Apelsinjuice Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Hej igen! Jag har som ni kanske vet, fast mest troligt inte vet, så sätter jag in 100 kronor i månaden på nån spelsida för att lira för. Jag brukar hålla pengarna i ett par veckor sen gå ner till noll och vänta till nästa månad. Men inte denna månaden. Nu har jag nämligen tightat till mig rejält och spelat vinnande i princip hela tiden, fram tills idag. Jag spelade upp dom 100 kronorna (ca 14.3 dollar) till 103 dollar, vilket är rekord. Jag har nu bestämt mig för att lira upp dessa till 250 dollar och sen upp till 500 dollar för att ta ut 100 dollar och sen bonushora lite, men det är en annan historia! Idag satte jag mig ner vid två stycken 0.05/0.10 NLT bord och lirade snabbt upp till 17 dollar på det ena bordet, fick bra kort med träff nästan varje gång. På det andra bordet gick jag ner till 8.30 dollar pga att jag inte träffade floppen när jag hade bra kort. Men det är sånt som händer antar jag. Det är bara köra samma stil så vänder det sedan. Dock så kom det en han: 55, jag limpar in med alla par upp till TT. Jag träffade på en flopp som kom: 5c, 8c, Q? så jag bestämde mig för att göra oddsen ofördelaktiga för eventuella flushdrag. Två pers synar, turn kommer en lanka i spader. Jag betar ännu kraftigare för att hålla nere oddsen, en snubbe synar och en lägger sig (den senare tror jag hade ett flushdrag... tji fick han! =)). Rivern kommer med ett lite högre klöver kort, Tc tror jag. Han checkar, antingen har han en flush nu eller något annat, jag sätter han på 2 par. Jag går all in och synar. han visar 88... och jag ligger massa back nu. Då gick jag in med 10 dollar till och fortsatte, fast jag öppna två nya bord =) Jag spelade sådär rent ut sagt. Ska nog hålla mig till två stycken och byta när det går dåligt. Det tog ett tag innan jag slutade spela, jag gick från 102 dollar till 98 dollar. Jag spelade en sng och förlorade den, så jag har nu 96 dollar. Det jag undrar är, hur tar ni sånna förluster? Bara fortsätter ni som vanligt eller tar ni en dags paus eller vad? Nu när jag tänker efter så är det inte en så jättestor förlust men det känns lite. Jag skulle verkligen uppskatta svar på frågan... Citera
emilio_15 Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 (lol) Du har torskat en enormt liten del av din rulle och skapar en egen tråd om det.. Vad vill du höra !! ?? Citera
bossbaver Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 tilta loss på typ call of duty en halvtimme o spela vidare sen på 2 andra bord Citera
jacobmal Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 trycker reload och spelar vidare? Citera
NorthQ Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Du vill inte veta om när jag spelade bort 60% av min rulle på 1 timme...(Över 2000 dollar åt helvete..) Dålig BR managenent..that was. Kunde inte sova den natten. Det där som du torskar är sånt som händer hela tiden. Citera
FiSherman63 Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Det tog ett tag innan jag slutade spela, jag gick från 102 dollar till 98 dollar. Jag spelade en sng och förlorade den, så jag har nu 96 dollar. Det jag undrar är, hur tar ni sånna förluster? Bara fortsätter ni som vanligt eller tar ni en dags paus eller vad? Jag har utarbetat ett system som visat sig fungerar mycket bra. Jag tar en halv dags paus för varje dollar jag förlorar. I ditt fall blir det alltså tre dagars paus. Citera
Apelsinjuice Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 tilta loss på typ call of duty en halvtimme o spela vidare sen på 2 andra bord Får bli starcraft för min del, det är kul med olika "custom maps" =) Sen ska jag fortsätta som vanligt tror jag.... NorthQ: Det är jobbigt att förlora en stor del av rullen. Inte för att jag torskat bort 14000 svenskar nån gång men ialla fall.. Citera
jna Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Efter en bra vinter och vår kom oturen ifatt mig i maj. Sedan dess tycks jag inte kunna vinna hur jag än beter mig. Jag spelar nästan enbart MTT. Det som överraskade mig var hur lång en sån här iskall period kan vara, även om alla gamlingar vittnat om att bad streaks kan vara flera månader. Efter ett tag börjar man (förmodligen med rätta) att tvivla på sitt spel. Trösten då, efter att ha missat pengarna typ 20-30 gånger i rad, är att även om jag är en medioker spelare borde jag haft bättre utdelning än så, så LITE otur måste i alla fall vara inblandad. Jag försöker i alla fall spela vidare och hoppas att det vänder, och innan det vänt ser jag till att jag inte ska bli av med för stor del av rullen. Jag försöker också vara extra noga med att följa grunderna och spela mer ABC-artad poker (d v s strikt efter Harrington i mitt fall). Din förlust skulle jag nog tacklat med ett kort "fan i helvete" och spelat vidare . Citera
demimonde Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Det tog ett tag innan jag slutade spela, jag gick från 102 dollar till 98 dollar. Jag spelade en sng och förlorade den, så jag har nu 96 dollar. Det jag undrar är, hur tar ni sånna förluster? Bara fortsätter ni som vanligt eller tar ni en dags paus eller vad? Jag har utarbetat ett system som visat sig fungerar mycket bra. Jag tar en halv dags paus för varje dollar jag förlorar. I ditt fall blir det alltså tre dagars paus. Så killen ovan dig skall alltså pausa i mer än 2 1/2 år enligt ditt system? Citera
AAisking Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Hmm du blir ledsen över en loss på 4 dollar dvs mindre än 5 % av hela din insättning på ditt konto??? Jag tycker man ska sätta en gräns i tid eller ha en "stop loss" nivå när man spelar för att undvika det värsta borttiltandet, men om du grubblar över 4 förlorade dollar kanske du spelar på för hög nivå eller så driver du med oss... Iaf lycka till med grindandet. Citera
bzkt Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 NorthQ: Det är jobbigt att förlora en stor del av rullen. Inte för att jag torskat bort 14000 svenskar nån gång men ialla fall.. Det vore jävligt illa att tappa bort 14000 svenskar Citera
Apelsinjuice Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Hmm du blir ledsen över en loss på 4 dollar dvs mindre än 5 % av hela din insättning på ditt konto??? Jag tycker man ska sätta en gräns i tid eller ha en "stop loss" nivå när man spelar för att undvika det värsta borttiltandet, men om du grubblar över 4 förlorade dollar kanske du spelar på för hög nivå eller så driver du med oss... Iaf lycka till med grindandet. tack men grejen är att jag inte driver med er. Eumed att jag bara spelar för 100 kronor i månaden sen januari så har jag efter 6 månaders insättningar (om man bortser från denna) upplevt sådanna små förluster då och då, men om rullen bara är på 16 dollar så blir en 4-5 dollars förlust ganska stor. Jag tror att det är det som gör att det tjäns ganska hårt. Ialla fall, ska lira lite nu och se om det går bra igen! =) Citera
vetgirig Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Dock så kom det en han: 55, jag limpar in med alla par upp till TT. Jag träffade på en flopp som kom: 5c, 8c, Q? så jag bestämde mig för att göra oddsen ofördelaktiga för eventuella flushdrag. Två pers synar, turn kommer en lanka i spader. Jag betar ännu kraftigare för att hålla nere oddsen, en snubbe synar och en lägger sig (den senare tror jag hade ett flushdrag... tji fick han! =)). Rivern kommer med ett lite högre klöver kort, Tc tror jag. Han checkar, antingen har han en flush nu eller något annat, jag sätter han på 2 par. Jag går all in och synar. han visar 88... och jag ligger massa back nu. Det jag undrar är, hur tar ni sånna förluster? Det är dumt och gå all-in i detta läget: - Om FI har dig slagen får du syn och du förlorar alla dina pengar. - Om du har FI slagen så får du förmodligen inte syn. Fi lägger sig så du vinner inget. Dvs du har inget och vinna och allt och förlora genom att gå all in på river i denna och liknande situationer. Checka bara och ta hem vinsten om du har bästa korten. Citera
Apelsinjuice Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Dock så kom det en han: 55, jag limpar in med alla par upp till TT. Jag träffade på en flopp som kom: 5c, 8c, Q? så jag bestämde mig för att göra oddsen ofördelaktiga för eventuella flushdrag. Två pers synar, turn kommer en lanka i spader. Jag betar ännu kraftigare för att hålla nere oddsen, en snubbe synar och en lägger sig (den senare tror jag hade ett flushdrag... tji fick han! =)). Rivern kommer med ett lite högre klöver kort, Tc tror jag. Han checkar, antingen har han en flush nu eller något annat, jag sätter han på 2 par. Jag går all in och synar. han visar 88... och jag ligger massa back nu. Det jag undrar är, hur tar ni sånna förluster? Det är dumt och gå all-in i detta läget: - Om FI har dig slagen får du syn och du förlorar alla dina pengar. - Om du har FI slagen så får du förmodligen inte syn. Fi lägger sig så du vinner inget. Dvs du har inget och vinna och allt och förlora genom att gå all in på river i denna och liknande situationer. Checka bara och ta hem vinsten om du har bästa korten. Mycket bra sagt, ska verkligen tänka på det nästa gång något sånt händer! Citera
