Gå till innehåll

Kul läsning!


Vete

Recommended Posts

Hittade det här i en nybörjares pokerblogg och det var så roligt att jag bara var tvungen att dela med mig. Det är naturligtvis lite synd om grabben, men formuleringarna är bara för underbara :)

 

Förlorade allt

 

Jag spelade som vanligt Sit&Go och Heads up. Inför den första Sit&Go laddade jag upp genom att äta ett mål mat. Jag läste sen igenom gårdagens sparade händer. Sen ställde jag fram ett glas vatten på bordet och stängde alla webläsarfönster. Jag tyckte jag hade förberett mig tillräckligt.

 

I den första Sit&Go började det kasst. Fick AQ och vann en liten pott. Slängde flera händer, men jag tänkte att jag kunde syna med marginella händer i början när mörkarna var låga. Det gick inte så bra. Det var en person vid bordet som var fet chipleader. Jag låg nånstans i mitten. Men sen gick det inget bra. Jag synade bort det mesta och sen åkte jag när jag gick all in.

 

Den första heads up förlorade jag. Den andra killen höjde hela tiden och jag kunde inte sätta emot.

 

Den andra förlorade jag också. Jag åkte på några smällar och var nere i 250 och den andra killen hade 3750. Jag gick all in några gånger och vann varje. Till slut hade vi lika mycket marker, men då började jag mitt cp-spel igen och åkte ut.

 

Den här dagen har varit rätt kass. Allt som jag tyckte att jag hade uppnått tidigare under veckan har jag förlorat. Inte bara pengarna(64 kronor) utan också allt jag trodde jag hade lärt mig. Jag tycks inte lära mig av mina egna misstag. Jag är helt kass, faktiskt. Den enda anledningen till att jag nånsin har vunnit är att jag haft tur och att det otroligt nog finns många som är kassare än jag. Jag ska fundera på om jag överhuvudtaget ska fortsätta spela poker när jag är så kass.

 

Det enda positiva idag är att jag slutade spela när jag insåg hur kass jag var. I normala fall hade jag suttit vid nåt cashgame över min nivå och tänkt "får jag bara essen nu så går jag all in och täcker upp det jag förlorat". Jag är nog en av de idioter som alla professionella spelare tjänar sina pengar på. Jag har gått på pokermyten. Vilken idiot jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 15minuter sedan steg jag upp ur min säng hängig och bakis efter gårdagen. Framförallt var jag suer för att jag hade så "otur" på pokern på fyllan som ja alltid har på fyllan... konstigt nog , även då skyller man på OTUR.

 

Iaf nu är jag glad igen efter läst detta, va bland det roligaste på länge!! :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt där är ju bara sorgligt att läsa...

 

Nu blir jag deprimerad igen.

 

/Bjorn

 

Se så, upp med hakan, det är sommar, sol och snart helg (och du kanske till och med redan har semester).

 

Seriöst så är det naturligtvis tragiskt med folk som spelar bort pengar de inte borde spela bort, men här hade vi ju i alla fall en snubbe med självinsikt när det gäller hans kapacitet på poker. Ok, trist om han känner sig värdelös, men bättre det än alla fånar som skyller på att de har en evig otur fast de spelar så himla bra, när de i själva verket är klappruttna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se så, upp med hakan, det är sommar, sol och snart helg (och du kanske till och med redan har semester).

 

Jo för sommaren är ju kul?!? Total stiltje på alla fronter. Däremot är det skönt att det snart är helg efterssom jag ej har semester ännu.

 

Seriöst så är det naturligtvis tragiskt med folk som spelar bort pengar de inte borde spela bort, men här hade vi ju i alla fall en snubbe med självinsikt när det gäller hans kapacitet på poker. Ok, trist om han känner sig värdelös, men bättre det än alla fånar som skyller på att de har en evig otur fast de spelar så himla bra, när de i själva verket är klappruttna.

 

På vilket sätt är det nedslående att personen insett att han är en förlorande spelare? Då kanske han slipper slänga bort mer pengar.

 

Ärligt talat finns det väl inte så mycket i texten som talar för att personen ÄR en (långsiktigt) förlorande spelare. Snarare är det väl så givet hans som det verkar seriösa inställning och att han håller sig på så låg nivå (då han bara torskat 64 sek) att han mycket väl kan vara en vinnare.

 

Känns mer som att han fått smaka på en liten dos av det oundvikliga variansspöket. Det är ju likssom inte så att bara för att man är seriös och bra förberedd så vinner man, alla kommer ha dagar som den han beskriver, hur bra man än är.

Vet själv hur lätt det är att fastna i tänket att varje dag man har vunnit känner man att det var mest bara tur. Däremot de dagar man förlorar tycker man huvudsakligen att det beror på bristande skicklighet. Been there, done that!

 

Denna tendens känns ju också att den förstärks ju nogrannare man analyserar sitt spel. Jag menar sitter man och detaljgranskar ett par hundra HHs från sitt spel kan man ÄVEN från dagar man spelat sitt A-game hitta enstaka händer som man med 20-20 hindsight som man skäms för att man tycker att man spelar så dåligt.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se så, upp med hakan, det är sommar, sol och snart helg (och du kanske till och med redan har semester).

 

Jo för sommaren är ju kul?!? Total stiltje på alla fronter. Däremot är det skönt att det snart är helg efterssom jag ej har semester ännu.

 

Värst vad du var munter då!

Du låter ungefär lika optimistisk som Marwin (eller vad han nu hette) i Liftarens guide till galaxen.....

 

Det borde vara spöstraff att klaga på sommaren!!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...