Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Interpoker $1/2 Hold'em (10 handed)

Ännu en månadsbonus att cleara.

Bordet har ca 35-40% flops seen. .

Preflop: Hero is MP3 with 4 :spade: 4 :heart:

UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 calls, MP1 folds, MP2 folds, HERO calls, CO calls, button calls, SB folds, BB checks

Kanske tveksamt att syna med 44 i MP3 med bara en limper innan? Hoppas i alla fall på att få en multiway hand och det lyckas ju denna gång.

Flop: (5½ SB) 3 :diamond: 4 :diamond: 3 :spade: (5 players)

BB bets, UTG+2 calls, HERO calls, CO folds, Button folds

Hyffsad flop, brukar inte slöspela speciellt mycket men här synar jag bara i förhoppningen att BB skall betta ut igen på turn. Kanske borde jag höjt istället?

Turn: (4 BB) K :heart: (3 players)

BB checks, UTG+2 checks, HERO bets, BB calls, UTG+2 calls.

Min plan att någon av dom skulle betta in i mig misslyckas ju så jag ser ingen annan råd en att betta själv. Synar dom inte ett bet här lär jag ändå inte få ut så mycket mer ur dom.

River: (7 BB) T :club: (3 players)

BB checks, UTG+2 checks, HERO bets, BB folds, UTG+2 calls

Tror egentligen inte att chansen att dom betalar av är så stor här men jag slås ju bara av ett fyrtal eller överkåk och jag kan inte för mitt liv få det att stämma med deras spel.

Results:

HERO: shows [4s 4h] (A Full House, Fours full of Threes)

UTG+2: mucks hand

HERO collected 9BB from Main pot

/Bjorn

Postad

Ser ingenstans du skulle kunna få ut mer $ den handen. Enda som jag kan tycka är att jag gärna minst har två callers framför mig med ett lågt pp (framförallt på crypto där alla är så satans tight/weak). Nu löste sig det ju dock.

Postad

Näe, jag tror inte du kunde få ut mer pengar från den handen.

Preflopsynen är högst marginell men annars så spelade du bra.

Att reraisa med den floppen verkar dumt då du inte vill få ut eventuella stegdrag eller flushdrag bakom dig. Bättre att syna och få med så många som möjligt och att istället planera en reraise på turn när bettet har dubblats.

mvh

Postad

Ska du spela handen så är det raise preflop i mitt tycke. Även om jag skulle folda den 99 ggr av 100. Hade du höjt preflop kunde du tryckt alla gator och de hade aldrig trott du sitter på de låga kort som du faktiskt gör. I och för sig kanske denna taktik fungerar bättre i NL där man faktiskt kan få betalt när motståndaren är lurad.

I FL ska man spela bra händer. 44 är ingen sån. Folda den.

Postad
Ska du spela handen så är det raise preflop i mitt tycke. Även om jag skulle folda den 99 ggr av 100. Hade du höjt preflop kunde du tryckt alla gator och de hade aldrig trott du sitter på de låga kort som du faktiskt gör. I och för sig kanske denna taktik fungerar bättre i NL där man faktiskt kan få betalt när motståndaren är lurad.

I FL ska man spela bra händer. 44 är ingen sån. Folda den.

Hade han raisat hade möjligtvis CO, button eller BB foldat, dock inte allihop så han hade inte hamnat HU mot någon vilket man oftast vill göra med en rasie preflop med lågt pp. Det eller möta många motståndare så man får tillräckligt betalt när settet sitter. Raisar han får han dessutom betala dubbelt så mycket för att se floppen. I och för sig spelar man ju då inte för att träffa settet men jag tror spelet du förespråkar lämpar sig bättre för lite högre nivåer där folk kan lägga sig för en checkraise på turn t.ex. Detta är väldigt sällsynt på Low-limit FL så att limpa i en flervägspott och vänta på set tror jag ändå är det mest vinstgivande spelet.

Postad
Hade han raisat hade möjligtvis CO, button eller BB foldat, dock inte allihop så han hade inte hamnat HU mot någon vilket man oftast vill göra med en rasie preflop med lågt pp.

Så gott som 100% av tiden vill man ju få mörkarna osynad så snart som möjligt med låga pockets, de gånger en höjning eller syn med låga pockets är lönsam snittar man ju bara en bråkdel av stora mörken. Har man inte den möjligheten och dessutom låg sannolikhet att få en HU-pott eller riktigt många motståndare är det ju snarast en fold som är det bästa alternativet eftersom det mycket väl kan vara så att det inte finnns något vinstinbringande spel här.