Apelsinjuice Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 JEGJGEIOÄÄSRHHÄRZdtndthedthnipdthnipdthdthnioögheghni9p53j+3j8+ FTY FAN JAÄAGELGÄNEG!!! Förlora 2 inköp på fucking utdragningar så jagjpewgjijsazwrnöa kl54hna2lö4iJ K klrshöökh 4köjkh 4 hrjmnmnlkdhtnl5tötl back på 79 dollar nu jävla skit ska slå ett hål i min graderob nu för fan!!! =( Har idag gått från 103 dollar till 79 fsklgörngngönön"!! Back på 24 dollar!!! :(:(:(:(" HUR LACK BLIR MAN INTE!!?!?!!?!?!???? Jäeövjesjvp!! Citera
heltok Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 ett råd kan ju vara att inte spela på en nivå där man är obekväm att förlora på. Citera
DrRoland Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Hej igen! Jag har som ni kanske vet, fast mest troligt inte vet, så sätter jag in 100 kronor i månaden på nån spelsida för att lira för. Jag brukar hålla pengarna i ett par veckor sen gå ner till noll och vänta till nästa månad. Men inte denna månaden. Nu har jag nämligen tightat till mig rejält och spelat vinnande i princip hela tiden, fram tills idag.Jag spelade upp dom 100 kronorna (ca 14.3 dollar) till 103 dollar, vilket är rekord. Jag har nu bestämt mig för att lira upp dessa till 250 dollar och sen upp till 500 dollar för att ta ut 100 dollar och sen bonushora lite, men det är en annan historia! Idag satte jag mig ner vid två stycken 0.05/0.10 NLT bord och lirade snabbt upp till 17 dollar på det ena bordet, fick bra kort med träff nästan varje gång. På det andra bordet gick jag ner till 8.30 dollar pga att jag inte träffade floppen när jag hade bra kort. Men det är sånt som händer antar jag. Det är bara köra samma stil så vänder det sedan. Dock så kom det en han: 55, jag limpar in med alla par upp till TT. Jag träffade på en flopp som kom: 5c, 8c, Q? så jag bestämde mig för att göra oddsen ofördelaktiga för eventuella flushdrag. Två pers synar, turn kommer en lanka i spader. Jag betar ännu kraftigare för att hålla nere oddsen, en snubbe synar och en lägger sig (den senare tror jag hade ett flushdrag... tji fick han! =)). Rivern kommer med ett lite högre klöver kort, Tc tror jag. Han checkar, antingen har han en flush nu eller något annat, jag sätter han på 2 par. Jag går all in och synar. han visar 88... och jag ligger massa back nu. Då gick jag in med 10 dollar till och fortsatte, fast jag öppna två nya bord =) Jag spelade sådär rent ut sagt. Ska nog hålla mig till två stycken och byta när det går dåligt. Det tog ett tag innan jag slutade spela, jag gick från 102 dollar till 98 dollar. Jag spelade en sng och förlorade den, så jag har nu 96 dollar. Det jag undrar är, hur tar ni sånna förluster? Bara fortsätter ni som vanligt eller tar ni en dags paus eller vad? Nu när jag tänker efter så är det inte en så jättestor förlust men det känns lite. Jag skulle verkligen uppskatta svar på frågan... Är det här ett skämt eller? Du gick från 102$ till 96$ och kallar det för förlust Ok, nej ingen här på forumet har nog någonsin torskat ett halvt inköp Citera
Jerry_ Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Får man fråga hur gammal du är apelsinjuice? Med tanke på hur tar förlusten av 30kr känns det nästan som du är för ung för att få lov o spela lagligt, eller har grymt dålig ekonomi och borde inte spela då heller. Citera
Apelsinjuice Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Får man fråga hur gammal du är apelsinjuice? Med tanke på hur tar förlusten av 30kr känns det nästan som du är för ung för att få lov o spela lagligt, eller har grymt dålig ekonomi och borde inte spela då heller. Jag, under åldern... aldrig.... mjehehe Heltok: Jag lirar lägsta nivån Citera
rilleg Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Får man fråga hur gammal du är apelsinjuice? Med tanke på hur tar förlusten av 30kr känns det nästan som du är för ung för att få lov o spela lagligt, eller har grymt dålig ekonomi och borde inte spela då heller. Jag, under åldern... aldrig.... mjehehe Heltok: Jag lirar lägsta nivån kanske dags o sluta sir Citera
