Bjorn_ Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Tänkte dra iväg en beställning på följande på Amazon inom nån dag. The Undercover Economist: Exposing Why the Rich Are Rich, the Poor Are Poor--and Why You Can Never Buy a Decent Used Car! - Tim Harford Moneyball: The Art of Winning an Unfair Game - Michael Lewis Baseball Between the Numbers - Baseball Prospectus Team of Experts On Bullshit - Harry G. Frankfurt The Wages of Wins: Taking Measure of the Many Myths in Modern Sport - David J. Berri The Complete Book of Hold 'Em Poker: A Comprehensive Guide to Playing and Winning - Gary Carson The Making Of A Poker Player: How An Ivy League Math Geek Learned To Play Championship Poker - Matt Matros Sharp Sports Betting - Stanford Wong Caro's Fundamental Secrets of Winning Poker - Mike Caro Caro's Book of Poker Tells - Mike Caro The Psychology of Poker - Alan N. Schoonmaker No Limit Hold 'em: Theory and Practice - David Sklansky How Good Is Your Limit Hold 'em? - Byron Jacobs Hold'em on the Come: Limit Hold'em Strategy for Drawing Hands - Rolf Slotboom Någon som har några synpunkter på någon av dessa. (Ja, jag vet. Alla är inte pokerböcker, men dels orkar jag inte rensa och dels så kan ju någon ändå ha läst någon av dem.) /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Caros grejer är normalt sett rätt basic, men basic på det sättet att de verkligen är viktiga på riktigt och sånt man lätt glömmer bort i grindandet. Vet inte riktigt om det är något du har nytta av, men kanske. Book of Tells är ju bara användbar om du ska spela någorlunda mycket live, och dessutom är den inte så bra. Hold'em Poker är helt klart lite kul om man gillar Carson. Men återigen, tveksamt rent värdemässigt. Kan spontant inte påminna mig något i den som du inte borde känna till. Psychology of Poker ska vara en värdelös skitbok som i stort sett enbart är plankad av managementfilosofi från sjuttiotalet. Googla "carson schoonmaker" i rgp så utvecklas det rätt mycket kring det. I övrigt har du en del böcker jag tänkt läsa på den där listan. På samma tema kan jag rekommendera "Fooled by Randomness" om du inte läst den. Kolla in http://www.fooledbyrandomness.com för att få en idé vad det handlar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Tänkte dra iväg en beställning på följande på Amazon inom nån dag. The Undercover Economist: Exposing Why the Rich Are Rich, the Poor Are Poor--and Why You Can Never Buy a Decent Used Car! - Tim Harford I den kategorin skulle jag istället rekommendera Levitts Freakonomics Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 lägg till freakonomics och fooled by randomness, plocka bort carsons bok och book of tells imho Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 sen finns ju rich dad poor dad på samma tema av böcker som du kan ta en titt på, har inte läst den men den är ju kontroversiell och nämns nästan alltid i liknande sammanhang Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 17 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Tänkte dra iväg en beställning på följande på Amazon inom nån dag. The Undercover Economist: Exposing Why the Rich Are Rich, the Poor Are Poor--and Why You Can Never Buy a Decent Used Car! - Tim Harford I den kategorin skulle jag istället rekommendera Levitts Freakonomics Har den redan, men ja det är en mycket bra bok. Köpte den i våras i London, läste den första gången för drygt en månad sedan och funderar redan på att läsa om den. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 17 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Psychology of Poker ska vara en värdelös skitbok som i stort sett enbart är plankad av managementfilosofi från sjuttiotalet. Googla "carson schoonmaker" i rgp så utvecklas det rätt mycket kring det. Hmmm, så här skriver Gdaily i boktråden om den, det var det som fick mig att sätta upp den på listan. Om det är Shoonmakers bok ni pratar om, så är det en av de bästa pokerböcker som skrivits. Dock har den fått dålig kritik på rgp av en massa som i vanlig ordning tror att en pokerbok handlar om hur man skall spela - boken lämpar sig definitivt inte till nybörjaren, utan tar sikte på den avancerade spelaren som redan kan spelet - och vill lära sig hur och varför sina motståndare agerar som de gör. Verkar vara extremt delade meningar om den altså. Nästan skäl att köpa boken bara därför... Får fundera vidare... /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eloge38 Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Tänkte dra iväg en beställning på följande på Amazon inom nån dag. The Undercover Economist: Exposing Why the Rich Are Rich, the Poor Are Poor--and Why You Can Never Buy a Decent Used Car! - Tim Harford I den kategorin skulle jag istället rekommendera Levitts Freakonomics Har den redan, men ja det är en mycket bra bok. Köpte den i våras i London, läste den första gången för drygt en månad sedan och funderar redan på att läsa om den. /Bjorn Sjukt sammanträffande; jag känner en kille som köpte den i london och som också heter björn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Någon som har synpunkter på Sklanskys NL bok? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skogis_72 Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Tänkte dra iväg en beställning på följande på Amazon inom nån dag. The Undercover Economist: Exposing Why the Rich Are Rich, the Poor Are Poor--and Why You Can Never Buy a Decent Used Car! - Tim Harford I den kategorin skulle jag istället rekommendera Levitts Freakonomics Har den redan, men ja det är en mycket bra bok. Köpte den i våras i London, läste den första gången för drygt en månad sedan och funderar redan på att läsa om den. /Bjorn Sjukt sammanträffande; jag känner en kille som köpte den i london och som också heter björn Det måste vara riggat, för det osannlika inträffar ju aldrig, har vi fått lära oss i riggningstråden!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Någon som har synpunkter på Sklanskys NL bok? Finns en tråd om den om du söker lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Sharp Sports Betting - Stanford Wong Den enda boken av ovanstående som jag läst. Boken förklarar på ett väldigt enkelt sätt hur man ska hitta vinnande spel i "sports betting". De inledande kapitlen är ganska generella även om det fokuseras på amerikanska förhållanden, medan det sedan kommer ett antal kapitel som fokuserar starkt på amerikanska sporter. I princip tror jag du redan vet hur man ska spela på ett vinnande sätt, men det är aldrig fel att läsa en sådan här bok, då man kan snappa upp något som man inte tänkt på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts