Gå till innehåll

NLT - Checkraise all-in bluff


kyloxx

Recommended Posts

fyra spelare kvar, jag har inte tänkt så mycket på hur de andra spelat.. men så fort jag fick korten bestämde jag mig för att bluffa på floppen

 

Seat 1: LindaKay47 (2890 in chips)

Seat 5: sthlmk (3795 in chips)

Seat 6: jackmw (4375 in chips)

Seat 9: Julz8151 (2440 in chips)

LindaKay47: posts small blind 25

sthlmk: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sthlmk [2c 6h]

jackmw: raises 150 to 200

Julz8151: folds

LindaKay47: folds

sthlmk: calls 150

 

eftersom han höjde pre-flop var jag säkar på att han inte träffade floppen:

*** FLOP *** [4d 7c 4c]

sthlmk: checks

jackmw: bets 300

sthlmk: raises 600 to 900

jackmw: raises 600 to 1500

sthlmk: raises 2095 to 3595 and is all-in

jackmw: folds

sthlmk collected 3425 from pot

sthlmk: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 3425 | Rake 0

Board [4d 7c 4c]

Seat 1: LindaKay47 (small blind) folded before Flop

Seat 5: sthlmk (big blind) collected (3425)

Seat 6: jackmw folded on the Flop

Seat 9: Julz8151 (button) folded before Flop (didn't bet)

 

tyvärr hade jag ställt in på att aldrig visa vinnande händer, jag skulle sååå gärna velat gnugga in den här, jag antog att han satt på ett någorlunda bra ess eller höga connectors.. vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där hade du tur, speciellt som du "inte tänkt så mycket på hur de andra spelat" och helt blundar för hans re-raise. Vad var det för nivå på inköp till den där kunde vara intressant, en sit n go?

 

Jag tycker det verkar mer än lovligt vanskligt att direkt när man får korten bestämma sig för att bluffa på floppen, hade du gjort det även på en AQ9-flop eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara tur som sagt, fi synar tillräckligt ofta för att det spelet är värdelöst, bra att inte poker är så lätt

men det är klart du har ju outs till R-R stegen, räknas väl som en semi/-bluff från din sida då :P

 

eftersom han höjde pre-flop var jag säkar på att han inte träffade floppen: 4x7c4c

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förlåt om jag är otydlig, jag tänkte självklart att jag skulle bluffa om det kändes rätt på floppen, jag spelar ofta på instinkt ;)

och detta var en enbords sitngo med buyin av 2000-110 playmoney :P hursomhelst är det väl en snygg bluff? ;)

 

Du är ju en hjälte! Fold finns ju inte i playmoney, han måste satt dig på typ femtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla bluffar med playmoney har noll som EV.

För att tillägga något konstruktivt till en annars korrekt kritik - En bluff har sitt värde i att fi ska folda tillräckligt ofta för att göra den EV+.

 

Kyloxx, du satsar 2095 för att vinna en pott på 2225. Om vi bara ser till folding equity (du har rätt liten showdown equity här) så måste han lägga sig med 48% sannolikhet för att detta ska vara en ok bluff. Och det händer bara inte i play money, givet att du inte har en bra read, vilket du inte hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen som helst roll hur stort inköp det var och huruvida det var playmoney eller inte så länge han spelat bra, och det var väl det han menade med inlägget? Feedback. Eller är en bra bluff sämre på $5 än $5000?

 

Eftersom du garanterat har större FE, så: Ja.

 

 

1. "Jag har ingen read"

 

2. "Så fort jag fick korten bestämde jag mig för att bluffa på floppen"

 

3. "Jag vet att han har höga kort"

 

Årets bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom han höjde pre-flop var jag säkar på att han inte träffade floppen
hans 1500 raise sa att han inte trodde jag träffade, men jag vet att han inte träffade heller. det enda han kan ha haft är ett överpar på handen, å jag hoppades bara att det inte var det.

Faschinerande deduktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...