Gäst Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Antagligen hade du ju lite flyt när du tiodubblade din insättning. Antagligen är det samma sak nu, fast tvärt om. Att torska ett par inköp är ju inte hela värden, du har ju ändå kvar $70 (?), vilket är typ 6-7 gånger vad du satte in från början. Om du inte klarar av att förlora två inköp så kanske du inte ska spela NL förresten. Jag har förstått det som att du spelar för att det är kul och att du ser plusresultat som en bonus. Ett hett tips är då att spela SNG istället för CG, det blir mer spel för pengarna! Lycka till! Citera
Apelsinjuice Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Antagligen hade du ju lite flyt när du tiodubblade din insättning. Antagligen är det samma sak nu, fast tvärt om. Att torska ett par inköp är ju inte hela värden, du har ju ändå kvar $70 (?), vilket är typ 6-7 gånger vad du satte in från början. Om du inte klarar av att förlora två inköp så kanske du inte ska spela NL förresten. Jag har förstått det som att du spelar för att det är kul och att du ser plusresultat som en bonus. Ett hett tips är då att spela SNG istället för CG, det blir mer spel för pengarna! Lycka till! Jag går alltid in med målet att vinna. Mitt mål är att vinna och i slutet kunna casha ut nån gång. Jovisst är det kul att spela men jag spelar ändå för att vinna! Det var mycket vinna där =) Citera
Gäst Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Antagligen hade du ju lite flyt när du tiodubblade din insättning. Antagligen är det samma sak nu, fast tvärt om. Att torska ett par inköp är ju inte hela värden, du har ju ändå kvar $70 (?), vilket är typ 6-7 gånger vad du satte in från början. Om du inte klarar av att förlora två inköp så kanske du inte ska spela NL förresten. Jag har förstått det som att du spelar för att det är kul och att du ser plusresultat som en bonus. Ett hett tips är då att spela SNG istället för CG, det blir mer spel för pengarna! Lycka till! Jag går alltid in med målet att vinna. Mitt mål är att vinna och i slutet kunna casha ut nån gång. Jovisst är det kul att spela men jag spelar ändå för att vinna! Det var mycket vinna där =) Om du har som mål att vinna skulle jag starkt råda dig att casha in mer än 100 kr åt gången. Om du inte har råd så skulle jag hellre vänta några månader och sen casha in minst 1000 kr. Då kan du täcka variansen bättre (kommer inte på nån bättre formulering, men jag tror du förstår;)) Att spela SNG tycker jag ändå du ska testa på. Det är betydligt mkt enklare än CG och därav lättare att lära sig. Nästan bara standardsituationer som uppstår. De två SNG-hajarna här på forumet, iremmats och Myssion har skrivit varsin guide för SNG-spel. Jag har själv läst dom och har definitivt lärt mig mkt av dom. Citera
Apelsinjuice Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Antagligen hade du ju lite flyt när du tiodubblade din insättning. Antagligen är det samma sak nu, fast tvärt om. Att torska ett par inköp är ju inte hela värden, du har ju ändå kvar $70 (?), vilket är typ 6-7 gånger vad du satte in från början. Om du inte klarar av att förlora två inköp så kanske du inte ska spela NL förresten. Jag har förstått det som att du spelar för att det är kul och att du ser plusresultat som en bonus. Ett hett tips är då att spela SNG istället för CG, det blir mer spel för pengarna! Lycka till! Jag går alltid in med målet att vinna. Mitt mål är att vinna och i slutet kunna casha ut nån gång. Jovisst är det kul att spela men jag spelar ändå för att vinna! Det var mycket vinna där =) Om du har som mål att vinna skulle jag starkt råda dig att casha in mer än 100 kr åt gången. Om du inte har råd så skulle jag hellre vänta några månader och sen casha in minst 1000 kr. Då kan du täcka variansen bättre (kommer inte på nån bättre formulering, men jag tror du förstår;)) Att spela SNG tycker jag ändå du ska testa på. Det är betydligt mkt enklare än CG och därav lättare att lära sig. Nästan bara standardsituationer som uppstår. De två SNG-hajarna här på forumet, iremmats och Myssion har skrivit varsin guide för SNG-spel. Jag har själv läst dom och har definitivt lärt mig mkt av dom. Jag spelar SNG lite då och då faktiskt, lira en fem manna nyss... Hört att man ska ha 30 ggr inköpet på SNG, och om det då är $2+0.30 ska man ha 60+9 = 69 dollar för att klara swingsen? Definitivt värt att testa. Ska kolla upp guiderna också! Tack för tipset! Citera
Recommended Posts