Gå till innehåll

FLT - Bad streak -11,06BB/100 (663 händer)

Recommended Posts

Postad

Så här dåligt trodde jag knappt att det var möjligt att det kunde gå ens för en dålig spelare. Det är inte något särskilt långt bad streak men jag blir förbluffad när jag kollar i PT att jag vid de senaste 14 borden jag suttit vid endast gått vinnande från ETT (och det var löjliga +$1.40).

Jag har haft lägre VP$IP än vanligt vilket antagligen indikerar att jag fått sämre starthänder snarare än att jag spelat tightare än vanligt.

Idag var min sämsta dag någonsin resultatmässigt när det gäller FL (medräknat de första trevande försöken när jag var total nybörjare).

Jag känner mig förstås inte särskilt väl till mods men är inte arg eller så. Mest är jag förbluffad över att det kunde gå så illa trots att jag inte gjort många fler misstag än vanligt.

Min normala winrate är lite knappt 4BB/100 (på ca 35k händer). Grym varians ibland...

(Detta var antagligen inte något särskilt intressant inlägg och jag vet inte riktigt om jag förväntar mig några vettiga svar. Behövde skriva av mig lite bara. Jag tar inte illa upp om någon som vanligt skriver att de är trötta på trådar där folk beskriver hur otur de haft eller liknande.)

Postad
663 händer är ingenting, kan snackade med en kille som haft en badstreak på 70000 händer.

En badstreak på 70k händer låter som mer än bara en badstreak...

"Jag är en vinnande spelare, har bara en badstreak som aldrig tar slut" ;)

Postad

Eh, 4BB/100 är ju totalkross av motståndet. Det är detta som kallas varians. Tycker definitivt inte du ska klaga!

Postad

läste om en duktig limitspelare som stått stilla i 153k händer.

January - +$38,713

February - +$43,654

March - +$17,327

April - +$17,121

May - +$21,944

June - +$24,298

Total - +$163,057

Not bad considering 90% of my play has been at 10/20 6max. Obviously, I ran very well in January and February. Over the course of March, April, and the first half of May I managed to have a 153k hand breakeven streak (in terms of big blinds). I'm not exactly sure how I managed to put up decent months during this period. Obviously, rakeback, VIP bonuses and the like had a lot to do with it.

Postad
Idag var min sämsta dag någonsin resultatmässigt när det gäller FL (medräknat de första trevande försöken när jag var total nybörjare).

Jag får det till 73 BB back på 663 händer (att räkna BB/100 under ett sådant kort intervall är helt meningslöst). Det är sånt som inträffar hyfsat ofta.

Min senaste skarpa nersving var på 80 BB på 365 händer (och 55 BB av dem kom under endast 120 händer).

Min normala winrate är lite knappt 4BB/100 (på ca 35k händer). Grym varians ibland...

Brutalt bra. Dags att flytta upp kanske?

Postad
Jag får det till 73 BB back på 663 händer (att räkna BB/100 under ett sådant kort intervall är helt meningslöst). Det är sånt som inträffar hyfsat ofta.

På en sajt har har jag backat knappt 100 BB på ca 700 händer under fredag/lördag. Det suger. På en annan sajt har jag plussat 70 BB på 400 händer under samma tidsperiod. Det är mycket roligare.

Kontenta: Rigg!

Postad
läste om en duktig limitspelare som stått stilla i 153k händer.

Jag hade gärna stått stilla för alltid om det betyder att plussa $17k i månaden.

spela några timmar varje dag på 10/20 på wpx så är saken biff. :P

Postad

Som sagt är det kanske för litet antal händer för att kallas streak. Det var i alla fall en riktigt usel helg.

Flytta upp i nivå? Ja, kanske det. Jag har spelat $1/$2 under nästan hela tiden sedan jag började spela poker. (Där behöver man inte vara något geni för att kunna hålla 4BB/100.) När jag någon gång flyttat upp ett snäpp har jag alltid känt mig lite obekväm med de högre insatserna och föredragit att gå tillbaka till min vanliga nivå igen.

När min bankrulle växer sig tillräckligt stor för att jag ska känna mig säker på en högre nivå brukar jag alltid vara sugen på att köpa någon pryl i stället för att gå upp i nivå. Usel money management kanske men jag har ändå inte planerat att ha pokern som någon fet inkomst utan föredrar att hålla det på hobbynivå. 2/4 borde jag väl i alla fall ta mig upp till någon gång...

En sak som jag förändrat i mitt spel på sistonde är att jag försökt spela fler bord än vanligt. Om det påverkat mitt spel i någon riktning skulle jag tro att det är åt det tightare hållet, åtminstonde preflop. När jag då råkade ha fyra bord som alla gav förlust gick det ju betydligt snabbare att förlora pengar än om jag hade haft lika dålig utdelning på mina vanliga två bord. Kändes väl extra jobbigt för att det gick så fort neråt per tidsenhet även om jag kanske haft lika dåliga perioder tidigare i BB/100 mätt.

Det känns i alla fall bättre idag (inte spelat) och jag ska skaffa ytterligare någon dags distans till det så att jag återvänder sugen och med gott självförtroende.

Nåja, trevligt att några svarade på min gnälltråd.