Verdi Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Här är en situation som jag tycker är lite knepig. Det är ju två spelare som verkar tycka om sina händer i potten redan. Jag vill ju inte att de ska få se en flopp gratis, särskilt inte när jag är ur position. Problemet som jag ser det är att en höjning på det här sättet skriker ut att jag har AA/KK på den här nivån. På floppen får jag bara syn av drag eller när jag är slagen. Kort sagt, hur får man ut maximalt värde här? Kanske slöspela och hoppas att nån floppar ett par i kungar eller damer som de sen inte kan släppa? The Village 8161287-124421 Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : PaddyLukas has $188.25 Seat 2 : The_Gr8est has $346.76 Seat 3 : fungoo has $203.13 Seat 4 : petrobas has $144.87 Seat 5 : doctpoker has $472.71 Seat 6 : flukes fla has $65.75 doctpoker is the dealer. flukes fla posted small blind. PaddyLukas posted big blind. Game [124421] started with 6 players. Dealing Hole Cards. Seat 1 : PaddyLukas has Ac As The_Gr8est called $2 and raised $5 fungoo folded. petrobas called $7 doctpoker folded. flukes fla folded. PaddyLukas ??? Citera
tamtaram Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Här är en situation som jag tycker är lite knepig. Det är ju två spelare som verkar tycka om sina händer i potten redan. Jag vill ju inte att de ska få se en flopp gratis, särskilt inte när jag är ur position. Problemet som jag ser det är att en höjning på det här sättet skriker ut att jag har AA/KK på den här nivån. På floppen får jag bara syn av drag eller när jag är slagen. Kort sagt, hur får man ut maximalt värde här? Kanske slöspela och hoppas att nån floppar ett par i kungar eller damer som de sen inte kan släppa? The Village 8161287-124421 Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : PaddyLukas has $188.25 Seat 2 : The_Gr8est has $346.76 Seat 3 : fungoo has $203.13 Seat 4 : petrobas has $144.87 Seat 5 : doctpoker has $472.71 Seat 6 : flukes fla has $65.75 doctpoker is the dealer. flukes fla posted small blind. PaddyLukas posted big blind. Game [124421] started with 6 players. Dealing Hole Cards. Seat 1 : PaddyLukas has Ac As The_Gr8est called $2 and raised $5 fungoo folded. petrobas called $7 doctpoker folded. flukes fla folded. PaddyLukas ??? Svår situation. Satt just med en liknande situation med skillnad att det var ohöjd pott med 5 limpare. Dunkade på bra och samtliga foldade. I detta fall skulle jag nog höja till 25 för att minska fältet. Antagligen går en med med tanke på hur fina händer de verkar ha. Vill helst inte ha två med mig eftersom jag känner att risken att förlora blir för stor men å andra sidan kan man ju minska värdet.... Citera
baernulf Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Jag hade raisat upp till 25-30$. Kan lätt bli dyrt för dig annars om du inte kan släppa lätt efterfloppen. Speciellt med tanke på att du är ur pos. Citera
Recommended Posts