Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

God kväll!

Som rubriken avslöjar så är detta en tråd om hur kunskap bäst implementeras i spelet. Att jag använder mig själv som exempel tror jag kommer föga överrasknade :) Men jag tar mig friheter.

Jag har spelat poker från och till i snart två år. Alltid FL. På senaste tiden har det blivit mer till än från och enbart FL SH. Jag har läst lite böcker, en av Matthew Hilger och så allas våran Small Stakes Hold'em. Jag förstår innehållet och begriper de bakomliggande principerna men upplever det som otroligt svårt att tillämpa denna "kunskap" i mitt spel.

Jag har varit och gluttat i flera FL SH dagböcker, Heltoks, Morbergs, Dapine m fl, så jag vet ju att det går alldeles utmärkt att spela bra, vinnande poker! Den stora frågan är bara hur jag går vidare från att ha mina enorma svängningar där jag slutar på +- 0 till att faktiskt vinna. De flesta borde ha varit i min situation och de ovan nämnda som skriver dagbok har uppenbarligen gått vidare där ifrån ;)

Blev en del snack om mig själv men detta var tänkt som en tråd för att hjälpa mig :roll: och andra i min situation att komma ut träsket.

Nog talat, sitter helt enkelt och hoppas på svar.

Postad

spela mycket tänk mycket. försök eliminera läcka efter läcka. har du något du är osäker på ta reda på hur det ligger till.

är egentligen bara att harva på med en plan man satt upp från början vars mål är att ens spelstil ska påminna om optimal spelstil så mycket som möjligt.

finns inga genvägar, bara ta itu med allt. var öppen för vad andra säger, ifrågasätt alltid allt, ta inget för givet. bli inte lat bara för att det går bra. etc etc.

Postad
Nog talat, sitter helt enkelt och hoppas på svar.

Utan att försöka vara dryg: jag förstod inte ens frågan.

Du har rätt. Vad väntar jag mig för svar när jag inte ställer en direkt fråga? Rätt sak att skriva kanske hade varit att det vore intressant med en diskussion kring rubriken. Så, hoppas detta klargjorde något.