(!?!) Signa upp dig på empire(genom bannern här på PF of course). Dom har två dagliga 500$ frirullar med max 250 deltagande. Det är 2$ / skalle i en frirulle! bra EV! Lycka till Citera
Hjort Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Frågan lyder:Då jag kommit 5:a och 2:a två försök av tre (båda hade över 8000 deltagare) inbillar jag mig att jag borde klara mig bra på cashborden men jag vågar inte riskera bankrullen ännu för jag är pank i övrigt. Hur skraj ska jag vara. Vilken nivå kan vara lämpligt att börja jobba på ?? Jag hoppas inte din fråga gäller att spela proffsesionellt, eftersom du antagligen har typ 100 gånger bättre möjligheter att försörja dig genom att skaffa ett riktigt jobb än att grinda upp dig via frirullar och microlimits. Om du bara gör det för skojs skull, vilket är ett av de allra bästa motiven till att spela poker, rekommenderar jag att du noggrant jagar runt på de olika sidorna efter bonusar och bra frirullar (beräknas lämpligast genom antal dollar per deltagare) samt att du skaffar ett Nettellerkonto. Tanken är då att du grindar ihop pengar och sedan bonushorar så mycket du kan från site till site, bonusarna är nämligen så stora i förhållande till din spelnivå att de kan mångdubbla din förväntade vinst. Citera
jollyroger Postad 18 December , 2004 Författare Rapport Postad 18 December , 2004 Hej! Tack Sigges och Johan för svaren. Just nu går jag arbetslös så jag har tid men inga friska pengar att sätta in. Därför är det ju OK att spela frirullar. Speciellt som jag absolut inte vill gå pank. Jag snittade $10/dag under november på fixedborden och med de $200 från frirullarna borde det kunna bli mer under december. Förhoppningen är ju att öka hela tiden. Så fort jag har tillräckligt med deg på en site vill jag ju spela på högre och högre nivå men jag är lite osäker på hur stora svängningarna är. Därför frågan. Ska kolla in PacificPoker. Har redan ett konto där men inga pengar insatta. Har funderat på det du nämnde Johan men visste inte hur siterna skulle reagera om man hugger på alla bonuserbjudanden för att sen flytta pengarna till nästa site så fort man spelat alla rakade händer som krävs. Ska man skita i vad de tycker ?? Netteller har jag redan. Helt suveränt. Inte kortet ännu dock (har inte börjat plocka ut pengar än) Mågott! Citera
kydyl Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Du ska absolut ta del av maximalt antal bonusar såhär i början. Sajterna har ju en regel för när pengarna blir dina, när de är det så ta ut dem och stoppa in på nästa med bra bonus. Jag har inte spelat säskilt länge (sen slutet på sommaren) och kan erkänna att ca hälften av mina inkomster från pokern är just bonusar. Citera
Hjort Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Ska kolla in PacificPoker. Har redan ett konto där men inga pengar insatta. Har funderat på det du nämnde Johan men visste inte hur siterna skulle reagera om man hugger på alla bonuserbjudanden för att sen flytta pengarna till nästa site så fort man spelat alla rakade händer som krävs. Ska man skita i vad de tycker ?? Ja, det finns väl ingen direkt anledning till att göra dem så glada och nöjda som möjligt. Citera
Recommended Posts