thorin Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Vill gärna ha lite kommentarer på denna folden. Sen undrar jag även; vad tror ni han har? Stämning Inte utmärkande för nivån, ett vanligt microlimitbord. Inga spelare som jag lagt speciellt märke till. -- • Hålkort thor1n: A , J • Preflop Micke74 : Posts small blind 0.05 neil1907 : Posts big blind 0.10 saur43 : Posts 0.10 _unskilled_ : Folds kines23 : Calls for 0.10 thor1n : Raises for 0.50 Aurelius1 : Folds staeff : Calls for 0.50 Kingarne : Folds saur43 : Folds jhgk : Folds Micke74 : Folds neil1907 : Folds kines23 : Calls for 0.40 • Flop [ 3 , J , 8 ] kines23 : Checks thor1n : Bets 0.50 staeff : Raises for 1.00 kines23 : Folds thor1n : Calls for 0.50 • Turn [ K ] thor1n : Checks staeff : Bets 1.20 thor1n : Folds • Resultat staeff Mucked Cards (Winning) 4.80 Citera
Gyre Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Ditt bet på floppen är litet, 0.5 i en pot som är 1.25 om jag räknat rätt, vilket är på tok för lite enligt mig. Detta ger Fi ett perfekt läge att skrämma dig med en re-rais och sen bluffa ut dig om det kommer ett farligt kort på turn. Svårt att säga vad han kan ha, möjligtvis sitter han på överkort och känner av möjlig svaghet i dit bett på floppen eller så kan han sitta med pp och kanske träffar settet. Citera
fek02cth Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Varför bettar du så lite på flop? Betta hårdare och var inte så rädd. Det är inte otroligt att du foldade bästa handen. Citera
Macaronis Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 Du ska göra ett större bet på floppen men okey. Givet att du ska re-raise på floppen och samla in mer information om hans hand. Citera
dlinder Postad 15 December , 2004 Rapport Postad 15 December , 2004 nu vill jag inte vara tjatig thorin, men du måste börja spela aggressivare... preflopraisen är nog bra, men varför betar du bara tredjedelspot på floppen? du träffade ju i princip drömmen. ge honom inte odds att dra ut dej. när han raisade borde du re-raisat. som det är nu kan han ha any two. din check på turnen betyder i princip "nu kom det ett överkort som jag blev rädd för", mycket mer fancy än så blir inte spelet på microlimits. du inbjuder honom att ta potten. hade du bettat där och fått omslag hade du foldat, men som det är nu så kan han mycket väl bara ha tagit potten du gav honom. Citera
thorin Postad 15 December , 2004 Författare Rapport Postad 15 December , 2004 OKej, intressanta kommentarer. Ska börja lira mer aggressivt, jag hade faktiskt uppfattningen om mig som aggressiv redan, men jag har tydligen en del att fundera på Tack Citera
Recommended Posts